English

حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

قاعده اصلی برگزاری حضوری همه مدارس در سراسر کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: قاعده اصلی برگزاری حضوری همه مدارس در سراسر کشور است.

قاعده اصلی برگزاری حضوری همه مدارس در سراسر کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما از روز شنبه، ۱۵ شهریور، آغاز سال تحصیلی را اعلام کردیم و همه مدارس ما در سراسر کشور فعال هستند. اصل اول برای ما آموزش حضوری است بنابراین هرکجا امکان حضور دانش آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعملی که ابلاغ کردیم، با رعایت فاصله‌ گذاری‌ها، وجود داشته باشد، دانش آموزان باید در محل تحصیل خود حاضر باشند.

حاجی میرزایی افزود: در مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیاد است، ما ناگزیر هستیم که گروه بندی کنیم و از طریق مدرسه دانش آموزان به دو گروه روزهای زوج و فرد، تقسیم می‌شوند. قاعده اصلی برگزاری حضوری همه مدارس در سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: پروتکل‌هایی که اعلام شده سخت گیرانه است و همه تلاش ما این است که رعایت سلامت دانش آموزان را بکنیم. همه کادر مدارس را موظف کردیم براساس پروتکلی که ابلاغ شده است، عمل کنند. در زمان‌هایی که دانش آموزان، طبق گروه بندی، به مدرسه نمی‌آیند آموزش به صورت غیرحضوری خواهد بود که تلویزیون را هماهنگ کردیم تا همه درس‌های پایه‌های مختلف تحصیلی را عرضه کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سامانه شاد نیز امروز با دستور رئیس‌ جمهور قرار شد به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.  اگر کسی دسترسی به تلویزیون و سامانه شاد را نداشته باشد، ما از طریق بسته های خودآموز آموزش لازم را به آنها می‌دهیم.

حاجی میرزایی گفت: هیچ دانش آموز و کودکی در سال تحصیلی جدید محروم نخواهند ماند.

وی تصریح کرد: وضعیت مناطق مختلف به گونه‌ای است که تغییر وضعیت قرمز به زرد یا سفید به قرمز بسیار نزدیک است بنابراین ما برای سلامت دانش آموزان سخت گیرانه‌ترین پروتکل را که برای وضعیت های قرمز پیش بینی شده است در نظر گرفتیم و تلاشمان این است که از طریق اعمال این مقررات کلاس‌ها را دایر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال قبل دانش آموزان حدود دو سوم محتوای آموزشی را به صورت حضوری دیده بودند و امسال هم نیاز داریم کلاس‌ها را به صورت حضوری دنبال کنیم. اگر در مناطقی با شیوع گسترده روبرو شویم در آن مناطق حضور دانش آموزان را ممنوع خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه