English

حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت:

امتحانات دانش آموزان در گرو تصمیم وزارت بهداشت است

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش در مورد امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت است.

امتحانات دانش آموزان در گرو تصمیم وزارت بهداشت است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میزرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع  خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در مورد امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت است. در صورتی که امکان برگزاری آزمون حضوری وجود داشته باشد اولویت ما برگزاری حضوری آزمون است اما اگر سیاست‌های وزارت بهداشت این اجازه را به ما ندهد ما از شیوه‌های دیگری برای برگزاری امتحانات استفاده خواهیم کرد.

وی به خانواده ها اطمینان داد که مشکلی پیرامون برگزاری امتحانات دانش آموزان وجود نخواهد داشت و آنها نگران نباشند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد فعالیت سامانه شاد که مربوط به آموزش از راه دور دانش آموزان است تصریح کرد: مدارس به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دفاع از سلامت دانش آموزان تعطیل شده است، در عین  حال این تعطیلی مربوط به یک تا دو هفته نبود و ما دورنمایی از آینده و پایان تعطیلات نداشتیم به همین دلیل آموزش از راه دور را برنامه ریزی کردیم چرا که نمی‌خواهیم تا یک سال تحصیلی دانش آموزان آسیب ببنید.

وی ادامه داد: دانش اموزان در سال آینده باید با پشتوانه قوی که حاوی مطالب آموزشی امسال است تحصیلات خود را آغاز کند و به همین دلیل ما سامانه شاد را راه اندازی کردیم.

وی در مورد آموزش به دانش آموزان از طریق صدا و سیما گفت: واقعیت این است اگر ما بخواهیم برنامه‌هایمان را از طریق تلویزیون دنبال کنیم می‌بایست 12 کانال اختصاصی داشته باشیم چرا که بیش از 250 عنوان درسی داریم از طرفی برنامه‌های تلویزیون تعاملی نیست و ما به دنبال ارتباط دو سویه میان دانش آموزان  معلمان بودیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما نیاز داشتیم تا شبکه‌ای را طراحی کنیم که از امنیت آن اطمینان داشته و در عین حال در مالکیت آموزش و پرورش نیز باشد به همین دلیل نیز شبکه آموزش دانش آموزان یا همان شبکه شاد را راه اندازی کردیم. تا ارتباط میان دانش آموزان و معلمانشان مشابه ارتباط در مدرسه باشد در فضای مجازی شکل بگیرد.

بیش از 12 میلیون نفر تاکنون عضو شاد شدند

وی با اشاره به راه اندازی سامانه شاد در  نیمه شعبان اظهار کرد: از نیمه شعبان تاکنون به طور متوسط روزانه یک میلیون نفر به این شبکه پیوستند و تاکنون بیش از 12 میلیون نفر عضو شاد هستند که این افراد شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان و خانواده دانش آموزان هستند.

تهمید آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان فاقد اینترنت و گوشی هوشمند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت دانش آموزانی که در مناطق بدون دسترسی به اینترنت ساکن بوده و یا گوشی هوشمند ندارند گفت: برخی از افراد در منطقه‌ای هستند که دسترسی به اینترنت برایشان وجود ندارد یا این که گوشی هوشمند ندارد برنامه ریزی ما این است افرادی که می‌تواند از شاد استفاده کنند و در جای که این امکان وجود ندارد با مدیران مدارس و مدیران کل را موظف کردیم که شیوه‌های را برای استمرار آموزش اتخاذ کند که یا از طریق آموزش ‌های  رادیو وتلویزیون منطقه‌ای ومحلی و یا حتی آموزش حضوری آموزش به دانش آموزان دنبال شود.

وی در مورد مشکلات سامانه شاد نیز گفت: از نظر فنی این سامانه ظرفیت بالای دارد و بیش از 40 میلیون نفر را پوشش می دهد ما تیمی از متخصصان را برای پشتیبانی فنی این سامانه به کار گرفتیم و البته طبیعی است کار در این گستردگی مشکلاتی داشته باشد که بسیاری از آنها حل شده است ما یک مرکز تلفن هم ایجاد کردیم  وتیم فنی این اطمینان را دادند که مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: بنده هم  متعهد می‌شویم که این مشکلات را به تدریج پیگیر ی و حل کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی