English

دین پرست در نشست خبری مطرح کرد:

ضرورت جلوگیری از انحلال واحدهای تولیدی توسط فرمانداران/ ارسال ۲۵۰ گزارش ویژه از وزارت کشور به رییس جمهور

بابک دین پرست گفت: کمک به واحد‌های تولیدی و جلوگیری از انحلال واحدهای تولیدی از وظایف فرمانداران است.

ضرورت جلوگیری از انحلال واحدهای تولیدی توسط فرمانداران/ ارسال ۲۵۰ گزارش ویژه از وزارت کشور به رییس جمهور

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، بخشی از وظایف معاونت هماهنگی امور اقتصادی را سیاست گذاری و برنامه ریزی دانست و اظهار داشت: بخشی از اقدامات ما در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است، انجام سیاست‌گذاری برای وزارتخانه‌ای که مسئولیت مستقیمی در سیاست‌های اقتصادی ندارد، کار مشکلی است.

وی افزود: باتوجه به فعالیت ما در حوزه موضوعات امنیتی سرمایه‌گذاری‌هایی هم در حوزه مسائل مربوط به موارد امنیتی داشتیم.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: انتقال دبیر خانه شورای توسعه شرق و غرب از حوزه معاونت امنیتی به معاونت اقتصادی بعد از بیش از ۱۰ سال انتقال یافت.

دین پرست تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های ما که به آن ورود می‌کنیم؛ ماموریت‌های ویژه از سوی رییس جمهور، معاون اول و برخی وزراست.

وی افزود: از مسئولیت‌های معاونت اقتصادی، انجام اقدامات مربوط به دبیرخانه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور است و همچنین هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور بر عهده معاونت اقتصادی وزارت کشور است.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: در شهریور گذشته در عناوبن و تعداد استان‌ها تغییراتی انجام دادیم که با هماهنگی ۱۸عضو کابینه بود. ابلاغ فعالیت‌های اقتصادی دولت نیز از دیگر اقدامات ماست. ۳۰ اولویت فعالیت‌های اقتصادی هم که با دستور وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

وی با اشاره به این ۳۰ اولویت گفت: شناسایی واحد‌های تولیدی راکد، احیای واحد‌های تولید شده راکد با پیشرفت ۶۰درصد، فراهم کردن رمینه توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان، ارتقا محصولات تولید داخل برای صادرات به کشور‌های همسایه، حمایت از کالا‌های ساخت تولید اژ جمله این اولویت‌ها بوده است.

وی بیان داشت: سال گذشته که سال تولید و اشتغال بود و امسال جهش تولید بود ۷ ماموریت به فرمانداران ابلاغ شد که یکی از آن‌ها شناسایی واحد‌های تولیدی فعال، کمک به افزایش تولید واحد‌هایی که با کمتر از طرفیت خود کار می‌کنند، شناسایی واحد‌های تملیک شده از سوی بانک‌ها، شناسایی واحد‌های تولید مشکل‌دار و بحرانی و‌مراقبت ار این واحد‌ها، تلاش در جهت تکمیل واحد‌های تولیدی بالای ۶۰درصد تکمیل است.

دین پرست تصریح کرد: در سال ۹۹ اعلام کردیم فرمانداران موفق را زمانی معرفی می‌کنیم که استانداران، فرمانداران ناموفق را نیز به وزارت کشور معرفی کند.

وی بیان داشت: ۲۵۰ گزارش ویژه برای رییس جمهور ارسال کردیم و اکثر این گزارش‌ها منجر به دستورات خاص و ویژه‌ای شده است. ارتباط خوبی رییس جمهور و معاون اول ایشان با دستگاه‌های اقتصادی دارند چراکه با‌ها ما نامه زده‌ایم و‌ این‌ نامه‌ها همان روز جواب داده شده است.

دین پرست با اشاره به محور ۲۵۰نامه ارسالی به رییس جمهور بیان داشت: بررسی دلایل نوسانات نرخ بیکاری، اهتمام دستگاه‌ها و بانک‌ها برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گزارش عملکرد ۶هزار طرح صنعتی و‌معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد، بررسی ۱۱هزار کانتینر که در بندر شهید رجایی بیش از یک دهه مانده بود، تعیین تکمیل شد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم ما تعیین تکلیف سهامداران شرکت پدیده شاندیز بود که با همکاری و هماهنگی کامل قوه قضاییه صورت گرفت و وضعیت ۱۲۱هزار سهامدار که با خانواده هایشان ۵۰۰ هزار نفر می‌شدند و یک شانزدهم جمعیت کشور را شامل می‌دادند، در ۶ماه وضعیت این سهامداران مشخص شد و هم اکنون این شرکت در بورس و فرابورس حضور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه