English

زهره الهیان:

رعایت نشدن پروتکل‌ ها جان داوطلبان و خانواده‌هایشان را به خطر می ‌اندازد

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: رعایت نشدن پروتکل‌ هاجان داوطلبان و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازد و آلوده شدن داوطلبان در جلسه چندین ساعته در فضای در بسته باعث انتقال آلودگی به جامعه خواهد شد.

رعایت نشدن پروتکل‌ ها جان داوطلبان و خانواده‌هایشان را به خطر می ‌اندازد

به گزارش خبرگزاری موج، زهره الهیان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ، طی تذکری در صحن علنی گفت: شرایط نابه سامان بیماری کرونا باعث نگرانی جدی داوطلبان کنکور و خانواده‌های آنها درباره  برگزاری این آزمون شده است. 

او ادامه داد: حدود دو هفته دیگر کنکور سراسری برگزار می‌شود، در شرایطی که وزارت علوم، آمادگی لازم برای اجرای دقیق پروتکل‌ها  را ندارد. 

الهیان گفت: رعایت نشدن پروتکل‌ هاجان داوطلبان و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازد و آلوده شدن داوطلبان در جلسه چندین ساعته در فضای در بسته باعث انتقال آلودگی به جامعه خواهد شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: با توجه شرایط کشور که در تعداد زیادی از استان‌ها وضعیت قرمز داریم و تعداد بستری‌ها در برخی استان‌ها به ۵ برابر رسیده است، به علاوه کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند، شرکت  یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب در کنکور با فضای بسته و با احتمال سفر داوطلبان روستایی، ازدحام آنها و خانواده‌هایشان موجب آلودگیشان می‌شوند.

او اظهار کرد: ما پاسخی برای نگرانی‌ها باید داشته باشیم. اصرار بر برگزاری کنکور در تاریخ معین شده، معقول نیست. 

الهیان بیان کرد: طرحی دو فوریتی را به هیئت رئیسه دادیم که خواهش می‌کنم اعلام وصول کنند، کنکور آفتی برای خانواده‌ها و کل کشور شده است. در این طرح فرصت دادیم که وزارت علوم مهلت داده شده، تدبیری بیندیشد که ۸۰ درصد صندلی‌ها را بتواند بدون کنکور تعیین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه