English

روحانی در جلسه هیات دولت:

مستاجرین تهرانی می توانند ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن بگیرند

رئیس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته است برای خانواده هایی که دارای حقوق ثابت یا تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند و در تهران زندگی می‌کنند می ‌توانند ۵۰ میلیون تومان از بانک با سود ۱۳ درصد وام بگیرند.

مستاجرین تهرانی می توانند ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن بگیرند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با تبریک فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و مناسبت‌های آن گفت: امسال این ماه عزیز مصادف با ماه مرداد شده که برای ما بسیار خاطره‌انگیز است. در مرداد ماه اتفاقات بسیاری در تاریخ ایران رخ داده که انقلاب مشروطه، عملیات مرصاد و همچنین بازگشت آزادگان به ایران از جمله این رویدادهاست.

* دولت مساله ازدواج و تشکیل خانواده را بسیار مهم می ‌داند

رئیس جمهور  ادامه داد: امروز اولین روز ماه ذی الحجه است که ما می‌توانیم آن را به دلیل ازدواج مولای متقیان علی(ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج بنامیم. ازدواج سرآغاز تشکیل خانواده و رکن مهم جامعه ماست. امسال علیرغم کرونا تاکید ما بر آن است سنت ازدواج مانند سال های گذشته ادامه پیدا کند البته مراسم هایی که در این مناسبت‌ها داریم را باید حذف یا بسیار محدود کنیم. دولت مساله ازدواج و تشکیل خانواده را بسیار مهم می ‌داند و در سال گذشته و امسال برای وام ازدواج تسهیلات بهتری را در نظر گرفته است و برای کسانی که خانه اولی هستند ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این روند نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات مستاجران گفت: برای حل مشکل مستاجران دو گام مهم را در هفته های اخیر برداشتیم، اولین اقدام تعیین سقف برای اجاره بها بود که یک روند غیرمنطقی و صعودی را طی می‌کرد. به همین دلیل ستاد ملی مبارزه با کرونا تصریح کرد در تهران حداکثر افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته نباید بیش از ۲۵ درصد و درشهرهای بزرگ ۲۰ درصد و در دیگر شهرها ۱۵ درصد باشد.

روحانی ادامه داد: اقدام دیگر ما در کمک به مستاجران، اعطای ودیعه از طرف بانک به مستاجرین است. دولت تصمیم گرفته خانواده هایی که دارای حقوق ثابت هستند و همچنین آنهایی که تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، بتوانند در تهران ۵۰ میلیون و در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون و در شهرهای کوچکتر  ۱۵ میلیون وام با سود ۱۳ درصد بگیرند..

رئیس جمهور تصریح کرد: این وام کمک بسیار خوبی برای مستاجرین عزیز است. مستاجران تهرانی می‌توانند ۵۰ میلیون از بانک قرض بگیرند و سود آن را به بانک برگردانند و پایان  قرارداد که معمولا یکساله است نیز اصل پول را به بانک برگردانند. از هفته دیگر بانک مرکزی و وزارت مسکن ویژگی‌های دریافت این وام را اعلام می کند. این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجران برمی دارد.

روحانی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پاییز مساله همسان سازی  و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین اجرایی و عملیاتی شود. دولت همچنین بعد از ۱۴ سال انتظار، ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرد تا تامین اجتماعی بتواند این توانمندی را پیدا کند که موضوع همسان سازی حقوق را دنبال کند. سازمان برنامه و بودجه نیز برای مابقی افراد این همسان سازی حقوق را انجام خواهد داد.

* بانک مرکزی در حال تلاش برای  هدایت قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی است

وی چاره اندیشی برای بازار و شرایط اقتصادی موجود کشور را یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرد و گفت: بانک مرکزی در حال تلاش برای  هدایت قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی است که در این زمینه صادرکنندگان باید با تمام توان به  کمک بیایند و طبق مقررات مقدار ارزی که از صادرات به دست آورده اند را در سامانه نیما عرضه کنند که این کار شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: همچنین تلاش داریم ارزی که در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم استفاده کنیم. در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و حداقل با سه کشور مذاکرات و اقدامات خوبی داشته‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: از نظر قیمت اجناس باید وزارت صمت یک اقدام جدی انجام دهد. من در جلسه قبلی اقتصادی به وزارت صمت گفتم و امروز هم تاکید کردم که وزارت صمت و بازرگانی اقدامات عاجل انجام دهند. به مردم قول می دهیم که ان شاالله قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد.

وی افزود:در رابطه با تفکیک وزارت صنعت و وزارت بازرگانی مجلس به زودی اقدام قانونی خود را انجام می‌دهد. البته مجلس دو وزارت خانه را تصویب کرده است و وزارت بازرگانی را از صنعت جدا کرده و این اقدام توسط مجلس دهم انجام شده است. در اواخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت تصویب شده و به شورای نگهبان رفته است و در آنجا نیز تصویب شده اما ابهاماتی وجود داشته است که بنا بود مجلس ابهامات را برطرف کند.

روحانی در ادامه تاکید کرد: بنابراین از نظر ما اینکه دو وزیر باید معرفی شود قانونی است و اینکه قرار است یک جمله حذف یا اصلاح شود مسئله داخلی میان مجلس و شورای نگهبان است که ان شالله به زودی رفع می شود. هر زمان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان را رفع کرده و به ما ابلاغ کند ما دو وزیر را به مجلس معرفی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: واقعا یک وزارت خانه قادر نیست که هم صنعت را و هم معدن را و هم بازرگانی را در شرایط تحریم اداره کند. البته ما از سالها پیش متوجه این قضیه بودیم و در پایان دولت یازدهم لایحه دوفوریتی به مجلس دادیم و بیش از سه سال است که منتظر این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی افزود: ما باید کالا را از لحطه اول تا لحظه پایانی دنبال کنیم. یعنی کالا از لحظه ای که از گمرک حرکت می کند تا زمانی که فروخته می شود و پول آن در اختیار صادر کننده قرار می گیرد تا زمانی که این پول در سامانه نیما به خریدار عرضه می شود باید لحظه به لحظه دنبال شود.

* اگر نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام شود قیمت ارز متعادل خواهد بود

روحانی تاکید کرد: هر زمان که ما از وزارت صمت سوال کردیم که فلان کالا کجاست او باید بداند و بگوید که در فلان شهر در حال حمل به فلان نقطه است. هم گمرک و هم وزارت صمت و وزارت کشاورزی باید لحظه به لحظه این تحولات را دنبال کنند. سایر وزارتخانه ها هم باید به همین شکل عمل کنند و بانک مرکزی هم از لحظه ای که ارز در اختیار وارد کننده قرار می دهد باید دنبال کند که این ارز در کشوری مصرف شده و چه جنسی خریداری شده و این جنس کجاست. تمام دستگاه های اجرایی کشور اگر نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام دهند قیمت ارز متعادل خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: درباره قیمت اجناس ما باید توجه کنیم شرکت‌هایی که دولتی هستند حق ندارند جنس را گرانتر بفروشند. زمانی یک کالا نسبت به پارسال ۱۰ تا ۲۰ درصد اضافه شده که این قابل قبول است، اما اینکه قیمت یک جنسی نسبت به سال قبل دو برابر یا سه برابر شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست. اینکه این کالا بورسی است یا نیست پذیرفته نیست و ما قیمت همه اجناس را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار دادیم و او باید تمام قیمت ها را کنترل کند و بر مبنای قیمتی که این ستاد اعلام می کند همه موظف به اجرا هستند.

وی افزود: نباید بگذاریم به خاطر کاغذبازی و بروکراسی مردم ما در شرایط حساس کنونی تحت فشار قرار بگیرند. از یک طرف مشکل کرونا هست و تمام کادر درمان ما در یک تلاش خستگی ناپذیر برای درمان بیماران ما هستند و ما می‌دانیم که این مشکل به این زودی حل نمی‌شود.

روحانی اظهار داشت: درباره کرونا آنچه باقی مانده بیش از آن چیزی است که از آن عبور کردیم. در این ۵ ماه ما از برخی از مشکلات عبور کردیم. عده‌ای مبتلا شدند، عده‌ای به بیمارستان رفتند، عده ای از بیمارستان مرخص شدند و عده ای بدون آنکه متوجه شوند دوران کرونایی را سپری کردند و الان سالم هستند. اما یک بخشی از مسیر در پیش روست و باقی مانده است. پیش‌بینی‌های دقیق علمی این است که در ماه های آینده تعداد بستری‌های ما در مجموع تا پایان سال بیشتر از آن مقداری است که در این ۵ ماه بستری شدند. اینها طبق کارهای تحقیقاتی دقیق است و برای ما روشن است.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که باید خود را از لحاظ تخت و پزشک و بیمارستان آماده کنیم و بدانیم که بار روی دوش ما در آینده سنگین‌تر خواهد بود. البته ما دعا می‌کنیم که بتوانیم زودتر از دست این بیماری خلاص شویم. امروز وزیر بهداشت و درمان به من اطلاع دادند که یکی از داروهایی که می‌تواند به بیماران کرونایی کمک کند در هفته آینده به داروهایی که تا امروز در اختیار کادر درمان بود اضافه خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنابراین همه باید تلاش کنیم تا روند رو به بهبودی باشد. وزیر صمت به من اعلام کرد که ما ۱۱ میلیون ماسک در روز تولید می‌کنیم و در اختیار بازار قرار می‌دهیم. ما باید امکاناتی که برای مردم لازم است را در اختیار آنها قرار دهیم. الحمدلله از این نظر کشور پر تلاشی هستیم و شرکت های دانش بنیان و پزشکان و محققین ما روزانه در حال تلاشند و کادر درمان حال پیشرفت است، اما باید بدانیم که هنوز یک راه طولانی پیش روی ماست و حداقل تا پایان سال این مسیر دشوار را خواهیم داشت.

روحانی عنوان کرد: اینکه فرد با این بیماری جنگید اما برای عروسی دختر و پسر مثل همیشه اقوام و دوستان را دعوت کرد که نمی شود و قابل جمع نیست. هر متخصص، هر پزشکی، هر بیمارستانی، هر کشوری هر مقدار قدرت اقتصادی داشته باشد نمی‌تواند حل کند. باید برای مبارزه با بیماری، رسومات را با شرایط روز منطبق و سازگار کنیم. ما باید حداقل تا زمانی که با این ویروس مواجه هستیم خودمان را به لحاظ محیطی سازگار کنیم.

وی افزود: حالا چیزهایی که هم لازم داریم ماسک است که توصیه می‌شود. شستن دست از مواردی است که توصیه می شود و همه اینها را باید انجام دهیم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم. الحمدلله مردم ما در این هفته های اخیر خیلی بهتر از هفته های قبل در این زمینه همکاری کردند و ان شاء الله این همکاری‌ها ادامه پیدا می کنند تا شرایط کشور شرایط مناسبی باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: قبلا هم گفته ام شعار «مقاومت، بهداشت و معیشت» باید گفتمان ما را تشکیل دهند و ما امروز باید در برابر فشارهای خارجی مقاومت کنیم، توطئه ها را بشکنیم و بهداشت و سلامت جامعه را مراعات کنیم و همچنین معیشت مردم را تامین کنیم. بهداشت، معیشت و مقاومت در کنار هم هستند و باید در کنار هم باشند تا ما را پیش ببرند.

روحانی تصریح کرد: خوشبختانه همانطور که باید در در ابن شرایط سخت از لحاظ بهداشتی و درمانی شرایط مناسب و فعالی داشته باشیم همچنان باید از لحاظ نحوه ارتباطات هم شرایط مناسبی داشته باشیم. امروز توانمندی دولت ما در سایه دو اقدامی است که از سال ها پیش این دولت آن را دنبال کرده است یعنی تحول سلامت و تقویت ارتباطات. اگر امروز می توانیم در ارتباطات میان خود از آموزش برای سال تحصیلی آینده، بهداشت، کسب و کار راحت حرف بزنیم بخاطر این است که فضای مجازی آماده و شبکه ملی اطلاعات در اختیار داریم. امروز نسل یک و چهار تا روستاهای ما نیز امتداد پیدا کرده است که اگر نبود در مضیقه فوق العاده بودیم.

* نسل پنجم اینترنت در روزهای آینده فعالیت خود را از تهران آغاز می کند 

وی با اعلام این خبر به مردم که در حال وارد شدن به نسل پنجم اینترنت هستیم، بیان کرد: ان شاءالله در روزهای آینده نسل پنجم اینترنت فعالیت خود را از تهران آغاز می کند و به تدریج گسترش می‌یابد. این یک تحول بزرگ در زمینه دیجیتال است. نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست، برای اقتصاد دیجیتال کشور است. ما سال گذشته مرکز هوش مصنوعی را تحت عنوان مرکز ۱۷۶ تشکیل داده و افتتاح کردیم که البته به یاد شهدای هواپیما بود و امسال هم اعلام می‌کنیم فعالیت نسل پنجم را آغاز خواهیم کرد. از وزارت ارتباطات می خواهم در روزهای آینده برای مردم در این زمینه توضیحات لازم را بدهد.

رئیس‌جمهور در رابطه با فعالیت دیپلماتیک در هفته های اخیر، خاطرنشان کرد: ما از لحاظ مسیر حرکت سیاسی یک مسیر بسیار درستی را از سال ۹۲ انتخاب کردیم و این مسیر درست را ادامه می‌دهیم. در طول این هفت سال دستاوردهای مهمی را در روابط سیاسی، اقتصلدی، امنیت منطقه، روابط یکجانبه، پنج جانبه و هفت جانبه در طول این مسیر داشتیم. با کشورهای مختلف در موضوعات مختلف چه موضوعات اقتصادی مثل اوراسیا و چه موضوعات سیاسی بوده تلاش کردیم و در این هفته های اخیر شاهد تلاش و فعالیت هستیم. تلاشی با عراق و دولت همسایه داشتیم که دیروز نخست وزیرش به تهران سفر کردند و ملاقات های بسیار مهمی داشتند و در راس آن ملاقات با مقام معظم رهبری بود.

روحانی اضافه کرد: با سایر مسئولین هم ملاقات هایی صورت گرفت و توافقات بسیار خوبی میان دو کشور در زمینه رفت و آمدهای گمرکی، کالایی، روابط اقتصادی، روابط بانکی انجام شده است که ان شاءالله امیدواریم اجرایی و عملیاتی شود. تماس های سیاسی خوبی با روسیه و چین از ماهها و سال های گذشته داشتیم که در هفته های اخیر این روابط قوی تر شده است. پیامی در زمینه تقویت روابط میان ایران و روسیه در حرکت های منطقه‌ای و بین المللی داشتیم که از طریق وزیر خارجه پیامی برای رئیس جمهور محترم روسیه فرستادم که با استقبال ایشان مواجه شد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم همکاری های ما با کشورهای دوست و همسایه از جمله روسیه، عراق، ترکیه، قطر، پاکستان، افغانستان و همه کشورهای همسایه چه در دریای خزر و خلیج فارس و چه در مرزهای غربی و شرقی مستحکم تر باشد. گرچه در این ماه بسیار ذی قیمت ذی‌الحجه شاهد حج پرشکوه از لحاظ جمعیت نیستیم و مردم مسلمان کشورهای مختلف امسال از زیارت خانه خدا محروم هستند و فکر می کنم این اولین بار است که در طول قرن های گذشته حج برای افرادی غیر از ساکنان عربستان سعودی تعطیل شده است اما مردم باید با دعا و اخلاص خصوصا در عرفه و عید قربان و قربانی کردن و تقسیم آن در میان فقرا این نقص و کمبود را جبران کنند تا ان شاءالله رحمت خدا شامل حال همه ما و مسلمانان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    این چه وامیه مسخره شود درآوردین
    فقط بلدین پول ما بدبخت بیچاره ها را بدین کشورهای دیگه بخورن خجالت بکشین همه جای دنیا اونایی که خونه ندارند رایگان تا اخر عمرشون یه خونه میدن که فقط استفاده کنند نه مثل شما که از نزول خور بدتر دارین سود می گیرین واقعا برای خودمون متاسفیم کشوری ثروتمند داریم اما روسا فقط بلدن پول بخورند اختلاس کنند همین و بس

  • زهرا حاجی محمودی

    با عرض سلام و خسته نباشید در مورد وام مسکن که جدیدن اومده مستجری که کرایه میخوان بدن در خانه های 90متری که نمیتونن زندگی کنن چرا حتمن باید نود متر باشه آخه مستجری که ندارن کرایه بده چه مدل می‌تونه درخانه نود متری زندگی کند یا تشکر اگر امکان هست دراین مورد پیگیری کنید مستجر در خانه بیشتر 30تا 50متر نمیتونه اجاره کنه

    • ناشناس

      دستشویی خونه خودت 30مترمیشه که یه مستاجربره اونجا زندگی کنه توشکمت خیلی سیره معلومه

  • ناشناس

    سلام؛این دولت داره چیکار میکنه؟خب بجای این شبه دزدی های تکراریتون یکباره بگید دولت ورشکست شده میخاد از مردم بینوا اینبار با شکل ترحم و دلسوزی پول زور بگیره!!!!!!!

  • سید اردبیلی

    اوف بر شما که نزول و ربا رو عادی کردید و به جنگ با خدا برخواستید!!!!!! رهبر عزیزم شرمنده ایم از رای هایی که به این دولت دادیم؛این دولت رو خدا زده پس جه حاجتی به نفرین کردن بر این دولت که کاری کرده با ایران که منافق هم با ایران نخواهد کرد!اف برشما اوف برشما اوف برشما اوف برشما اوف برشما دولت !وپایدار باشد راه رهبر دلسوزم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه