English

حسینی در گفتگو با موج مطرح کرد:

انتقاد از دیدار دستیار ظریف با ریچاردسون/ حضور افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی در عکس یادگاری ظریف هیچ توجیهی ندارد!

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه چه می‌کند که نمی تواند چنین دیدارهایی را پیش‌ببنی و تحلیل کند، صرف ایجاد هزینه از اعتبار وزیر خارجه بدون عایدی برای نظام که نامش دیپلماسی نیست!

انتقاد از دیدار دستیار ظریف با ریچاردسون/  حضور افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی در عکس یادگاری ظریف هیچ توجیهی ندارد!

محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  با انتقاد از  دیدار دستیار ظریف با ریچاردسون، اظهار داشت: بعداز خروج آمریکا از برجام و نقض تمام تعهدات، موضع جمهوری اسلامی ایران این بود که دیگر مذاکره ای با آمریکایی ها انجام نشود.

وی با بیان اینکه زمانی که نخست وزیر ژاپن پیام ترامپ را به ایران آورد حتی مقام معظم رهبری حاضر به شنیدن آن پیام نشدند، ادامه داد: بر این مبنا دیگر دیدار و گفتگو با طرف آمریکایی معنا و مفهوم ندارد.

وزیر پیشین فرهنگ گفت: علاوه بر اشکالی که به اصل مذاکره وارد است، ریچاردسون  فرماندار سابق آمریکایی هم تراز و در رده و جایگاهی نبود که با وزیر خارجه ما طرف گفتگو باشد یعنی عرف دیپلماتیک رعایت نشد، بر فرض که اصل دیدار قابل توجیه باشد، باید یک دیپلمات درجه چندم ایرانی حداکثر در حد مدیر کل وزارت خارجه و یا سفیر ایران در سازمان ملل می بایست با ریچاردسون مذاکره می‌کرد.

*دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه چه می‌کند؟

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: مدیرکل وزارت خارجه و دستیار آقای ظریف نیز اعلام کرد این دیدار هیچ نتیجه ای برای مبادله زندانیان نداشته است، پس دستگاه عریض و طویل وزارت خارجه چه می‌کند که نمی تواند چنین مسائلی را پیش‌بینی و تحلیل کند، صرف ایجاد هزینه از اعتبار وزیر خارجه بدون عایدی برای نظام که نامش دیپلماسی نیست! 

سید محمد حسینی در پایان خاطرنشان کرد: البته این دیدار چند ماه قبل مخفیانه انجام شد و اخیرا توسط طرف آمریکایی و رسانه‌های غربی افشا شد و عکس یادگاری دیدار هم منتشر شد به گونه‌ای که امکان تکذیب و کتمان وجود نداشت لذا سخنگوی وزارت خارجه این جلسه را تائید کرد، و ابهام و سؤال جدى دیگر مربوط به حضور افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی است که هیچ توجیهی ندارد!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه