English

عمویی در گفتگو با موج:

حضور نفتکش های ایرانی در ونزوئلا نشانه روشنی از نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران است/ افزایش هم افزایی میان کشورهای تحت تحریم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رسیدن نفتکش های ایران به ونزوئلا نشان می دهد آمریکا در مسیر افول قرار دارد.

حضور نفتکش های ایرانی در ونزوئلا نشانه روشنی از نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران است/ افزایش هم افزایی میان کشورهای تحت تحریم

ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به حضور نفتکش های ایرانی در ونزوئلا، اظهار داشت: مهم ترین نکته این موضوع حضور بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکای لاتین به حیاط خلوت ایالات متحده تبدیل شده است، ادامه داد: بر اساس دکترین "مونرو" در سیاست خارجی آمریکا، ایالات متحده تلاش می کند تا هیچ قدرت دیگری در حوزه آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی حضور نداشته باشد.

*آمریکا در مسیر افول قرار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا در مسیر افول قرار دارد و نمی تواند اقتدار خود را به طور کامل در منطقه اعمال کند.

عمویی با بیان اینکه در دنیا قدرت های نوظهوری به وجودآمده اند، تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران با رویکرد جدیدی که در حوزه دریایی در پی گرفته است حضور خود را از خلیج فارس و دریای عمان به آب های بین المللی توسعه داده است.

وی اظهار کرد: حضور تانکر های نفتکش جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا در شرایطی که آمریکا مدعی است اجازه تجارت سوخت را به ونزوئلا نمی دهد،  نشانه روشنی از نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

*افزایش همکاری میان کشورهای تحت تحریم آمریکا

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا باید بداند که اعمال تحریم ها که بی مهابا از آن استفاده می کند سیاست غلطی است، افزود: ایالات متحده با اعمال تحریم ها و با افزایش کشورهای تحت تحریم خودش،  باشگاهی از کشورهای تحریم شده ایجاد می کند که همین امر منجر به  هم افزایی و همکاری این کشورها با یکدیگر شده است.

عمویی در پایان خاطرنشان کرد: هم افزایی و همکاری میان کشورهای تحت تحریم آمریکا زمینه افول جایگاه آمریکا در نظام بین الملل را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا نشان دهنده اقتدار است نه مذاکره

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه