English

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تذکر نادران:

پرونده منتخبانی که اعتبارنامه آنها تصویب نشده به شورای نگهبان ارسال شده است

نایب‌رئیس مجلس گفت: پرونده اعتراض به اعتبارنامه افراد به شورای نگهبان می‌رود.

پرونده منتخبانی که اعتبارنامه آنها تصویب نشده به شورای نگهبان ارسال شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، الیاس نادران در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده 114 آیین نامه داخل مجلس شورای اسلامی، گفت: معمولا نمایندگان در خصوص مسائل مختلف کشور اظهارنظرهایی دارند از این رو بیانیه‌ها باید ناظر به کلیت نمایندگان باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ماده 195 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: طبق این ماده اگر نماینده ای تذکر می دهد، رئیس می تواند آن را وارد بداند یا نداند و نیاز نیست درباره هر تذکر توضیحات ارائه شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در پایان با استناد به تبصره یک ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس عنوان کرد: بر اساس این ماده، اگر اعتبارنامه برخی منتخبان در مجلس به تصویب نرسد باید اسناد اعتراض آن به شورای نگهبان ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران درباره ماده 195 آیین نامه گفت: توضیح جهت اقناع ذهن نماینده تذکر دهنده، ایرادی ندارد و در این ماده ذکر نشده است که رئیس جلسه امکان پاسخگویی و توضیح به نمایندگان را ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه در توضیح تذکر تبصره یک ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس نیز تصریح کرد: بعد از اینکه نسبت به اعتبانامه برخی منتخبان اعتراض صورت گرفت، پرونده های اعتراضی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد که این روند در حال انجام بوده و پرونده‌ها به شورای نگهبان ارسال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه