English

موسوی در گفتگو با موج:

مسکن اجتماعی روحانی به مقصد نرسید/ ضرورت اجرایی شدن اصل ۳۱ قانون اساسی

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: مطابق اصل 31 قانون اساسی دولت مکلف است تا روستاییان و کارگران را از حق داشتن مسکن برخوردار کند.

مسکن اجتماعی روحانی به مقصد نرسید/ ضرورت اجرایی شدن اصل 31 قانون اساسی

سید نظام الدین موسوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اصل ۳۱ قانون اساسی که داشتن مسکن متناسب با نیاز را حق هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، اظهار داشت: قانون اساسی مادر همه قوانین است بنابراین همه قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی باید مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی صرفا یکسری کلیات انتزاعی نیست، ادامه داد: ساختار و اداره کشور باید مبتنی بر قانون اساسی باشد لذا باید برای اصولی که در قانون اساسی وجود دارد،  قانون عادی نیز وجود داشته باشد تا نحوه اجرا شدن آنها تعیین و تکلیف شوند. 

*داشتن مسکن حق هر خانواده ایرانی است

متتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اصل 31 قانون اساسی محجور مانده است، هرچند در اینباره تلاش هایی به عمل آمده اما قوانین لازم و به روزی درباره مسکن وجود ندارد.

موسوی با بیان اینکه مطابق اصل 31 قانون اساس، داشتن مسکن حق هر خانواده ایرانی است، افزود: طبق این قانون دولت مکلف است تا روستاییان و کارگران را از حق داشتن مسکن برخوردار کند.

وی با اشاره به احداث مسکن های مهر،  ادامه داد: بنظر بنده مسکن مهر تلاش خوبی بود و تا حدودی این پروژه موفق عمل کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: دولت آقای روحانی هم مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما در این زمینه هم کاری از پیش برده نشد.

* بالای 50 درصد هزینه های خانوارها مربوط به مشکلات مسکن است

موسوی با بیان اینکه باید قوانین مربوط به اجرایی شدن این اصل حتما پیش بینی شود، بیان کرد: امروز بالای 50 درصد هزینه های خانوارها و بسیاری از مشکلاتی که مردم دارند ناشی از مشکلات مسکن است.

وی ادامه داد: انشالله در این مجلس بنده و نمایندگان دیگر چگونگی اجرایی شدن این اصل از قانون اساسی را پیگیری خواهیم کرد.

موسوی در پایان با بیان اینکه قطعا کسانی که این اصل را نوشته اند به ظرفیت های لازم برای تحقق آن توجه داشته اند، خاطرنشان کرد: ما هم تلاش خواهیم کرد تا بستر اجرایی شدن این اصل فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه