English

فاطمه رهبر در گفتگوی تفصیلی با موج:

بانوان مجلس دهم علاقه ای به مسائل زنان و خانواده نداشتند!/ دولت اول روحانی انگیزه ساماندهی به حضور زنان در ورزشگاه را نداشت

مرحومه فاطمه رهبر نماینده منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: خانم های نماینده مجلس دهم علاقه ای به موضوع زنان و خانواده نداشتند لذا معتقدم به این نماینده ها باید عنوان یکبار مصرف را داد.

بانوان مجلس دهم علاقه ای به مسائل زنان و خانواده نداشتند!/ دولت اول روحانی انگیزه ساماندهی به حضور زنان در ورزشگاه را نداشت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،  فاطمه رهبر ، 17 اسفندماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. او منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بود و سابقه نمایندگی در مجالس هفتم، هشتم و نهم را هم در کارنامه داشت.

مرحومه رهبر، سیاستمدار اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در ادوار مختلف حضورش در مجلس ریاست فراکسیون زنان را برعهده داشت، وی در مجلس هفتم و هشتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و در مجلس نهم نائب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی بود و ریاست فراکسیون زنان و خانواده را هم بر عهده داشت. مرحومه رهبر پس از پایان دوران نمایندگی اش در مجلس نهم و پس از انتصاب پرویز فتاح به عنوان سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان معاونت حمایت و سلامت خانواده منصوب شد. او نهایتا توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۸۷ هزار و ۴۸۵ رای، به عنوان نفر دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر برای بار دیگر راهی بهارستان شود.

خبرنگاران پارلمانی او را به متانت در کلام و رفتار می شناختند و حتی اگر تفاوت نگاهی هم بین او و مخاطبان سیاسی و رسانه ایش وجود داشت، اخلاقمدارانه رفتار می کرد.

مرحومه رهبر در آخرین گفتگویش با خبرگزاری موج هم از اقداماتی که در مجلس گذشته انجام داده بود گفت هم انتقاداتی به عملکرد زنان مجلس دهم داشت و هم از اقداماتی که معاونت زنان دولت تدبیر و امید انجام داده بود انتقاد کرد.

متن آخرین گفتگوی خانم فاطمه رهبر با خبرگذاری موج که 24 ساعت قبل از پایان تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی انجام شد را در ادامه بخوانید:

خدا روشکر می کنم که وحدت میان نیروهای انقلاب و پایداری ها  ایجاد شد و انشالله این حرکت گامی برای برداشتن گام های بعدی باشد.البته این اختلافات اختلاف ریشه ای نبود و در اصول اولیه همه متفق النظر هستیم و تنها یکسری اختلافات سلیقه ای وجود داشت.

*بعد از ورود به مجلس چه ایده ای برای حل مشکلات اقتصادی دارید؟

از ابتدای سال 98 ائتلاف نیروهای انقلاب فعالیت خود را تقریبا آغاز کردند و از همان ابتدا کمیته های تخصصی از جمله کمیته اقتصادی،کمیته تورم، مبارزه با مفاسد، مسکن و اشتغال را راه اندازی کردند.

اما آنچه مشخص است بحث اول کشور یعنی بحث تورم و کنترل قیمت هاست به هرحال سفره مردم کوچک شده و ماهم تدابیری را در این راستا اندیشیده ایم که  انشالله در مجلس آینده پیگیری خواهیم کرد.

*نظر شما در رابطه با یارانه معیشتی که دولت اجرایی کرد، چیست؟

گاها برخی خبرهایی از طرف دولت مطرح می شود که سال آینده یارانه معیشتی و یارانه ماهیانه باهم ترکیب شده و یک مبلغ حداقلی را به خانواده ها خواهند داد که با شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد این مبلغ اصلا دردی را دوا نمی کند.

بنابراین باید شرایط اقتصادی را درست کنیم تا وابستگی خانواده ها به این یارانه ها وجود نداشته باشد.

در حال حاضر 45 هزارتومان یارانه ای که ماهیانه واریز می شود  یک رقم بسیار حداقلی هست که فکر می کنم می توان با آن تنها نیم کیلو گوشت خرید بنابراین باید این مسئله هم در مجلس بعدی مورد توجه قرار گیرد.

 طی دو سال اخیر زمانی که در کمیته امداد مسوولیتی را برعهده داشتم با توجه به مشکلات اقتصادی حدود 600 هزار خانوار وارد کمیته امداد شدند در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید خروجی مان افزایش پیدا می کرد نه ورودی مان، لذا این رقم از ورودی بسیار وحشتناک است که این مسئله هم باید مورد پیگیری قرار گیرد.

فاطمه رهبر

ضرورت تشکیل مرکز عالی فراقوه ای برای زنان/ مجلس دهم مرخصی پدران را به سه روز تقلیل داد! 

* به طور مشخص چه برنامه‌ای به عنوان نماینده زن برای حوزه زنان و خانواده دارید؟ آیا برنامه ای برای کاهش ساعات کاری  بانوان در ادارات دارید؟

در سال 1392 در میلاد حضرت زهرا خدمت رهبری رسیدیم و هرکدام بنابر اقداماتی که انجام داده بودیم گزارشاتی را ارائه کردیم .بعد از گزارشات ایشان نکته ای را فرمودند که مشکل کلیدی ما بود،  فرمودند که وابستگی بین اقدامات وجود ندارد و شماها از کار همدیگر خبر ندارید.

ایشان فرمودند باید مرکز عالی فراقوه ای برای زنان و خانواده راه اندازی شود که یک ساختار ثابت داشته باشه و یک مرکز استراتژی و پژوهشی برای زنان باشد و از زنان نخبه و اندیشمند هم در این مرکز استفاده شود و به طور کلی این مرکز  بتواند یک بانک اطلاعاتی هم از بانوان کشور داشته باشد که به طور کلی این مسائل یک رهنمود کلیدی است و باید به آن عمل شود.

اعتقاد بنده این است که اولا بعد از راهیابی به مجلس حتما باید پیگیری راه اندازی این مرکز فراقوه ای شکل بگیرد البته قرار بر این نیست که نهادهایی که در خصوص زنان فعال هستند تعطیل شود بلکه این مرکز می تواند برای هماهنگی،  فرمانداری و نظارت در حوزه زنان و خانواده باشد. بنابراین باید موضوع زنان و خانواده را که یکی از مسائل اصلی جامعه است را ساماندهی کنیم.

ما باید بتوانیم برای خانم ها فضای پرنشاطی را متناسب با خواسته ها فراهم آوریم ؛ بنابراین باید ورود خانم ها به ورزشگاه ها قانونی ، منطقی و به دور از هرگونه شائبه ها و مسائل سیاسی صورت گیرد چرا که ایجاد یک فضای حاشیه ای برای خانم ها در ورزشگاه ها نه تنها چیزی را به ارمغان نمی آورد بلکه جنجال ایجاد می کند.

موضوع بعدی پیشنهاد مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت خواهد بود که انشاله پیگیری خواهم کرد. با توجه به تهدیداتی که در موضوع جمعیت و کاهش موالید وجود دارد، باید اقداماتی را در دستور کار قرار داد تا کشور دچار این بحران نشود.

خانم ها قبلا سه ماه مرخصی زایمان داشتند که به مدت 6 ماه در مجلس هشتم و 9 ماه در مجلس نهم افزایش یافت و همچنین دو هفته مرخصی اجباری و تشویقی برای آقایان تصویب شد اما متاسفانه اجرا نمی شود.

در بسیاری از کشورهایی که اصلااعتقادی هم به اسلام ندارند چندین ماه را بعنوان مرخصی زایمان برای زنان در نظر می گیرند بعنوان مثال در یکی از کشورهای اروپایی زنها تا سه فرزند برای هر بچه 3 سال می توانند مرخصی داشته باشند که در مجموع 9 سال مرخصی زایمان همراه با حقوق دارند.

متأسفانه مجلس دهم با اینکه متشکل از دو فراکسیون زنان و خانواده است، به جای آنکه اقدامی اساسی برای تشویق افراد به فرزندآوری انجام دهد، مرخصی پدران را به سه روز تقلیل داد! یکی از اقدامات دیگر ما در مجلس نهم بحث دورکاری خانم ها بود که بسیاری از خانم ها توان خدمت به جامعه را دارند اما لزومی به حضور آنها در محل کار نیست لذا می تواند با استفاده از فضای اینترنتی خدمت رسانی داشته باشند.

در شرایط فعلی بسیاری از بانوان کشورمان تحصیل کرده هستند و بخش قابل توجهی از فعالیت اجتماعی و اقتصادی جامعه را پوشش می‌دهند اما از طرف دیگر آنان وظایفی هم در منزل دارند و بعضاً مجبور می‌شوند که یکی از این موارد را انتخاب کنند؛ به صورتی که یا تحصیل کنند و دارای شغل باشند و یا آنکه ازدواج کنند و به خانه‌داری و تربیت فرزندانشان بپردازند.

بر این اساس، باید با توجه به اقتضائات زمان الگویی را برای انطباق فعالیت‌های مختلف زنان طراحی کرد. برای مثال ما در مجلس نهم، قانونی را تصویب کردیم که بر اساس آن مادران شاغلی که فرزند معلول دارند، بتوانند مرخصی روزانه داشته باشند که می‌توان در مجلس آتی، این قانون را به کلیه بانوان شاغل تعمیم داد.

همچنین ما در مجلس هشتم تدوین برنامه پنجم توسعه را داشتیم که بر اساس مواد ۲۲۷ و ۲۳۰ این قانون موضوع "سند ملی امنیت بانوان و کودکان در روابط اجتماعی" را مصوب کردیم که دولت باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. متأسفانه این قانون با عدم توجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روبرو شد اما با پیگیری‌هایی که در آن زمان داشتیم، باعث شد که قوه قضائیه این موضوع را مورد توجه قرار دهد و چند ماه پیش لایحه "صیانت، کرامت و امنیت بانوان" از سوی قوه قضائیه تهیه شد که دولت و مجلس باید به این لایحه رسیدگی کنند.

متأسفانه طی ماه‌های گذشته هیچ عکس‌العملی در دولت و مجلس نسبت به این لایحه ندیدیم که یکی از کارهای بسیار مهم مجلس آتی، تصویب این لایحه خواهد بود که امنیت زنان و کودکان در جامعه را محقق می‌کند.

موضوع دیگر که در مجلس یازدهم باید پیگیری شود بحث بیمه زنان خانواده است. ما معتقدیم که زنان خانه‌دار در اقتصاد پنهان نقش مؤثری دارند اما از آنجایی که خود را معطوف به امور خانه‌داری کرده‌اند، بعد از مدتی خودشان را با زنان شاغل مقایسه می‌کنند و می‌گویند که اگر وارد جامعه می‌شدیم، می‌توانستیم حداقل حقوق بازنشستگی دریافت کنیم.

بر این اساس باید در قالب قانون، این خسران جبران شده و خانه‌داری را شغل محسوب کنیم. ما برای تحقق این مسئله، در لایحه بودجه سال ۹۲، ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کردیم که بتوانیم در گام اول ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار را بیمه کنیم و قرار بر این بود که سال‌های آینده این بودجه افزایش پیدا کند. متاسفانه وقتی خانم ملاوردی روی کار آمدند به اعتقاد ایشان و طیف ایشان که معمولا مصاحبه های خود را با دستورالعمل های سازمان ملل هماهنگ می کنند اعلام کردند  این اقدام منجر به خانه نشینی خانم ها می شود .

در حالی که هدف از قانون گذاری برای افرادی بود که امکان حضور در جامعه را ندارند یا دلشان نمی خواهد حضور یابند.

مقام معظم رهبری بارها فرمودند که خانه داری باید یک شغل محسوب شود نه اینکه هنگامی یه خانمی می خواهد فرمی را پر کند با شرمندگی شغل خود را بنویسد خانه دار.

بیمه زنان خانه دار را تصویب کردیم اما متاسفانه هیچ اقدام عملیاتی در اینباره انجام نشد. در سال 93 که باید تکرار می شد متوجه شدیم که این مبلغ با 85 درصد کاهش مواجه شده است که پس از پیگیری ها و جنجال هایی که به راه افتاد از دفتر خانم ملاوردی تماس گرفتند و اعلام کردند یک صفر آن جا افتاده است!

بنابراین این موضوع را در مجلس یازدهم پیگیری خواهیم کرد.

در رابطه با کم کردن ساعت کاری بانوان باید بگویم که کم کردن ساعت کاری با کم کردن حقوق همراه است که انشالله تلاش خواهیم کرد که در این زمینه هم عدالت برقرار شود.

 در مجلس نهم برخی قوانین مربوط به مجازات اسلامی و آیین دادرسی را اصلاح کردیم ولی موضوع اصلاح بندهایی از قانون مدنی نیمه کاره مانده، قانون مدنی یک قانون بسیار قدیمی است به ویژه قسمت مربوط به زنان و خانواده که باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که اگر این قوانین به روز نباشند نمی شود احقاق حقوق زنان را مطالبه کنیم.

نمایندگان فعلی مجلس چون کارنامه مناسبی نداشتند، با جنجال رسانه‌ای درباره موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به دنبال فرار رو به جلو بودند

*برخی نمایندگان مجلس فعلی، حواشی زیادی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال ایجاد کردند. نظر شما درباره این سری مسائل اجتماعی بانوان چیست و چه برنامه‌ای دارید؟

سال ۹۲ و زمانی که ما نماینده مجلس بودیم، کمیته‌ای در وزارت ورزش تشکیل شد تا موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال بررسی و ساماندهی شود که علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم، انگیزه ساماندهی حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال در دولت اول روحانی نبود و اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

این یک بحث جدی است که متناسب‌سازی فضا در هر جایی که اختلاط میان زنان و مردان وجود دارد، باید انجام شود و تا زمانی که این متناسب‌سازی‌ها انجام نشود، همین آش و همین کاسه و حاشیه‌سازی‌ها درباره این موضوع وجود خواهد داشت. ما مخالفتی با اصل این قضیه یعنی حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال نداریم اما مشروط به اینکه به جای حاشیه‌سازی، ساختار ورزشگاه‌ها برای حضور بانوان فراهم شود.

در واقع زنان در همه ورزشگاه‌ها می‌توانند حضور یابند و فقط با توجه به اینکه ورزشگاه‌های فوتبال دارای حواشی خاصی است، باید تمهیداتی جهت حضور زنان فراهم شود.

برخی افراد به ویژه نمایندگان فعلی مجلس به دلیل اینکه عملکرد مقبول و کارنامه مناسبی نداشتند، با جنجال رسانه‌ای درباره موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها، به دنبال آن بودند که فرار رو به جلو کنند اما بهتر بود که ابتدا اولویت‌های اصلی زندگی مردم و بانوان را پیش‌بینی کرده و سپس فضا را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ایجاد می‌کردند اما این افراد صرفاً حاشیه‌سازی کردند.

دروغ تا چه حد؟!

*عملکرد بانوان در این دوره از مجلس را چطور می بینید؟

سرکار خانم جلودارزاده چندین دوره در مجلس بودند و کاملا آگاه به مسائل، ساختار و وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستند اما هیچگونه اقدام مثبتی برای زنان و خانوده انجام ندادند.

در مناظره ای که با ایشان داشتم جلسه را ترک کرد و من یقین داشتم اطلاعاتی در دست ندارد و بخاطر همین مناظره را ترک کرد.

در خیلی از این مناظره ها که اخیرا دعوت شدیم نمایندگان خانم این دوره از مجلس حضور نیافتند و تلفن های خود را خاموش کرده بودند که در نهایت صندلی خانم های فعلی مجلس برای ارائه گزارش خالی ماند.

طبق پیگیری هایی که انجام دادیم کمترین میزان تصویب قوانین مربوط به کودکان و خانواده در این دوره از مجلس بوده است .

موضوع کاهش ساعت کاری خانم ها طرحی بود که ما در مجلس نهم نهایی کردیم و در صحن علنی به تصویب رسید و به شورای نگهبان برای بررسی نهایی ارسال شد که در همین زمان که در شورای نگهبان بود عمر مجلس نهم تمام شد و در مجلس فعلی در شهریور ماه به مجلس بازگشت که با یک مخالفت و یک موافقت تصویب شد که باید بگویم این مصوبه مجلس دهم هم مربوط به مجلس قبلی بود که فقط در این مجلس تصویب شد.

به نظر می آید که مجلس فعلی علی رغم تمام سروصداها و ساختارشکنی ها، حضور زیاد بانوان در این دوره و وجود دو فراکسیون زنان و خانواده  که داشت، کمترین اقدامات را انجام داده است.

چند وقت گذشته در دانشکده علوم پزشکی دانشکده تهران با رییس فراکسیون زنان مجلس دهم خانم اولادقبا و ذوالقدر مناظره ای داشتیم که در این مناظره وقتی یکی از دانشجویان از خانم اولاد قبا سوال می کند که شما صحبت های خوبی کردین ولی این صحبت ها برای ما قانون نمی شود، مشخصا بفرمایید چه قانونی را در خصوص زنان و خانواده به تصویب رسانده اید؟  که خانم اولادقبا کتابی را که پشت آن به سمت حضار بود را نشان می دادند و می گفتند قوانین خوبی را که در مجلس دهم نوشته ایم را توضیح خواهم داد.

وقتی که نوبت من شد من از خانم اولادقبا خواهش کردم یکبار دیگر آن کتاب را بالا بیاورید و جلد آن را نشان دهید که ایشان در ابتدا انکار کردند که کدام کتاب؟! کتابی وجود ندارد؟!خانم ذوالقدر یعد از اسرار بنده کتاب را نشان دادند که ایشان هم مجبور شد کتاب را مجددا نشان دهد که در همان لحظه من هم کتاب مصوبات مجلس نهم را بالا گرفتم،  ایشان پشت کتاب را به حضار نشان داد و من جلد کتاب را  و گفتم شما حق ندارید کتابی که مجلس نهم تصویب کرده را پشتش را به مردم نشان دهید و بگویید مصوبات ماست؟! دروغ تا چه حد؟!

من آن کتابی را که آنها در همه جا به نام خود به مردم نشان می دادند را خودم چاپ کرده بودم.

بهرحال این  اتفاقات نشان دهنده خالی بودن دست بانوان مجلس دهم است.

وقتی در مناظره ها و مصاحبه شرکت نمی کنند و از حیثیت مجلس دفاع نمی کنند یعنی اطلاعات و تخصصی ندارند.

متاسفانه در این دوره از مجلس یک خانم شعر کودکانه پشت تریبون می خواند که تبدیل به جوک می شود و یا خانمی پایه میکروفن را بر سر مسوول منطقه در یک همایشی پرت می کند یا موارد مشابهی که عنوان می کنند حقوق های نجومی پدر من حق اوست چرا که حقش را از سفره انقلاب برداشته است!

اتفاق وحشتناک دیگر در مجلس دهم این است که از 17 نماینده خانم 9 نماینده رد صلاحیت شدند که به 2 نفر از خانم ها گفته اند اصلا ثبت نام نکنید!

بنابراین اینها نشان می دهد خانم های نماینده این دوره از مجلس علاقه ای به موضوع زنان و خانواده نداشتند لذا معتقدم به این نماینده ها باید عنوان یکبار مصرف را داد چرا که یکبار حضور پیدا می کنند تا از راه های مختلف به منابع مالی دست پیدا کنند و یا اینکه اشتباهی آمده اند.

* برجام را چطور می بینید؟ برنامه شما در مجلس یازدهم برای به حرکت در آوردن  این دولت بی تحرک چیست؟

وضعیت برجام کاملا مشخص است و بر هیچ کس پوشیده نیست. دولت وقت به اجبار به وین رفتند و برجام را امضا کردند. نمایندگان مجلس در سال 94 قانونی را تحت عنوان" قانون متقابل و متناظر جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام"  تصویب کردند که حدود 9 ماده داشت و از طرف شورای نگهبان هم تصویب شد چون یک پادزهری بود و طبق این قانون اگر چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد جمهوری اسلامی ایران چه اقداماتی را باید انجام دهد که بعد از آن شورای عالی امنیت ملی نیز مصوبه ای را در این زمینه داشت.

در حال حاضر کاری که مجلس آینده می تواند در زمینه برجام انجام دهد نظارت است و متاسفانه بعد نظارتی مجلس در این دوره بسیار ضعیف شده است.

مقام معظم رهبری فرمودند شیشه ای که آلوده شده را نمی توان با دستمال کثیف پاک کرد، لذا مجلس فعلی نیز این حالت را داشت.

انشالله مجلس آتی با روحیه سلامت کاری افراد باید بعد نظارتی خود را تقویت کند.

متاسفانه دولت تلاش بیهوده ای را در زمینه برجام انجام می دهد بنابراین یک بازی سیاسی بین المللی را به نام برجام راه انداختند و وزارت خارجه هم اقدامات دیگر را رها کرده و فقط به مسئله  برجام پرداخته که تماما بی نتیجه بوده است.

بنابراین مجلس باید در بعد نظارتی خود قرار گیرد چرا که از ریل خارج شده و حتی خود نمایندگان عنوان می کنند "مجلس در راس امور نیست"؛ چرا در راس امور نیست چون نماینده ای که به دنبال منافع اقتصادی خود است نمی تواند برای مردم کاری کند.

در موضوع گران شدن بنزین آقای روحانی اعلام کردند که من اطلاعی نداشتم در صورتی که آقای رحمانی فضلی اعلام کردند ما از 20 روز پیش به جایگاه داران اعلام کرده بودیم.

وقتی 20 هزار جایگاه دار بنزین از این موضوع اطلاع دارند و در  فضای مجازی هم این مسئله درز پیداکرده بود چطورنمایندگان اطلاعی نداشتند و پیگیری نکردند؟!

البته ما هم فکر می کردیم اینگونه مسائل با تدبیر انجام می شود که بعد از گرانی ها متوجه شدیم تدبیری در کار نبوده است.

از طرفی هم آقای لاریجانی هم اعلام کردند که 20 روز قبل از گران شدن بنزین به نمایندگان اعلام کردیم، بنابراین این موضوع نشان می دهد به نمایندگان اعلام شده اما حواس ها جای دیگری بوده است!

علی رغم اینکه در برنامه پنجم وششم توسعه آمده است که افزایش نرخ  حامل های انرژی باید به صورت پلکانی انجام شود اما این موضوع مورد توجه هیچ نماینده ای قرار نگرفت.

*در پایان اگر موضوعی دارید بفرمایید.

نکته مهمی که در مجلس فعلی مورد غفلت قرار گرفته بعد نظارتی است یکی از کارهایی که باید در مجلس بعدی اتفاق بیفتد رسیدگی به اقداماتی است که معاونت زنان ریاست جمهوری در حال انجام است.

اکثر اقدامات و سخنرانی هایی که خانم های مسوول انجام می دهند در راستای برابری جنسیتی، پروتکل های بین المللی و... است.

سندهایی داریم که زمانی که در مجلس نهم بودیم متوجه شدیم خانم ملاوردی تفاهم نامه ای را با صندوق جمعیت توسعه سازمان ملل متحد امضا کرده است.

که طبق استفساریه شورای نگهبان در دهه 60 اعلام شده  هرگونه سندی که امضا می شود اگر مسوولیت و یا باری را بر دوش نظام بگذارد حتما باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 در این تفاهمنامه 12 مورد تکلیف بر نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص شده که خلاف قانون اساسی است و در درجه اول باید به تصویب مجلس برسد و سپس امضا شود که این کار اتفاق نیفتاده است.

هدف از این تفاهمنامه واگذاری کلیه اطلاعات زنان سرپرست خانوار به سازمان صندوق توسعه است که وقتی متوجه شدیم تقریبا زمان شروع کار بود که خانم ملاوردی اطلاعاتی را داده بودند و پول هایی را تا 500 میلیون دریافت کرده بودند.

در مناظره با خانم ملاوردی ایشان گفتند شما باید از ما تشکر کنید که پول هایی را وارد کشور کرده ایم!

متاسفانه این نگاه پایین را نشان می دهد که به چه قیمتی واقعا انجام می شود.

با پیگیری های انجام شده اصلا مطلب را دریافت کردم که مشخص شد این تفاهمنامه غیرقانونی و خلاف امنیت ملی و خلاف سیاست های کلی نظام است که موضوع به قوه قضاییه ارجاع شد که در حال پیگیری است.

در یکی از بندهای این تفاهمنامه آمده است "اعطای مجوز به صندوق سازمان ملل برای دسترسی کامل به اسناد پرونده ها و یا کارکنان آن"  ، در بند دیگر آمده است، "تمام نقشه ها برنامه ها گزارش ها که توسط شریک اجرایی (معاونت زنان) انجام می شود در چارچوب این تفاهمنامه گرداوری می شود و بعنوان مایملک سازمان ملل محسوب می شود".

خانم ملاوردی به عنوان معاونت رییس جمهور اینها را باید تقدیم آنها می کردند و همینطور مجوزی را به صندوق داده بودند که اعطای اختیار به صندوق برای هرنوع  فعالیت تضمینی از جمله بازدید از محل، بررسی های موردی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران!

بنابراین مشت نمونه خروار است و به راحتی راه نفوذ به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را باز کرده اند.

این یک نمونه از شاید ده ها نمونه ای است از اقداماتی که در طول فعالیت دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده که وکیل الدوله ها هم حتی در جریان نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه