English

کمالوندی:

بخش عمده تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می ‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: بخش عمده تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و شاید در دو سال آینده از متخصصان روسی در این زمینه بی نیاز شویم.

بخش عمده تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می ‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز پنجشنبه در گفتگویی تاکید کرد: بخش عمده تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و شاید در دو سال آینده از متخصصان روسی در این زمینه بی نیاز شویم.

وی درمورد تعویض سوخت و تعمیرات سالانه این نیروگاه هم اظهارداشت: هر سال در دوره‌ای تعویض سوخت و تعمیرات سالیانه این نیروگاه انجام میشود که این ویژگی همه نیروگاه‌های اتمی است.

کمالوندی یادآور شد: در گذشته با توجه به درخواست وزارت نیرو برای این که کمبود برق وجود نداشته باشد، ما این اقدام را در فصلی انجام می‌دهیم که با سرما و گرمای شدید مواجه نباشیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به شرایط کرونایی در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به این شرایط این کار را در دو مقطع انجام می دهیم که هر دو در فصلی است که کمبود برق احساس نشود، نخست در اردیبهشت ماه که در حال حاضر در حال انجام است و دیگری در پاییز که تعدد افراد کمتری درگیر تعمیرات و غیره هستند.

کمالوندی در این گفت و گو از ورود محموله سوخت جدید به بوشهر با همکاری روس اتم در دو پرواز در هفته گذشته  خبر داد و تصریح کرد: این محموله ها حاوی 38 تن سوخت با حدود 4.5 درصد است که انرژی معادل 12 میلیون بشکه نفت می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هر کدام از این هواپیماها سوخت انرژی معادل 6 میلیون بشکه نفت به ایران آوردند که این‌ها در طول یک سال آینده برق مورد نیاز را به میزان یک هزار مگاوات تولید می‌کنند.

کمالوندی ادامه داد: تاکنون معادل حدود 67 میلیون بشکه نفت در عملکرد نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده و سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر همین میزان برق در نیروگاه‌های معمولی تولید شود باید حدود هفت میلیون تن آلاینده در فضا انتشار یابد که اهمیت کار این نیروگاه و پاکی و تمیزی انرژی است که از سوی نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه