English

کمالوندی:

اوایل آبان بتن‌ ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر انجام می شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: حدود سه هفته دیگر، اوایل آبان ماه مراسم بتن‌ ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر انجام می شود.

اوایل آبان بتن‌ ریزی واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: روند پیشرفت کار در واحد ۲ نیروگاه اتمی بوشهر طبق زمان‌ بندی از پیش تعیین شده و حتی جلوتر از زمان در حال انجام است و به زودی مردم و رسانه‌های گروهی در جریان آخرین اخبار و تحولات در این رابطه قرار خواهند گرفت.

او گفت: حدود سه هفته دیگر، اوایل آبان ماه در مراسمی با حضور مقامات دو کشور به طور رسمی و با حضور رسانه‌ها از مرحله بتن‌ریزی واحد ۲ بازدید خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قرارداد احداث ۲ واحد جدید در نیروگاه بوشهر در آبان‌ماه سال ۱۳۹۳ بین شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت تبادل شد. موضوع قرارداد شامل طراحی، احداث و راه‌اندازی دو واحد راکتور هسته آی از نوع (AES-۹۲ Modified ۲۰۰۸) VVER هر یک به قدرت ۱۰۵۷ مگاوات الکتریکی است. اجرای قرارداد پس از پرداخت پیش پرداخت در پایان سال ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۵) نافذ شد.

عملیات گودبرداری واحد ۲، نهم آبان ۱۳۹۶ با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و الکسی لیخاچوف، رئیس شرکت روس اتم در بوشهر انجام شد.

دومین مرحله مهم از مرحله مقدماتی بعد از شروع پروژه، بتن‌ریزی است که از زمان شروع پروژه در دی ماه ۹۵ بر اساس زمان‌بندی باید ۳۳ ماه انجام می‌شد. اما مقامات سازمان انرژی اتمی در زمان خود اعلام کردند که در انجام بتن ریزی تاخیری یک ماهه داریم، اما این تاخیر مانعی در روند کار ایجاد نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه