English

جوادی حصار در گفتگو با موج:

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نتوانست بخشی از جامعه را نمایندگی کند و در تصمیم سازی های انتخابات موثر باشد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: امروز ضرورت دارد که ساختار تصمیم گیرنده در شورای عالی دستخوش بازنگری شود.

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نتوانست بخشی از جامعه را نمایندگی کند و در تصمیم سازی های انتخابات موثر باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سیدعبدالواحد موسوی‌لاری 5 اردیبهشت ماه طی نامه‌ای از نائب رئیسی شورای عالی اصلاح طلبان کناره‌گیری و علت استعفای خود را شرایط جسمانی عنوان کرد.

استعفای موسوی‌لاری در شرایطی اتفاق افتاد که اصلاح طلبان دقیقا دو ماه قبل، 30 بر صفر، تمام کرسی‌های تهران را به رقیب خود واگذار کرده اند که این موضوع انتقادات زیادی را به همراه داشت تا جایی که برخی از اصلاح طلبان انتخابات مجلس یازدهم را "آغاز پایان اصلاح طلبان خسته"دانسته بودند.

در این میان هم به بی‌برنامگی محمدرضا عارف و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز  انتقاداتی وارد  شده بود.

شورای عالی

  محمدصادق جوادیحصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: آقای موسوی لاری دلیل استعفای خود را وضعیت جسمانی عنوان کرده و از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواسته است که دست به اصلاح ساختار زده و  نقش مؤثرتری به احزاب بدهند. 

وی  با بیان اینکه جمع زیادی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان این احساس را پیدا کرده اند که به یک بازنگری جدی نیاز است، ادامه داد: به نظر می رسد یکی از لوازم این بازنگری کناره گیری افرادی است که به عنوان اشخاص حقیقی و نزدیکتر به جناب خاتمی تلقی می شوند تا راه برای طرح موضوعات جدید و جدی تر باز شود  لذا فکر می کنم این استعفا می تواند در این راستا انجام شده باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان این بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را تعطیل و شورای عالی سیاست‌گذاری راه‌اندازی کردند، گفت: هرکدام از اتفاقات گذشته محصول مجموعه ای از تعاملات منطقی در زمان خودشانند، اما بنظر بنده سازوکاری که توان پاسخگویی به مطالبات حزبی و سیاسی جامعه اصلاح طلب را  داشته باشد، شکل نگرفت و معتقدم در تاسیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به همه جوانب توجه لازم نشد.

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب می توانست نقش آفرین باشد 

جوادی حصار با نقش آفرینی شورای هماهنگی اصلاحات، تصریح کرد: شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب می توانست نقش آفرین و محور باشد اما بخش هایی از جامعه که در چارچوب احزاب جای نمی گیرد را نمی توانست نمایندگی کند و فرصتی برای مشارکت موثر آنها در تصمیم سازی های انتخابات فراهم نمی کرد.

وی اظهار کرد: ظرفیتی مثل آقای خاتمی و شخصیت های موثر دیگر در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب امکان ایفای نقش به نحو شایسته و بایسته را نداشتند و شورای هماهنگی احزاب نیز ظرفیتی که بتواند همه اضلاع این هندسه سیاسی را  در پی تصمیمات خویش بسیج نماید نشان نداده بود، غیر حزبی ها  هم اگر می خواستند مسیر دیگری را در پیش بگیرند اختلافاتی تازه تر  ایجاد می شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: بنابراین تصمیماتی گرفته شد که شورایی را درست کنند که اشخاص حقیقی و حقوقی در آن حضور داشته باشند تا از همه ظرفیت های حوزه اصلاحات استفاده شود.

وی با بیان اینکه مکانیزم ساماندهی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از بدو تاسیس دستخوش انتقادات و اعتراضات بود، ادامه داد: به مرور زمان اصلاحاتی انجام شد که از حجم شخصیت های غیرحزبی و کرسی هایی که داشتند کاسته شد اما بازهم آنطور که باید و شاید به همه نیازها پاسخ داده نشد.

جوادی حصار گفت: باتوجه به شرایط و نیازهای امروز ضرورت دارد که ساختار تصمیم گیرنده در شورای عالی دستخوش بازنگری شود و حتما احزاب و کارشناسان حوزه سیاست منصفانه به کارنامه گذشته این شورا رسیدگی کنند تا به سازوکار مناسبی برای رفتارها آتی در حوزه اصلاح طلبان برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی