English

سرنوشت عارف در انتظار قالیباف!؟/ پایداری ها بزرگ ترین مانع قالیباف برای رسیدن به ریاست مجلس

حضور ۱۸۰ نماینده همسو با جبهه پایداری در مجلس یازدهم مسیر را برای ریاست قالیباف دشوار کرده است.

سرنوشت عارف در انتظار قالیباف!؟/ پایداری ها بزرگ ترین مانع قالیباف برای رسیدن به ریاست مجلس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، کمتر از 30 روز دیگر به شروع کار مجلس یازدهم زمان باقی مانده است. مجلسی که با مجلس گذشته تفاوت های بسیاری دارد. بهارستان در این دور با لیست امید دو آتیشه ای مواجه بود که سهم خود را از سفره انقلاب برداشته بودند و حالا آمده بودند که با دولت روحانی همسو شوند اما نه تنها با دولت به مشکل برخوردند بلکه انسجام میان آنها هم از بین رفت و نتوانستند حتی در دور بعدی یعنی انتخابات ۹۸ رای بیاورند.

معادلات مجلس آینده این روز‌ها محل بحث و نظر است. دو دیدگاه وجود دارد، یک دیدگاه می‌گوید اصولگرایان منسجم و هماهنگ به دولت روحانی می‌تازند، دیدگاه دیگر گرچه بر همین باور است، اما می‌گوید «پایداری ها آنقدر بازی را سریع و تند شروع می‌کند که دیگر اضلاع اصولگرایان به گرد پایش هم نمی‌رسند».

در میان اصولگرایان غیر پایداری نام فردی به چشم میخورد که گویا خود را آماده کرده به صندلی ریاست مجلس تکیه بزند و خود را در هیبت "علی لاریجانی" می بیند. "محمد باقر قالیباف" شهردار مشهور و اصولگرای تهران که چهره ای آشنا برای مردم است حالا میخواد رییس مجلس شود؛ اما شاید این سردار سابق شرایط مجلس فعلی را خوب آنالیز نکرده است و مسیر ساده ای را برای رسیدن به کرسی ریاست پیش رو ندارد چرا که  نمایندگان همسو با حزب پایداری با در دست داشتن ۱۸۰ کرسی در خانه ملت اگر موافقت نکنند محمد باقر قالیباف نمی تواند حتی خواب ریاست قوه مقننه را ببیند.

البته در این میان نباید فراموش کرد که لابی های معمول در مجلس می تواند خیلی مسایل را تغییر دهد.حالا باید دید قالیباف چقدر می تواند با پایداری ها رابطه حسنه ایجاد کند؟ آیا آن ها به ریاست شهردار سابق تهران رای می دهند یا این که قالیباف هم مانند عارف باید سودای ریاست را کنار بگذارد و مانند یک نماینده معمولی در مجلس فعالیت کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه