English

عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

احتمال افزایش حضور جریان های انقلابی در مجلس دوره جدید

حمید رضا ترقی گفت: در این دوره مردم به دنبال انتخاب نماینده ای هستد که علاوه بر همگامی با نظام، شجاعت کافی در برخورد با تخلفات باشد و این ها نقاط مثبت برای افزایش حضور جریان های انقلابی در مجلس دوره جدید خواهد بود.

احتمال افزایش حضور جریان های انقلابی در مجلس دوره جدید

عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه احزاب علی رقم اینکه هنوز جایگاه پررنگی در تحولات سیاسی کشور ندارند و در قانون هم هنوز جایگاه آنها در فرایند انتخابات خالی است، گفت: در این دوره احزاب با تشکیل ائتلاف های مختلف سعی کردند زمینه مشارکت گروه های مختلف با سلایق متفاوت را فراهم کنند، زیرا عقبه دیدگاه های این گروه ها را مطالبات مردم تشکل می دهد، از این رو نقش احزاب در مشارکت های انتخاباتی موثر است و آن ها می توانند با معرفی نماینده ها این نقش را ایفا می کنند.

حمیدرضا ترقی با بیان اینکه قشر نخبگان جامعه از طریق تشکیلات احزاب در قالب فهرست ها به مردم معرفی شده اند، افزود: اگر سیاست های انتخابات با توجه به سیاست های کلان رهبر معظم انقلاب تدوین شود و نقش احزاب در آن دیده شود مشارکت مردمی بیشتر می شوند و این کمک می کتد تا نماینده ها رها نباشند و اینکه بعد از ورود به مجلس مطالبات مردم را پیگیری نککند و به کسی پاسخگو نباشند.

او با تاکید بر اینکه دوره پنجم مجلس مشارکت 75 درصدی داشته ایم، تصریح کرد: به جز این دوره سایر دوره ها مشارکت ها یکنواخت بوده است و این نشان می دهد که نقش احزاب برای آگاهی بخشی مردم کافی نیستند و این موضوع نشان می دهد که امکانات لازم را برای ایفای این نقش ندارند و این به دلیل ضعف منابع مالی احزاب است.

ترقی با تاکید بر اینکه خلا قانونی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات از طریق احزاب نداریم، اظهار کرد: متاسفانه دولت بودجه ای در اختیار احزاب قرار نمی دهد. این در حالی است که کاری که دولت نی تواند انجام دهد احزاب می توانند عملیاتی کنند.

او با تاکید بر اینکه حساسیت مردم نسبت به نامزده ها بیشتر است، گفت: این مساله ناشی از مشکلات کنونی کشور می دانند که آن را ناشی از انتخاب هایقبلی خود می دانند. از طرف دیگر مردم به دنبال انتخاب نماینده ای هستد که علاوه بر همگامی با نظام، شجاعت کافی در برخورد با تخلفات داشته باشد و این ها نقاط مثبت برای افزایش حضور جریان های انقلابی در مجلس دوره جدید خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی