English

تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در کاظمین برگزار شد

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین آغاز شد.

تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در کاظمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم تشییع پیکر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی که بامداد جمعه  13 دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی به شهادت رسیدند از فرودگاه المثنی در بغداد به سمت شهر مقدس کاظمین آغاز شد.

همچنین بعد از کاظمین تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد خواهند رفت.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد در میدان الحسنین و همچنین ساکنان شهر کاظمین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کرده‌اند.

تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسئولان سیاسی در میدان الحسنین منتظر استقبال از پیکر شهدا هستند. همچنین پیکر شهدا به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود. پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شود.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در کاظمین 1

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

نیروهای امینی عراق به طور کامل پل الجادریه را بستند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودروها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در کاظمین

مراسم تشییع پیکرهای این شهدا در کاظمین بغداد، از اغلب شبکه‌ های تلویزیونی جهان به صورت مستقیم در حال پوشش است و شبکه‌های الجزیره مباشر، الجزیره العربی، رویترز، الاتجاه، العراقیه و المسیره این حضور باشکوه مردم عراق را پوشش می‌دهند.

تشییع کنندگان شعار "الله، الله اکبر / آمریکا شیطان اکبر" سر می‌ دهند.

تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس4

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که هزاران نفر از مردم عراق، خود را برای مراسم تشییع پیکر فرماندهان شهید به بغداد رسانده‌اند و با شعار «مرگ بر آمریکا» این شهدا را تشییع می‌کنند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نیز از حضور «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور در عراق در این مراسم خبر داد. 

بر اساس این گزارش، شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و شماری از رهبران و فرماندهان سیاسی و نظامی عراق از جمله «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولة القانون و «حسن الکعبی» نائب رئیس پارلمان نیز در این مراسم حضور دارند.

پایگاه خبری «المعلومه» نیز نوشت که تشییع پیکر شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس به تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی تبدیل شده و هزاران نفر از حاضران در این مراسم در کاظمین و منطقه الجادریه، شعار مرگ بر آمریکا و نه نه به آمریکا سر دادند و خواستار قصاص فوری و قاطع جنایتکاران شدند.

در بیانیه این سازمان آمده است: مراسم تشییع پیکر «ابومهدی المهندس» معاون این سازمان و سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «محمد رضا» مدیر اداره روابط عمومی الحشد الشعبی و سایر شهدا، از صبح امروز از فرودگاه المثنی به سوی کاظمین آغاز شد. پس از آن، مراسم تشییع به میدان «الحسنین» در «الجادریه» بغداد منتقل می‌شود.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق نیز در مراسم تشییع شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا در کاطمین حضور یافت.

علاوه بر عبدالمهدی، بسیاری از چهره‌های مطرح سیاسی عراق نیز در مراسم تشییع حضور دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه