English

ساداتیان در گفتگو با موج:

سفر ظریف به نیویرک برای مذاکره با وزرای دیگر کشورهاست

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: سفر ظریف به نیویورک صرفا برای مذاکره با آمریکا نیست بلکه با دیگر وزرای کشورها هم گفتگو خواهد داشت.

سفر ظریف به نیویرک برای مذاکره با وزرای دیگر کشورهاست

سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به سفر ظریف به نیویورک ، اظهار داشت: اساس کار دیپلماسی رفت وآمد به کشورها و گفت و گو با آنهاست لذا نیویورک مقر دیپلماسی جهانی است و حضور وزیر خارجه کشورمان در آنجا مسئله عجیبی نیست.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم این سفر صرفا برای مذاکره با آمریکا انجام می شود، حرف صحیحی نیست چرا که در این سفر همه وزرای خارجه کشورها حضور دارند و با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

کارشناس سیاست خارجی افزود: سفر وزیر خارجه کشورمان به نیویورک و ملاقاتش با وزرای کشورهای مختلف دنیا در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه های دولت و عدم نیاز سفرهای جداگانه ظریف به کشورهای دیگر می شود.  

دیپلمات سابق ایران در لندن با بیان اینکه علیرغم کاهش تنش ها در منطقه، اسرائیل همچنان اصرار دارد که بر مشکلات منطقه بیفزاید، تصریح کرد: پس از سفر روحانی به ژاپن، تلاش های زیادی برای میانجیگری به سمت ایران شکل گرفت حتی شنیده شد که اماراتی ها هم پیام هایی را ارسال کرده اند، لذا تمامی این مسائل موجب کاهش تنش ها در منطقه شده است.

ساداتیان گفت: بعد از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام کشورهای اروپایی تلاشی برای بازگرداندن آن به برجام نکردند لذا ایران مجبور به تعلیق تعهداتش در برجام به صورت مرحله ای شد.

وی با اشاره به مانور مشترک ایران، روسیه و چین، خاطرنشان کرد: این رزمایش نشاندهنده پیشرفت ایران و تبادل تجربه با کشورهای قدرتمند شرقی است که می تواند محور دوم سفر ظریف به نیویورک قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه