English

رئوفیان در گفتگو با موج:

برخی نگاهشان برای ورود به مجلس کاسب کارانه است

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: قانون انتخابات در کشور دارای مشکلاتی است لذا افرادی که وارد مجلس می شوند چهار سال مصونیت دارند و اگر دچار خطایی شوند هیچ نهادی نیست که آنها را از خانه ملت بیرون کند.

برخی نگاهشان برای ورود به مجلس کاسب کارانه است

ابوالقاسم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در مورد عملکرد مجلس دهم ، اظهار داشت: متاسفانه هر دوره نسبت به دوره قبل سیر نزولی داشته و مجلس دیگر در راس امور نیست.

وی با اشاره به اشکال ساختاری در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حتی این موضوع فرهنگ سازی نشده که مردم باید چه مطالباتی را از نماینده خود داشته باشد.

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین افزود:  انتخابات در کشور ما حزبی نیست چرا که اگر حزبی بود انتخاب نمایندگان توسط مردم به درستی شکل می گرفت.

اگر نماینده ای اشتباه کند هیچ نهادی نیست که آنها را از خانه ملت بیرون کند

وی با بیان اینکه قانون انتخابات در کشور ما دارای اشکالات فراوانی است، تصریح کرد: نمایندگانی که به مجلس وارد می شوند  چهار سال مصونیت دارند، آنها وزرای کابینه دولت را مشخص و استیضاح می کنند اما کسی نیست آنها را استیضاح کند و اگر مرتکب تخلفی شود آنها را از خانه ملت بیرون کند.

رئوفیان ادامه داد: برخی نگاهشان برای ورود به مجلس کاسب کارانه است و دغدغه و دل مشغولی های مردم را ندارند.

وی با بیان اینکه یک روند نزولی طی عملکرد مجلس دهم وجود دارد، افزود: مجلس نیازمند ورود حقوق دانان برجسته است تا قانون را بدرستی بشناسند.

رئوفیان گفت: متاسفانه کاندیداها پس از ورود به مجلس تبدیل به پیمانکاری می شوند که باید از دولت پروژه ای را بگیرد و بر اساس قولی که به مردم داده است، آنرا اجرایی کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ تضمینی وجود ندارد در صورت پذیرشFATF تحریم های ظالمانۀ آمریکا برداشته شود / مردم تهران نمایندگان خود را نمی شناسند

مجلس دهم عملکرد قابل قبولی نداشت/ شرایط کنونی کشور از اشکالات مجلس است

لاریجانی جایگاه مجلس دهم را تضعیف کرد/ پرداخت حقوق های فوق نجومی در شرکت های دولتی

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه تعریف روابط مجلس و دولت آنچه که باید امروز باشد نیست، افزود: دولت باید با اجرای درست قوانین کاربردی بار سنگین مشکلات را از دوش مردم بردارد.

رئوفیان با بیان اینکه متاسفانه نظام سیاسی به یک نظام ریاستی تبدیل شده است، تصریح کرد: مجلس علاوه بر قانون گذاری و نظارت در حسن اجرای قوانین وظیفه دیگری هم دارد که اجتناب ناپذیر بوده و هیچ وقت توجه اساسی به آن نشده است، و آن انتخاب وزرای دولت است. 

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین گفت: نمایندگان مجلس باید در انتخاب وزرای کابینه دولت هنگام دادن رای اعتماد دقت کنند.

رئوفیان با اشاره به حضور مردم در انتخابات آینده،  گفت: قطعا شرایط اقتصادی به وجود آمده در کشور در حضور مردم موثر است.

وی با اشاره به تاثیر بستن لیست توسط طیف های سیاسی، ادامه داد: دراینکه لیست تعیین کننده نتایج خواهد بود تردیدی وجود ندارد اما برخی از افرادی که در لیست انتخاباتی حضور دارند حتی همدیگر را نمی شناسند و مردم هم بعضا آنها را نمی شناسند.

مجلس بیمار و معیوب دولت بیمار خواهد اشت

دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه  دولت از دل مجلس بیرون می آید، تصریح کرد: مجلس بیمار و معیوب دولت بیماری خواهد داشت.

وی گفت: سیاست فراکسیون بندی و جزیره ای کردن در مجلس  از دیگر مشکلات مجلس شورای اسلامی است که باید فکر اساسی برای آن کرد.

رئوفیان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم روزی شاهد برگزاری انتخابات حزبی در کشور باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه