English

پیرهادی در گفتگو با موج:

ردپای برخی نمایندگان مجلس دهم در تخلفات مالی بزرگ / دولت تدبیر و امید ناکارآمدترین دولت چنددهه گذشته است

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجلس دهم ضعیف ترین و ناکارآمدترین مجلس در دهه های گذشته است.

ردپای برخی نمایندگان مجلس دهم در تخلفات مالی بزرگ / دولت تدبیر و امید ناکارآمدترین دولت چنددهه گذشته است

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درگفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در مورد جلسه شورای ائتلاف با جبهه پایداری، اظهار داشت: ما از ابتدای تشکیل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از همه گروه ها و از جمله جبهه پایداری دعوت کردیم که در جلسات ائتلاف حضور یابند.

حضور حدادعادل و مصباح یزدی در جلسات شورای ائتلاف

وی با اشاره به حضور حداد عادل و آیت الله مصباح یزیدی در جلسه شورای ائتلاف، ادامه داد: در این جلسه حدادعادل و برخی از دوستان با حضرت آیت الله مصباح یزدی حضوری صحبت کردند و گام های مثبتی در مسیر ائتلاف برداشته شد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت:  به نظر می رسد که در ابتدای امر، کسی فکر نمی کرد که جناح رقیب برای انتخابات برنامه جدی داشته باشد، اما گویا مدافعان حفظ وضع موجود مجلس، با تمام توان در صحنه هستند و در این شرایط، ائتلاف امری ضروری و عقلایی است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، مسیر به گونه ای پیش می رود که ان شاءالله به لیست واحد خواهیم رسید و اغلب نیروهای انقلاب، به این ائتلاف خوش بین هستند.

پیرهادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات آینده اصولگرایان به لیست واحدی می رسند، افزود: هدف اصلی شورای ائتلاف همین است. ضمن این که ما در دایره اصولگرایی هم محدود نمانده ایم و هر که در دایره گسترده نیروهای انقلاب اسلامی می گنجد، مخاطب ماست.

وی با اشاره به شرایط نامزدها برای حضور در لیست شورای ائتلاف اظهار کرد: تعریف و شاخصه ها ساده و صریح است؛از جمله آنها پایبندی به حاکمیت نظام مردم سالار اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه، اعتماد به توان داخل و نفی وابستگی، اعتقاد عملی به مولفه های پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب اسلامی، تحرک مدیریتی، روحیه جهادی و جوانگرایی خردمندانه است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره چگونگی ورود شورای ائتلاف به انتخابات مجلس ، افزود: در حال حاضر صلاحیت ها در حال بررسی و مرحله نهایی تایید صلاحیت ها در هیئت های نظارت باقی مانده است لذا پس از مشخص شدن ترکیب دقیق نیروهای انقلابی حاضر در صحنه، ساز و کاری مشخص شده که طبق آن، در هر حوزه انتخابیه گزینشی چند لایه بر اساس نظرسنجی در میان نخبگان و فعالان سیاسی و انقلابی و سپس نظرسنجی در میان عموم رای دهندگان هر حوزه انتخابیه صورت خواهد پذیرفت و به ترکیب قطعی و نهایی خواهیم رسید.

وی گفت: طبیعتا افرادی که در ترکیب نهایی نباشند، از ادامه حضور در انتخابات انصراف داده و به پیروزی جبهه انقلاب کمک خواهند کرد.

مجلس دهم، ضعیف ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی بوده است

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به عملکرد مجلس دهم، اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها در ارتباط با عملکرد مجلس دهم،‌ بر موارد حاشیه ای از قبیل سلفی گرفتن با خانم موگرینی، تلفظ غلط نام یک موزه مشهور و برخورد یک نماینده با شهروندی معترض متمرکز شده اند، من نمی گویم که این موارد مهم نیستند، اما اشکالات به حدی جدی است که اصلا فرصت پرداختن به این موارد نیست.

وی افزود: مجلسی که به جای آن که فسادستیز باشد، پای برخی نمایندگانش در تخلفات مالی بزرگ در میان است، برخی نمایندگانش به جای آن که وکیل مردم باشند، وکیل الدوله اند، مجلسی که در نظارت بر خود، گامی بر نمی دارد، نقش بین المللی موثری ندارد، از بازوهای نظارتی خود استفاده لازم را نمی برد و اساسا در برخی حوزه ها، در جایگاه نظارت ننشسته، به جای آن که محل و مرکز کار علمی و دانشگاهی و پژوهشی در مورد طرح ها و لوایح مورد نیاز کشور باشد، مرتبا درگیر روزمرگی است ده ها اشکال بزرگ دیگر، مشخص است که چنین مجلسی، نه عصاره فضایل ملت است و نه این شایستگی را دارد که در راس امور باشد.

پیرهادی گفت:  به اذعان اغلب فعالان سیاسی و اجتماعی، مجلس دهم، ضعیف ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی بوده است که این موضوع، ریشه هایی در ساز و کار و نحوه بستن فهرست های انتخاباتی و مکانیسم های برمردمسالاری از جمله تکرار بالا به پایین داشته است که این مجال، فرصتی برای تشریح آن نیست.

دولت تدبیر و امید پیرترین و ناکارآمدترین دولت چند دهه گذشته است

وی با اشاره به خبرهایی مبنی بر اینکه لاریجانی و عارف نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد، تصریح کرد: این مسئله شخصی آن هاست و من در این زمینه قضاوت خاصی ندارم اما مجلس دهم، در واقع جمع برآیندی چهره های  سیاسی و حامیان و اطرافیان آن هاست و کارنامه آنها، در مجلس مشخص است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی هم کم تحرک ترین، پیرترین و ناکارآمدترین دولت چند دهه گذشته است، ادامه داد: مردم به کسی که از اردوگاه دولت و متحدانش در انتخابات نامزد شود یا کمترین نزدیکی فکری و عملی به دولت فعلی داشته باشد، اقبال نخواهند کرد.

قالیباف چهره ملی است

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در مورد سرلیستی قالیباف در لیست اصولگرایان، افزود: در شرایط فعلی،  حتی لیست های نهایی هم بسته نشده و بحث تعیین سرلیستی زود است، اما آقای قالیباف چهره ای ملی است و طبیعتا بسیاری انتظار دارند که ایشان سرلیست نیروهای انقلاب باشد.

وی با اشاره به آرایش سیاسی مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: هیچ گاه نتیجه انتخابات را پیش بینی نکرده ام، چرا که این کارنه حرفه ای و نه منفعتی دارد لذا امیدوارم ترکیب مجلس آینده، به گونه ای باشد که بهترین خدمات را به مردم و در جهت نجات اقتصاد کشور و مردم ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه