English

ولایتی در دیدار با هیاتی از سوریه:

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است

مشاور رهبر در امور بین الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است.

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با هیاتی از روسا و شیوخ قبایل و عشایر سوریه با اشاره به این که شما استوانه‌های مقاومت در سوریه هستید تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است و در برابر ظلم، توطئه ها، تجاوز و نقشه‌های شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشور‌های منطقه در کنار یکدیگر ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

 ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، به مواضع نابخردانه رئیس جمهور آمریکا اشاره و تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که به دلیل استفاده از نفت در سوریه حضور داریم اقدام نامشروع، دزدی آشکار و در تضاد با قوانین بین المللی است و اموال هر کشور به همان ملت تعلق دارد و این مواضع نشاندهنده توطئه چینی و اقدامات شوم دشمنان برای کشور‌های اسلامی منطقه است و باید در برابر این تجاوزات آشکار و سرقت اموال ملت مظلوم منطقه ایستادگی کرد.

او به موضوع ایجاد منطقه حائل در سوریه هم اشاره و تصریح کرد: ما مخالف ایجاد منطقه حائل به وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم چرا که این اقدام به معنای تغییر بخشی از منطقه و جدا کردن کشور‌ها و سپردن اداره آن به بیگانگان است که بی تردید در تضاد با منافع سوریه قرار دارد .

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: از معارضان حکومت و مردم سوریه که در منطقه حائل قرار گرفته اند حمایت می‌ شود، در حالی که این افراد جنایت‌ های زیادی در سوریه مرتکب شدند. چگونه ممکن است برای آنها  امنیت ایجاد کرده و منطقه‌ای از سوریه را به این معارضان واگذار کنیم؟ این اقدام به معنای تجزیه عملی سوریه خواهد بود.

 ولایتی گفت: اگر لازم است تغییری در قانون اساسی سوریه ایجاد شود باید فقط توسط مردم  و بدون دخالت هیچ کشور و ملت دیگری محقق شود. خوشبختانه اطمینان داریم که ملت و دولت سوریه به زودی ادلب را آزاد خواهند کرد و به شرق فرات دست می یابند چرا که این منطقه به ملت سوریه تعلق دارد. معارضان بیش از ۹ سال هرگونه ظلم و جنایت را به مردم سوریه تحمیل کردند و اگر مردم منطقه در برابر این ظلم سکوت کنند، این جنایت‌ها روزی علیه خود آنها نیز انجام می‌شود. باید بگویم که این اقدامات توطئه و نقشه شومی از سوی دشمنان برای منطقه و کشور‌های اسلامی بود.

مشاور رهبر در امور بین الملل با اشاره به دلایل اساسی ارتباط و اشتراکات راهبردی و استراتژیکی ایران و سوریه همچون اسلام، ضرورت آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تعلق به یک منطقه و... افزود: سرنوشت ما اقتضا می‌کند که اگر کشوری در منطقه مورد تعرض و دست اندازی و غارت قرار گرفت، سکوت نکرده و با همکاری و همراهی یکدیگر در برابر ظالم ایستادگی کنیم.

در ادامه این دیدار نیز رؤسای عشایر سوریه با ابراز خرسندی از دیدار با مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تشکر از رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت ایران در حمایت از ملت مظلوم سوریه و منطقه،  موضوعات منطقه ای و ... مطالبی را ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه