English

سعیدی در گفتگو با موج:

ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آور است/ بودجه ۹۹ واقعی نیست

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت: اعداد و ارقام در لایحه بودجه 99 واقعی نیست لذا افزایش حقوق کارکنان دولت مطابق با نرخ تورم نیست.

ارز 4200 تومانی فساد آور است/ بودجه 99 واقعی نیست

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به بررسی بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: کلیات بودجه شب گذشته در کمیسیون مطرح و تصویب شد لذا در حال بررسی آن هستیم.

وی  با انتقاد از  نحوه تدوین بودجه سال 99، ادامه داد:  لایحه بودجه 99 مطابق با شرایط خاص کشور تدوین نشده است لذا  یکی از مواردی که باید در اولویت کار بودجه سال 99 قرار می‌گرفت حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بود.

نماینده مردم تبریز  با اشاره به درآمد 45 هزار میلیارد تومانی از محل فروش اموال دولت و صادرات نفت، گفت: در بودجه 99 حدود 45 هزار میلیارد تومان بحث درآمدها از محل فروش اموال دولت و صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت در نظر گرفته شده، این درحالیست که در سال جاری دولت تنها توانسته 2 هزار میلیارد از اموال خود را به فروش برساند؛ لذا این سوال مطرح است که چطور سال آینده این رقم به 45 هزار میلیارد تومان خواهد رسید؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 افزود: بنابراین وجود چنین ارقامی در بودجه 99 غیر شفاف و غیر واقعی است.

بیشتر بخوانید:

درباره سهمیه بندی بنزین در بودجه ۹۹ باید همفکری شود

دولت مکلف به افزایش حقوق کارکنان متناسب با افزایش نرخ تورم است

بودجه سال ۹۹ نمی‌ تواند دخل و خرج کشور را به طور واقعی پیش بینی کند

سعیدی اظهار کرد: همچنین در این لایحه باید منابع مازاد حاصل از افزایش نرخ بنزین و یارانه ها به طور دقیق محاسبه و مشخص شود.

وی با اشاره به تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی، تصریح کرد: ارز 4200 تومانی فساد آور است چرا که تنها یک عده از رانت آن استفاده می کنند.

شاهد تورم 77 درصدی هستیم

عضو کمیسیون تلفیق لایجه بودجه 99، با بیان اینکه گوشتی که در حال حاضر با ارز 4200 تومانی وارد می شود باید پایین تر از 100 هزارتومان به مردم فروخته شود، اما اینطور نیست،  گفت: تمامی کالاهای اساسی که مردم استفاده می کنند اعم از گوشت، برنج، مرغ، لبنیات و...افزایش قیمت داشته اند و به طور میانگین شاهد تورم 77 درصدی هستیم.

سعیدی با اشاره به اینکه یکی دیگر از درآمدهای بودجه 99 موضوع افزایش مالیات است، تصریح کرد: ما در مجلس مسئله پرداخت مالیات توسط مطب های پزشکی را تصویب کردیم اما متاسفانه کسانی که باید مالیات بپردازند، سر باز می زنند لذا چطور در لایحه بودجه این موضوع مطرح شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان در بودجه 99، افزود: باید مطابق قانون برنامه ششم توسعه میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متناسب با نرخ تورم باشد که در لایحه بودجه 99 چنین چیزی اعمال نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه