English

واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ ها به حساب کتابخانه‌ ها

شهرداری‌ها موظفند همه ساله حداقل نیم‌درصد از درآمدهای وصولی خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز کنند.

واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ ها به حساب کتابخانه‌ ها

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها ماده ۲۱ این لایحه با ۱۵۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بر این اساس ماده (۶) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌ های عمومی کشور مصوب ۱۳۸۲/۱۲/۱۷ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد:

ماده۶- شهرداری‌ها موظفند همه ساله حداقل نیم‌درصد از درآمدهای وصولی خود را به استثنای وام و تسهیلات، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد، اوراق مشارکت، فاینانس و تهاتر، به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز کنند.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه مذکور با ۱۴۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۲۲ این لایحه موافقت کردند.

در ماده ۲۲ آمده است: از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون بندهای (۱۶)، (۲۶)، (۳۰) و تبصره (۲) بند (۳۰) ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی، ماده (۴)، تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۱۰) و مواد (۱۲) و (۱۴) قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷/۹/۷، نسخ می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه