English

با موافقت نمایندگان انجام شد؛

تعیین سهم شهرداری ها از مالیات نقل و انتقال املاک

لایحه تعیین سهم شهرداری ها از مالیات نقل و انتقال املاک صبح امروز در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان تصویب شد.

تعیین سهم شهرداری ها از مالیات نقل و انتقال املاک

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 آذر) موادی از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به تصویب رساندند.

براساس ماده ۱۱ این لایحه سازمان امور مالیاتی  موظف است هنگام دریافت مالیات ماده ۵۹ قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به ترتیب دو درصد و یک درصد به عنوان عوارض دریافت  و به حساب شهرداری محل واریز کند.

همچنین مطابق با ماده ۱۲ این لایحه، معادل دوازده هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) واریز شده تا به نسبت ۱۳ درصد کلان شهرها، ۳۵ درصد دهیاری ها و ۵۲ دصد سایر شهرداری ها و براساس شاخص های جمعیت و کمتر توسعه یافتگی، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها شود.

وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا ۱۵ ماده بعد براساس سهم های تعیین شده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز کند و هر گونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جز پرداخت به شهرداری ها و دهیاری ها ممنوع است.

همچنین وکلای ملت با الحاق یک تبصره به ماده ۱۲ موافقت کردند که براساس آن گزارش وصولی ها و نحوه توزیع منابع هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و برنامه و بودجه باید ارسال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی