English

رحمانی فضلی:

ثبت نام برای انتخابات مجلس تمدید نمی شود

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که احتمال تمدید ثبت‌نام وجود دارد، گفت: در این هفت روز زمان کافی برای کسانی که علاقه‌مند بودند فراهم است و فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید داشته باشیم.

ثبت نام برای انتخابات مجلس تمدید نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور و محل ثبت‌نام ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۱۶۲ نفر تا این لحظه در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که نشان از ۲۰ درصد افزایش ثبت‌نام نسبت به دوره مشابه قبلی است.

وی ادامه داد: از این از این ۹۱۶۲ نفر ثبت نام شده تعداد ۹۸۶ نفر زن و مابقی از آقایان هستند.

وی افزود: در خبرگان نیز امروز ۱۹ نفر ثبت نام کردند. البته تاکید می‌کنم آنهایی که از نظر علاقه و توانمندی علمی خود را در حد مجلس شورای اسلامی می دانند و مطمئن هستند در آن جایگاه می توانند به ملت خدمت کنند دریغ نکنند و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مسابقه در خیرات است، تاکید کرد: تلاشمان این است که توافقی که با شورای نگهبان به آن رسیده ایم در زمینه رسیدگی به صلاحیت همه داوطلبان را پیگیری کنند و متناسب با مر قانون و براساس مدارکی که باید مراجع چهارگانه ارائه کنند کار پیش رود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عدم احراز شاید چندان برای مردم و داوری افکار عمومی اقناع کننده نباشد، تصریح کرد: ما با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم و امیدواریم شورای نگهبان در فرصت باقیمانده کارگروه های رسیدگی را افزایش دهد. باید کاری کنیم که همه مدارک و مستندات حتما دیده شود تا حقی ضایع نشود.

وزیر کشور گفت: امشب باید انتخاب هیات های اجرایی به پایان رسد و براساس گزارشی که به من رسیده بیش از ۸۰ درصد از آنان به تایید شورای نگهبان رسیدند و مابقی هم این روند را طی می‌کنند و از فردا کار رسیدگی را آغاز می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال تمدید ثبت‌نام وجود دارد، گفت: در این هفت روز زمان کافی برای کسانی که علاقه‌مند بودند فراهم است و فکر نمی‌کنم ما اجازه تمدید داشته باشیم.

 رحمانی فضلی با ارائه آماری از وضعیت رقابت برای تصدی کرسی های مجلس اظهار کرد: در استان البرز به ازای هر کرسی نماینده ۹۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کردند. این درحالی است که در حوزه انتخابیه دیگری تاکنون ۹ نفر برای کرسی ثبت‌نام کردند.

وزیر کشور درباره نحوه ارائه توضیحات از سوی وزارت کشور  درباره موضوع بنزین گفت: تاکنون سه مرتبه توضیح لازم را داده ام و اگر لازم باشد بازهم توضیح می‌دهم. باید افکار عمومی را در این زمینه از منظر اطلاعات و آزادی هایی که می شود ارائه کرد آگاه ساخت به ویژه که در فضای مجازی مسائل مختلفی مطرح می‌شود و باید افکار عمومی را آگاه کرد.

وی افزود: چهار کارگروه برای این موضوع تشکیل شد که یکی مسئولیتش با صدا و سیما بود و دیگری نیز کارگروهی بود که ناجا، اطلاعات و بسیج، سپاه آن را تشکیل می داد. کارگروه های فنی با مسئولیت وزارت نفت و کارگروه فضای مجازی نیز با مسئولیت وزارت اطلاعات کار خود را انجام دادند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تقاضای ما این است که این کارگروه ها خود برای مردم توضیح دهند و شفاف سازی کنند همچنین صداوسیما هم باید از این کارگروه ها و مسئولان آن بخواهد که در این زمینه توضیح دهند.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره نتایج رایزنی با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: همه اجزای انتخابات الکترونیکی است به جز دو قسمت که یکی از آنها احراز هویت است و عمدتاً نگرانی نامزدهای انتخابات همیشه همین بحث است. در این بخش امکان تخلف و اشتباه زیاد است.

 وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری با هماهنگی‌ شورای نگهبان از یک دستگاه برای تشخیص هویت استفاده کردیم و در این انتخابات هم به توافقاتی در این زمینه با شورای نگهبان رسیده ایم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: نحوه رأی دادن و شمارش آرا هم برای الکترونیکی انجام شدن جای بحث دارد که در انتخابات شوراها در ۱۴۰ شهر ثبت‌نام و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شد. با توجه به تعداد بالای داوطلبان شورای شهر حداکثر ظرف ۲ ساعت نتایج آن حوزه ها اعلام شد.

 وزیر کشور ادامه داد: هیچ تخلف و اشکالی در این زمینه پیش نیامد و با شورای نگهبان در حال مذاکره هستیم و اگر نظر آنان جلب شود می‌توانیم در ۱۱ استان که شامل ۱۴۰ حوزه انتخابیه می شود این کار را انجام دهیم.
 وی تأکید کرد: منتظر هستیم که اگر دوستان فنی وزارت کشور با شورای نگهبان به نتیجه برسند که تا اسفندماه این فرصت فراهم است کار را در این زمینه انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه