English

سرلشکر صفوی:

هیچ انقلابی را در جهان همتای انقلاب اسلامی ایران نمی‌بینیم

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: وقتی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها مقایسه می‌کنیم در کیفیت رهبری و ایدئولوژی و درصد مشارکت مردم و آرمان‌ها و بازتاب‌های بین المللی و دامنه تاثیر گذاری و نفوذ آن در جهان هیچ انقلابی را همتای انقلاب اسلامی ایران نمی‌بینیم.

هیچ انقلابی را در جهان همتای انقلاب اسلامی ایران نمی‌بینیم

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حضور فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح برگزار گردید با اشاره به روند عهده دار شدن مسئولیت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، اظهار کرد: از عنایت مقام معظم رهبری که عهده دار شدن این مسئولیت را در راستای ادامه وظیفه و ماموریت دستیاری و مشاورت عالی فرماندهی معظم کل قوا توسط اینجانب و به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پذیرفتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این کار را با انگیزه و علاقه و به خواست خدا با یک کار متعالی پس از چند ماه فکر، پذیرفتم. آشنایی من با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مربوط به زمان قبل و شهید عالیمقام سوداگر و پس از آن می‌باشد و کمک‌های زیادی خصوصا در تدوین درس علوم و معارف دفاع مقدس برای تمام دانشجویان مقطع کارشناسی در وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام دادم و به لطف خدا درس آشنایی با دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد برای همه رشته‌ها تدوین و مصوب شد و هم اکنون امیدوار هستم با کمک فرماندهان قدیمی و شهیدان زنده نیرو‌های مسلح این پژوهشگاه را برابر تدابیر مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به پیش ببریم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان افول قدرت مستکبرین و ظالمین عالم گفت: جریان هستی و نظام هستی در زمان حاضر به سمت غلبه مستضعفین و ملت‌های مستضعف بر ظالمین و مستکبرین حرکت می‌کند.

* ما در مسیر غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی قرار گرفته ایم

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سر آغاز شکست مستکبرین و غلبه جبهه حق بر باطل در مقیاس جهانی حاصل شده است و انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) و تداوم آن به دست مقام معظم رهبری مسیر غلبه جبهه حق و جبهه مقاومت اسلامی به رهبری انقلاب اسلامی، بر نظام‌های مستکبر و ظالم دنیا را هموار کرده است و انتهای مسیر حق بشارت پیروزی است و ما در مسیر غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی قرار گرفته ایم و انقلاب اسلامی ایران تمام نظریه‌های، نظریه پردازان انقلاب‌های گذشته را به چالش کشیده و بهم ریخته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران تمدن نوین اسلامی را ایجاد و تمدن نوین اسلامی، قطب قدرت جهان اسلام را در قرن حاضر شکل خواهد داد.

سرلشکر صفوی در تبین شاخص‌ها و تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان گفت: وقتی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها مقایسه می‌کنیم در کیفیت رهبری و ایدئولوژی و درصد مشارکت مردم و آرمان‌ها و بازتاب‌های بین المللی و دامنه تاثیر گذاری و نفوذ آن در جهان هیچ انقلابی را همتای انقلاب اسلامی ایران نمی‌بینیم.

* دفاع مقدس ما نظیر و همتا ندارد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل در ادامه به بیان ویژگی‌های دفاع مقدس ملت ایران پرداخت و گفت: دفاع مقدس ما نه در جنگ‌های صد سال گذشته دنیا همچون جنگ‌های جهانی و نه در جنگ‌های ۵۰۰ سال گذشته ایران، نظیر و همتا ندارد و قابل قیاس با دیگر جنگ‌ها نیست و این دفاع مقدس، شاکله‌ها و برتری‌ها و نبوغ و فرماندهی متمایز و متفاوتی با سایر جنگ‌ها داشت و تنها جنگی است که رهبر آن، رهبری شجاع و خردمند و مرجع مسلمین جهان بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به رهبری رهبر معظم انقلاب و آثار آن در شکست سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: هم اکنون نیز رهبری رهبر انقلاب در صحنه ایران و عراق و سوریه و مقابله با تروریست‌های تکفیری بر سیاست‌های خبیثانه اسرائیل و صهیونیسم و آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها غلبه پیدا کرده است و همانگونه که دفاع مقدس مکتب مقاومت را بوجود آورد، مکتب مقاومت جبهه مقاومت را شکل داد و پیروزی‌های ملت‌ها در عراق و سوریه و لبنان و یمن محصول جبهه مقاومت است.

سرلشکر صفوی با اشاره به سطح پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: سطح پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سطحی راهبردی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه دارد و مهم آن است که گذشته را به حال و حال را به آینده مرتبط بدانیم و وظیفه خودمان را بشناسیم.

سرلشکر صفوی با بیان رویکرد آینده این پژوهشگاه گفت: امیدواریم در این پژوهشگاه مسائل فراموش شده جنگ را که نیرو‌های مسلح به آن نپرداخته اند بپردازیم، سیاست و اقتصاد و جنگ و ارتباط بین آن‌ها موضوع مهمی است و از سوی دیگر ارتباط بین جنگ و جامعه و بررسی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در اولویت فعالیت پژوهشی این پژوهشگاه قرار دارد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم پیوند مناسبی بین مسائل گذشته و دفاع هشت ساله شجاعانه و مدبرانه و مظلومانه برای وضعیت حال و آینده برقرار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه