English

آیت الله اراکی:

ایران مرکز اصلی تپش قلب جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که جمهور‌ی اسلامی ایران مرکز اصلی وحدت جهان اسلام و مرکز اصلی تپش قلب جهان اسلام است.

ایران مرکز اصلی تپش قلب جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری خود با اشاره به جزییات برگزرای سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز ادعا می‌ کنیم که در مسیر وحدت کلان، جریان‌های وحدت‌گرا به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای جریان پیروز است، همچنین امروز می‌توانیم ادعا کنیم که جمهور‌ی اسلامی ایران مرکز اصلی وحدت جهان اسلام و مرکز اصلی تپش قلب جهان اسلام است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب توانستند کل جریان تکفیر را از رینگ خارج کند. دیگر گفتمان تکفیر در جهان اسلام یک جریان شکست خورده است.

آیت الله اراکی تصریح کرد: ما دیگر نیاز نداریم که اثبات کنیم که تکفیر خلاف جهان اسلام و بشری است، جریان وحدت یک اصل مسلم و پذیرفته شده است. جریان وحدت یک جریان عینی و میدانی است؛ امروزه با شکل گیری جریان مقاومت شاهد شکل گیری یک جریان مقاوم و با استقامتی هستیم.

او اظهار کرد: کنفرانس سی و سوم، نمادی از حضور جریان وحدت در سراسر جهان است، از همه اقشار جوامع اسلامی در این کنفرانس نماینده داریم و بخش عظیمی از شرکت کنندگان از قشر جوان هستند.

* تحریم ها نتوانسته است، جمهوری اسلامی را به انزوا بکشاند

آیت الله اراکی اضافه کرد: تشکیل و برپایی کنفرانس وحدت در شرایط تحریم سختی که جبهه استکبار بر جمهوری اسلامی اعمال کرده است، اثبات می‌کند که این تحریم بی اثر است و نتوانسته است، جمهوری اسلامی را به انزوا بکشاند.

دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: حدود ۴۰۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی برجسته و دیگر اقشار از حدود ۹۰ کشور جهان در کنفرانس وحدت حضور خواهند یافت، این امر نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران مرکزیت وحدت در جهان است.

او تاکید کرد: برنامه‌های سی‌وسومین کنفرانس وحدت، تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی امام‌خمینی (ره) آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور سخنران مراسم آغاز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است؛ روز جمعه که دومین روز کنفرانس است، میهمانان جهت اعلام بیعت و آمادگی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به دیدار ایشان می‌روند.

دبیرکل مجمع جهان تقریب مذاهب اسلامی  یاد آور شد: اگر اجازه می‌دادند جوانان جهان اسلام و جوانان جبهه مقاومت را در مکه جمع کنیم، مسلما ده‌ها میلیون جوان در آنجا گرد هم می‌آمدند و مقاومت را فریاد می‌زدند و جان و مال خود را در راه دفاع از فلسطین فدا می‌کردند و این بهترین نشانه پیروزی جریان وحدت گرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی