English

مجلس جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کردند.

مجلس جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را تصویب کردند.

گفتنی است، جزئیات این طرح با ۱۱۶ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب شد.

براساس ماده واحده این طرح از تاریخ تصویب این قانون، احکام مربوط به ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن در قانون تشکیل دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن و تجارت مصوب ۱۳۹۷/۰۴/۰۸ لغو و وزارت بازرگانی تشکیل می شود و وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان سابق وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی بدون تغییر با کلیه وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

براساس تبصره یک ماده واحده این طرح، از تاریخ تصویب این قانون کلیه وظایف و اختیارات موضوع ماده یک قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ حسب مورد به وزارتخانه های ذیربط منتقل می شود.

براساس تبصره دو وظایف و اختیارات وزارتخانه های یاد شده با توجه به قوانین برنامه ۵ ساله ششم توسعه، اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مدیریتی خدمات کشوری با عنایت به مأموریت های جدید این وزارتخانه ها، حداکثر ۶ ماه پس از تصویب از سوی هیئت وزیران به تصویب مجلس می رسد.

وزارتخانه های یاد شده تا زمان تصویب و ابلاغ وظایف و اختیارات جدید بر حسب وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه می دهند.

مطابق با تبصره ۳ هزینه های ناشی از اجرای این قانون از محل صرفه جویی در هزینه های جاری و از بودجه وزارتخانه های یاد شده تأمین می شود.

براساس تبصره ۴ کلیه قوانین عام و خاص مغایر با این قانون از تاریخ تصویب بود ملغی الاثر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه