English

عراقچی:

تمامی طرفین برجام بر پایبندی خود به تعهداتشان تاکید کردند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: تمامی کشورهای باقی مانده در برجام بر پایبندی خود به تعهدات‌شان ذیل توافق هسته‌ای تاکید کردند.

تمامی طرفین برجام بر پایبندی خود به تعهداتشان تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه کمیسیون مشترک برجام به دلیل شکایت متقابلی که ایران و سه کشور اروپایی از نحوه اجرای برجام داشتند، برگزار شد. بحث‌های خوبی صورت گرفت و طرفین منطق‌ کارهای خود را ارائه دادند.

*تا تامین خواسته‌هایمان به کاهش تعهدات ادامه می‌ دهیم

وی در خصوص کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ما در یک ماه گذشته تحولاتی در نحوه اجرای برجام داشته‌ایم. امروز بحث‌های مفصلی بر سر گزارشات آژانس مبنی بر کاهش تعهدات برجامی ایران و قصور کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای داشتیم. بحث‌ها سازنده بود. در هنگام جمع ‌بندی، تمامی کشورهای باقی مانده در برجام بر پایبندی خود به تعهدات‌شان ذیل توافق هسته‌ای تاکید کردند. ایران نیز تاکید کرد که تا زمان تامین نشدن خواسته‌هایش، به روال خود در کاهش تعدات برجامی‌ ادامه خواهد داد.

عراقچی در خصوص نشست کمیسیون مشترک برجام همچنین اعلام کرد: روحیه حاکم بر جلسه خوب و سازنده بود اما مشکلات ما بسیار جدی هستند و باید برطرف شوند.

*نیاز به آمادگی‌ سازی‌ های قبلی داریم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در خصوص برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران امور خارجه هم گفت: اعضای برجام مصمم هستند که جلسه وزرای امور خارجه برجام را نیز برگزار کنند. ما نیاز به آمادگی‌سازی‌ های قبلی داریم و در جلسه امروز، بحث‌هایی در این زمینه نیز انجام شد. احتمالا جلسات دیگری در سطح کارشناسی داشته باشیم که در حین ملاقات وزرا به دست‌آوردهای ملموسی برسیم.

وی در آخر اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که گروه‌های کاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کار خود را شروع کنند. پس از این جلسه، کارشناسان ما با هدف رسیدن به راه‌حل‌های عملیاتی در اجرای برجام در دو حوزه مختلف اقتصادی جلساتی خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه