English

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد.

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران وزیران امور خارجه 1+4 در وین آغاز شد.

بعد از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران وزیران امور خارجه 1+4 که هفتم تیر برگزار شد، قرار شد تا نشست بعدی کمیسیون در سطح وزیران خارجه برگزار شود اما با توجه به سرعت تحولات در رابطه با برجام و نیز مسایل منطقه بنا به درخواست کشورهای اروپایی و ایران نشست فوق‌العاده دیگری در سطح معاونان و مدیران درخواست شد که به تبع نشست وزیران خارجه را به تاخیر انداخت.

تصمیم ایران در زمینه توقف اجرای برخی از تعهدات برجامی‌اش به آثار عینی و عملی منجر شد و طرف های اروپایی خواستار آن شدند که این وضعیت جدید به ویژه در مرحله دوم از اجرای کاهش تعهدات، پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه، در یک جلسه کمیسیون مشترک در سطح معاونان به بحث گذاشته شود.

بنا به گفته سید عباس عراقچی بررسی عملیاتی شدن کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی کشورهای اروپایی و توقیف نفتکشی که حامل نفت ایران در جبل الطارق بود و از منظر ایران نقض برجام است، از جمله موضوعات در دستورکار این نشست هستند.

هم‌چنین موارد دیگری از نقض برجام و قصور اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان مدنظر ایران است که در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان در تیرماه تصمیم گرفته شد کمیسیون مشترک در سطح وزیران خارجه نیز برگزار شود که این مساله بنا به گفته عراقچی هم‌چنان در دستورکار است.

معاون ظریف روز یک‌شنبه پیش از آغاز نشست کمیسیون اظهار کرد: امیدواریم سریع‌تر یک دستورکار ملموس، تعیین کننده و با نتایج روشن برای جلسه وزیران آماده کنیم. ما حتما خواهان یک جلسه نمایشی و بدون نتیجه نیستم که فقط در آن عکس بگیریم. از این رو یکی از موضوعات دیگر مورد بحث در این نشست صحبت درباره دستورکار و نتیجه نشست وزیران خارجه خواهد بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در یک ماه گذشته برخی موارد جدید از عدم اجرای تعهدات برجامی طرف‌های مقابل در زمینه اثربخشی رفع تحریم‌ها را طی نامه‌ای به فدریکا موگرینی و سایر اعضای برجام اعلام کرد. بحث و بررسی درباره این موارد در نشست امروز معاونان و پیش از نشست وزریران خارجه در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی