English

سخنگوی دولت تاکید کرد:

زنگنه از وزرای کلیدی دولت است و از وزارت نفت نمی رود

سخنگوی دولت گفت: زنگنه از وزرای کلیدی دولت است و از وزارت نفت نمی رود.

زنگنه از وزرای کلیدی دولت است و از وزارت نفت نمی رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، موج، نخستین جلسه نشست خبری سخنگوی جدید دولت امروز در حاشیه جلسه هیات وزیران با شرایط جدید و در فضایی مناسب تر برگزار شد که موجب تقدیر خبرنگاران از علی ربیعی شد.

در این نشست، خبرنگاری از علی ربیعی درباره شایعات مربوط به کنار رفتن بیژن زنگنه از مقام وزارت نفت سوال کرد که ربیعی در پاسخ گفت: زنگنه از وزرای کلیدی دولت است. همواره در حوزه های مختلف کاری دولت، فعالانه اظهار نظر کرده و نقش موثری در دولت دارد. ضمن اینکه در شرایطی که تولید و فروش نفت برای ما بسیار جدی و اساسی است، حضور زنگنه در دولت اهمیت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین بحثی مبنی بر رفتن زنگنه در دولت مطرح نیست. در مورد استیضاح وزیر نفت نیز باید بگوییم تا آنجایی که من یادم می آید، اسم من و زنگنه همواره به عنوان وزرایی که قرار است استیضاح شوند، در مجلس مطرح بوده و هست. امیدوارم زنگنه در وزارت نفت بماند و هیچ بحثی نیز برای رفتن وی مطرح نیست.

خبرنگاری دیگری از سخنگوی دولت درباره اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه رییس جمهور در جلسه ای با تندی با زنگنه صحبت کرده است نیز گفت: تا آنجایی که من در جلسات دولت بودم، چنین صحبتی را نشنیده ام. البته خیلی وقت ها رییس جمهور انتقادهایی را مطرح می کند که یک گفتگوی عادی و طبق روال طبیعی جلسات هیات دولت است. مانند امروز که بر تجعیل در ارائه وام های روستایی تاکید داشتند و انتقاد کردند و حتی نام من را هم بردند و گفتند این موضوع در زمان وزارت ربیعی نیز با سرعت انجام نشد.

ربیعی ادامه داد: بنابراین اینگونه گفتگوها در دولت طبیعی است، اما من ندیدم و نشنیدم که رییس جمهور با تندی با زنگنه وزیر نفت صحبت کرده باشد. ضمن اینکه رییس جمهور به آقای زنگنه اعتقاد دارند.

سیاست های جدید دولت برای کنترل قیمت مسکن

خبرنگار دیگری در جلسه امروز از ربیعی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت مسکن به ویژه کاهش اجاره بهای مسکن سوال کرد.

وی در پاسخ گفت: دولت برنامه هایی در این زمینه دارد. یکی از این برنامه ها اجرای طرح ملی مسکن است. وزیر راه و شهرسازی به زودی جزییاتی از این برنامه ارائه خواهد کرد.

سخنگوی دولت گفت: همچنین دولت برنامه ای برای ساخت 400 هزار واحد مسکن برای طبقات متوسط و طبقات پایین جامعه دارد. برای ساخت این واحدها تلاش می شود که مشکلات مسکن مهر به ویژه در مشکلات فرهنگی تکرار نشود.

ربیعی ادامه داد: از سوی دیگر مقرر شد که 500 هزار واحد مسکن مهر نیز تکمیل و تحویل داده شود. وزارت کار نیز طرح مسکن کارگری را در دستور کار دارد.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه های دولت برای کنترل قیمت مسکن، تامین زمین برای احداث و تولید مسکن با مشارکت بخش خصوصی است. به این نحو که تلاش داریم تا 80 درصد هزینه ساخت مسکن را به صورت تسهیلات در اختیار سازندگان قرار داده و این تسهیلات به شکلی ارائه می شود که در نهایت بتوان به خریداران مسکن منتقل شود.

برای تفکیک وزارت صنعت منتظر نظر قطعی مجلس هستیم

خبرنگار دیگری از سخنگوی دولت درباره تفکیک وزارت بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت سوال کرد.

ربیعی در پاسخ گفت: برخی از نمایندگان نظراتی را مطرح کردند. اما ما آن را به عنوان نظر قطعی مجلس نمی توانیم مد نظر قرار دهیم و به همین دلیل برای تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت منتظر نظر قطعی مجلس هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید مراقب سفره های مردم و به ویژه معیشت دهک های پایین جامعه باشیم. این وظیفه اخلاقی و اساسی دولت است. بنابراین باید در بخش تهیه و توزیع کالاهای اساسی که مورد نیاز زندگی روزمره مردم است، برنامه جدی و ویژه داشته باشیم. لذا در حوزه بازرگانی نیاز به تمرکز بیشتری داریم.

سخنگوی دولت گفت: به طور قطع اگر از مجلس نتیجه دلخواه را نگیریم، با انتصاب یک قائم مقام در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تلاش می کنیم تا تمرکز جدی در حوزه بازرگانی ایجاد کنیم.

تصویب لوایح FATF  ضروری و به نفع مردم است

یکی از خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت بررسی لوایح چهارگانه و FATF سوال کرد و پرسید آیا رییس جمهور در این جلسه شرکت می کند؟

ربیعی در پاسخ گفت: اینکه رییس جمهور در جلسه شرکت می کند و یا خیر را باید از خود ایشان سوال کرد و من از برنامه های رییس جمهور اطلاعی ندارم. قائدتا ما در روزهای چهارشنبه جلسه هیات دولت را داریم.

وی اظهار داشت: در مورد لوایح چهارگانه و ضرورت تصویب FATF باید به این نکته اشاره کنم که تمام دوستان ما در منطقه و در سطح جهان تاکید دارند که ایران هر چه بیشتر بهانه به طرف های مقابل ندهد و شفافیت بیشتری در امور مالی داشته باشد، به نفع ایران است.

سخنگوی دولت گفت: به طور قطع مضررات FATF و لوایح چهارگانه با جدیت ویژه ای در دولت بررسی شده و لوایح موجود دارای بیشترین منافع برای مردم است.

ربیعی تاکید کرد: منتظر مصلحت اندیشی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم. این را هم اعلام می کنیم که اگر نتوانیم در قالب FATF فعالیت های اقتصادی را ادامه دهیم، زمینه برای قطع کامل همکاری بانکی ایران با دیگر کشورها فراهم می شود. معتقدم که ما نباید خودمان را تحریم کنیم.

سخنگوی دولت در پایان تاکید کرد: معتقدم که تصویب لوایح چهارگانه برای ما حیاطی است و نباید خودمان را تحریم کنیم. البته مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس طبق قانون اختیاراتی دارند و می توانند از اختیارات خود استفاده کنند. دولت نیز به تصویب لوایح چهارگانه اصرار دارد و این امر را به نفع مردم می داند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگر مجلس و دولت و دستگاه ها و نهادها با هم اتفاق نظر نداشته باشند، به طور قطع مشکلات کشور برطرف نخواهد شد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه