English

وزیر کشور :

نحوه توزیع نهاده‌ها و کالاها یکی از نگرانی‌های ماست

وزیر کشور گفت: در گزارش وزارت صمت و وزارت جهاد مشخص شد ورودی و ذخایر بسیار خوب بوده است اما در توزیع مشکلاتی وجود دارد.

نحوه توزیع نهاده‌ها و کالاها یکی از نگرانی‌های ماست

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی  گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که در مناطق شرقی کشور قاچاق دام نداریم و در برخی مناطق غربی مانند گیلان غرب به علت برودت هوا و بارش باران و برف رقم قاچاق بسیار پایین است.

رحمانی فضلی افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل جدید رئیس جمهوری حرکت دام‌ها از سطح داخلی کشور به طرف مرز‌ها باید با کنترل بیشتری انجام شود و با اجازه مقامات مربوطه صورت بگیرد. با افزایش ایست بازرسی‌ها و نیرو‌ها در مناطق مرزی  از یک شعاعی ورود دام‌ها منع شده است.

وزیر کشور با اشاره به همکاری نیروهای نظامی برای جلوگیری از قاچاق گفت: اخیراً مجوزی به سپاه داده شده است که به ویژه  مناطق دریایی قاچاق کالا و ارز کنترل شود. امروز گزارشی از این موضوع که با همکاری نیروی انتظامی و ارتش صورت گرفته ارائه شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نحوه توزیع نهاده‌ها و کالاها یکی از نگرانی‌های ماست، گفت: در این جلسه وزارت صمت و وزارت جهاد گزارشی ارائه دادند که مشخص شد ورودی و ذخایر بسیار بوده است اما در توزیع به خصوص گوشت مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف را مشخص کردیم، گفت: در این جلسه مقرر کردیم که گوشت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فقط به جامعه هدف برسد و بقیه را آزاد سازی کردیم که از مناطق مختلف بتوانند گوشت را وارد کنند.

وزیر کشور گفت: در این جلسه عوارض واردات گوشت با ارز نیمایی را به صفر رساندیم. امیدواریم با افزایش واردات و اصلاح میزان توزیع و کنترل قاچاق، قیمت‌ها متعادل‌تر شود.

وی گفت: مسئول این کار ستاد مبارزه با قاچاق و کالا شده است  که قرار است کمیته روزانه بررسی کند و به صورت هفتگی به دولت گزارش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه