English

توضیحات رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج/ هیچ کس از البرز با ما تماس نگرفت

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج/ هیچ کس از البرز با ما تماس نگرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نصرت الله لطفی در نشست خبری امروز خود درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج اظهار داشت: برنامه های این ستاد به نحوی طراحی و اجرا شده تا در برگیرنده مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حافظ انسجام و اتحاد و وحدت ملی و تبعیت از مقام عظمای ولایت باشد.

وی افزود: باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نحوی عمل کنیم که همه مردم و با هر تفکر سیاسی که دارند، خود را در برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم سهمی بدانند. چرا که برای خلق یک حماسه بزرگ و ماندگار نیازمند مشارکت همه اقشار و گروه ها و تفکرات پایبند به اصول و ارزش های انقلاب هستیم.

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید نگاه فراجناحی داشته باشیم و خود را در برگزاری مراسم باشکوه یوم الله 22 بهمن شریک و سهیم بدانیم. به همین دلیل ستاد فوق با نگاه فراجناحی اقدام به دعوت از شخصیت ها و مقامات کشوری و لشکری برای سخنرانی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در نقاط مختلف کشور به ویژه مراکز استان ها کرد.

لطفی گفت: برای حفظ نگاه فراجناحی و دعوت از گروه های مختلف، ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفت تا سخنرانان مراکز استان ها و شهرستان های درجه یک را در تهران انتخاب کند. ضمن اینکه به دیگر شهرستان ها نیز ابلاغ کردیم که دعوت از سخنرانان باید بر اساس نگاه فراجناحی باشد.

وی تاکید کرد: محور سخنرانی مقامات حاضر در راهپیمایی 22 بهمن نیز تبیین دستاوردهای انقلاب و ارائه کارنامه چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه بر پرهیز از هرگونه حاشیه سازی تاکید کردیم.

رییس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سپس به رخدادهای شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: در اطلاعیه رییس محترم مجلس شورای اسلامی چند نکته مطرح شده است. نکته نخست این است که من برای دعوت از دکتر لاریجانی اصرار کردم. موضوع دیگر این است که ما با امام جمعه برای دعوت از سخنران هماهنگ نکردیم.

توضیحات رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب درباره لغو سخنرانی لاریجانی در کرج

نمی توانستیم برای دعوت از سخنرانان با هر استان هماهنگی کنیم

لطفی ادامه داد: در خصوص هماهنگی با استان ها برای دعوت از سخنرانان، با توجه به دیدگاه های مختلف، اگر می خواستیم با هر استان هماهنگی کنیم، به طور قطع نمی توانستیم به نتیجه مطلوب که همان نگاه فراجناحی، پرهیز از حاشیه سازی و دعوت از سلایق مختلف بود، دست یابیم.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه پس از اعلام اسامی سخنرانان مراکز استان ها، برخی استانداران و ائمه جمعه تماس گرفتند و علت را جویا شدند که پس از ارائه توضیحات لازم، قانع شدند.

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برخی استان ها که سخنران آنها غیر دولتی بود، درخواست داشتند تا یک مقام دولتی را ما جایگزین کنیم. برخی تشکل ها نیز در تعدادی از استان ها که نماینده دولتی را به عنوان سخنران مشخص کرده بودیم، درخواست داشتند تا یک مقام غیر دولتی به عنوان سخنران انتخاب شود. بنابراین دیدگاه های متفاوتی پیش روی داشتیم و به همین دلیل باید با در نظر گرفتن جهات مختلف و رعایت مصالح نظام و تلاش در جهت حفظ انسجام و وحدت ملت ملی اقدام می کردیم.

لطفی تصریح کرد: نگاه ما در انتخاب سخنرانان، مبتنی بر رعایت مصلحت نظام و پرهیز از تفکرات تنگ نظرانه بود. البته به نظر و دیدگاه مسوولان استان ها بی اعتنا نبودیم و نظرات آنها را نیز دریافت می کردیم. بنابراین نباید تصور کرد که به صورت مخفیانه و در تهران برای شهرستان ها تصمیم گرفتیم و برای آنها سخنران انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه من برای دعوت از آقای لاریجانی اصرار کردم، این موضوع از یک جهت صحیح است. من به عنوان رییس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای سخنرانی فردی که 10 سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رییس صدا و سیما فعالیت داشته، چند سال نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بوده، 3 دوره نماینده مردم فهیم و انقلابی قم در مجلس شورای اسلامی است و در حال حاضر ریاست قوه مقننه را بر عهده دارد، اصرار داشتم. البته اصراری به سخنرانی ایشان در کرج نداشتم، اما اصرار داشتم که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی یکی از سخنرانان راهپیمایی 22 بهمن باشد.

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آقای لاریجانی بیشترین همکاری را با ستاد فوق برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم یوم الله 22 بهمن و مراسم ایام الله مبارک فجر داشته است. چرا من نباید برای مشارکت بیشتر رییس مجلس در مراسم های فوق اصرار داشته باشم؟

لطفی اعلام کرد: به محض اینکه آقای لاریجانی دعوت به سخنرانی در کرج را قبول کرد، به استاندار البرز و امام جمعه محترم کرج موضوع را اطلاع دادیم. از کرج و استان البرز نیز هیچ کس با ما تماس نگرفت و در این موضوع صحبتی را مطرح نکردند. اگر با ما تماس گرفته بودند، توضیحات لازم را بیان می کردیم و می توانستیم دوستان را قانع کنیم. اما ناگهان در نماز جمعه گفتند که باید یک فرد انقلابی به کرج بیاید.

وی در مورد لغو سخنرانی لاریجانی در کرج نیز گفت: این لغو از سوی آقای لاریجانی انجام شده و ما موافق آن نبودیم. به طور قطع اگر ایشان سخنرانی خود را لغو نمی کردند، ما در ستاد برگزاری چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هرگز حاضر به لغو سخنرانی ایشان در مراسم فوق نبودیم.

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: به طور قطع ما باور نداریم که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با سوابق مشخص، انقلابی نباشد. رفتاری که با ایشان در کرج شد به طور قطع بر خلاف موازین اسلامی و اصول و آداب میهمان نوازی بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه