English

نماینده مشهد در مجلس؛

مقصر اصلی وضعیت فعلی اقتصادی زنگنه است/ زنگنه تغییر پذیر نیست و باید استعفا دهد

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مقصر اصلی وضعیت فعلی اقتصادی کشور را زنگنه داستو اظهار داشت او تغییر پذیر نیست و باید استعفا دهد.

مقصر اصلی وضعیت فعلی اقتصادی زنگنه است/ زنگنه تغییر پذیر نیست و باید استعفا دهد

جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج اظهار داشت: در تحریم ها می گویند وزیر نفت، نقش رییس جمهور را دارد. علت این است که دشمنان و به ویژه آمریکا و اروپا، ایران را از نظر اقتصادی تحریم کرده اند و مزیت اصلی ایران در اقتصاد نیز نفت و گاز است.

وی افزود: نفت ایران قابل حذف نیست و به همین دلیل وزیر نفت باید به طور دائم در کشورهای هدف حضور داشته و متقاضیان نفت را متقاعد به خرید کرده و در مقابل این فرصت را برای وزرای دیگر فراهم سازد تا از کشورهایی که به آنها نفت می فروشیم، نیازهای داخلی را تامین و وارد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به عنوان نمونه در دوره تحریم می توان با یک کشور توافق کرد تا ما به آنها نفت فروخته و پول نفت را با ارز آن کشور تحویل گرفته و در یک حساب بانکی قرار داده و این فرصت را برای وزرای دیگر فراهم سازیم تا با سفر به آن کشور، نیازهای داخلی را خریداری و از محل سپرده های حساب بانکی فوق، پول آن را پرداخت کنیم.

کریمی قدوسی گفت: در گذشته این کار با موفقیت انجام شده بود. به عنوان مثال ما یک حساب بانکی در کره جنوبی داشتیم و نفت خود را به آنها می فروختیم و سپس با واریز درآمدهای حاصل شده با ارز کره جنوبی، نیازهای خود را هم از این کشور تامین می کردیم. این توافق را قبل از برجام با کره جنوبی داشتیم که متاسفانه بعد از برجام ملغی شده است!

وی ادامه داد: متاسفانه امروز و در شرایط تحریم ها، آقای زنگنه وزیر نفت ایران معلوم نیست که کجا هستند. سوال ما این است که چرا وزیر نفت در دفتر خود نشسته و به هیچ کشوری سفر نمی کند و قراردادی امضا نمی کند؟ ای کاش فقط کاری انجام نمی داد، متاسفانه امروز شاهد هستیم که وزیر نفت ایران می گوید من به هیچ عنوان آمادگی دور زدن تحریم ها را ندارم! می گوید امروز وقت مذاکره با آمریکا است و فردا دیر می شود! به صراحت می گوید که ما باید فقط نفت خام بفروشیم و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد.

نماینده مشهد در مجلس در پاسخ به این پرسش که بیژن زنگنه این حرف را کجا مطرح کرده است؟ گفت: در جلسه فراکسیون ولایی مجلس با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به صراحت این مطالب را بیان کرد و به همین دلیل تعدادی از نمایندگان در صحن علنی مجلس از او سوال کردند که چرا چنین اعتقادی دارد.

کریمی قدوسی اظهار داشت: سیاست های کلی نظام که توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده، تاکید دارد که ما باید از فروش نفت خام خودداری کرده و نفت را فرآوری کرده و سپس با ارزش افزوده مضاعف به فروش برسانیم.

وی گفت: زنگنه مدعی است که با سابقه ترین وزیر نفت جمهوری اسلامی در این چهل است. قدرت تولید و تکنولوژی داخلی ما را هم به خوبی می داند. توانمندی ایرانی را هم می شناسند و از توانمندی های ایران مطلع است، اما در عمل می بینیم که پیشران اقتصادی کشور که نفت و گاز بوده، این روزها در حال عقب گرد است.

نماینده مشهد در پایان تاکید کرد: چرا باید امروز عده ای در کشور بگویند که ممکن است سال آینده فروش نفت و گاز ما به صفر برسد؟ متاسفانه زنگنه تغییر پذیر نیست و بهترین کار این است که روحانی از زنگنه بخواهد تا استعفا دهد و اگر این اتفاق نیافتد، با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم شد و ما مقصر اصلی را هم وزیر نفت می دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بهزاد

    مشکل ایران ، بی تدبیری و بیسوادی تمام مسولان است، الکی چرت و پرت نگین

    • ناشناس

      والله این آقا فکر کنم عزرائیل وهم ببینه میگه به شرطی جونمو میدم که اون دنیا هم وزیر نفت بشم حالا چجوری میخوان استعفا بده اونو دیگه باید از وزیر بهداشت پرسید

  • ناشناس

    چرا استیضاحش نمیکنند؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه