English

واکنش کریمی قدوسی به تخلف عضو هیات رییسه مجلس؛

چگونه طرح سوال نمایندگان پیش از بحث در مجلس سر از فضای مجازی در می آورد؟

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به تخلف یکی از اعضای هیات رییسه مجلس در افشای مفاد طرح سوالات نمایندگان در فضای مجازی واکنش نشان داد.

چگونه طرح سوال نمایندگان پیش از بحث در مجلس سر از فضای مجازی در می آورد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس بعد از ظهر امروز در اقدامی تعجب برانگیز در فضای مجازی نوشت: وزارت اطلاعات به دلیل پخش محتوای محرمانه و مطالب خلاف واقع در مستند دو تابعیتی ها که در جریان سوال از دکتر ظریف در جلسه علنی مجلس پخش شد، به طور رسمی از آقای کریمی قدوسی شکایت کرده است.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه با اتهام زنی و استفاده از ادبیات خارج از عرف نوشته است: ادعای بی اساس و تشویش اذهان عمومی زیر چتر صیانت از قانون، در ایستگاه پایانی قرار گرفته است.

در همین رابطه خبرنگار موج با جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مشهد در مجلس تماس گرفت و از وی صحت موضوع را جویا شد.

کریمی قدوسی در پاسخ گفت: اقدام عضو هیات رییسه مجلس که مسوول دریافت سوالات نمایندگان از وزرا است، مبنی بر افشای سوالات نمایندگان پیش از طرح در مجلس، به طور قطع خارج از چارچوب های قانونی و تخلف آشکار است.

وی اظهار داشت: تعجب می کنم چگونه نماینده ای که قسم خورده تا پایبند قانون باشد و قانون را اجرا کند، اینگونه قوانین را زیر پا می گذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه طرح سوالش از وزیر اطلاعات در این مرحله محرمانه بوده است، به تشریح موضوع پرداخت و گفت: در جلسه سوال از ظریف وزیر خارجه در صحن علنی مجلس، مستند دوتابعیتی ها و دری اصفهانی را پخش کردم. همان زمان اصلاح طلب ها اعتراض کردند و حتی از من به دلیل پخش این مستند شکایت کردند و مدعی شدند که مطالب این مستند محرمانه بوده است.

کریمی قدوسی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسما به آقای پزشکیان نایب رییس مجلس نامه ای را ارسال و تاکید کرد که این مستند محرمانه نبوده است.  

وی تصریح کرد: پس از دریافت شکایت وزارت اطلاعات درباره پخش این مستند، سوالی را از وزیر اطلاعات مطرح و امروز به علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس و مسوول دریافت سوالات نمایندگان ارائه دادم و از وزیر اطلاعات پرسیدم، چگونه وقتی سپاه رسما اعلام می کند این مستند محرمانه نبوده، شما با همان ادبیات اصلاح طلبان از یک نماینده مجلس شکایت می کنید؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: متاسفانه چند ساعت بعد، بخشی از این طرح سوال که به صورت محرمانه و به عنوان سوال در اختیار عضو هیات رییسه مجلس قرار گرفته، در فضای مجازی پخش می شود؟ این کار تخلف آشکار بوده و معلوم نیست نماینده ای که قسم خورده پایبند قانون باشد، چگونه پیش از بررسی سوالات نمایندگان در مجلس، موضوع سوالات را در فضای مجازی پخش می کند؟

کریمی قدوسی تاکید کرد: به طور قطع باید هیات رییسه مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، به این تخلف آشکار رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی