English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

افزایش قیمت بنزین با تورم ۵۰ درصدی کشور به صلاح نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه با تورم 50 درصدی دست به گریبان هستیم، حتی بحث کردن درباره افزایش قیمت بنزین نیز به صلاح نیست.

افزایش قیمت بنزین با تورم 50 درصدی کشور به صلاح نیست

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج در پاسخ به پرسشی درباره طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده، اظهار داشت: تا این لحظه دولت هیچ بحثی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه افزایش قیمت بنزین را مطرح نکرده است.

وی افزود: طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت می تواند راسا قیمت حامل های انرژی را تا 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس افزایش دهد، لذا اگر دولت تصمیم به افزایش قیمت حامل های انرژی، به ویژه افزایش قیمت بنزین داشته باشد، نیازی به اخذ مجوز از مجلس ندارد و این اختیار در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه ها، از سوی مجلس به دولت داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اما دولت در لایحه بودجه سال 98 هیچ بحثی در رابطه با افزایش قیمت بنزین مطرح نکرده و در کمیسیون تلفیق بودجه نیز چنین موضوعی مطرح نیست.

لاهوتی گفت: بنابراین این موضوع از نظر دولت منتفی است، اما تعدادی از نمایندگان طرحی را در روزهای اخیر ارائه دادند که بر اساس آن قیمت بنزین به صورت پلکانی افزایش یافته و این افزایش همراه با سهمیه بندی بنزین است. البته طرح فوق هنوز در صحن مطرح نشده و بیشتر به یک پیشنهاد شباهت دارد.

وی بیان داشت: در این شرایط که تورم 50 درصدی را در کشور تحمل می کنیم و به طور قطع این تورم در ماه های پایانی سال و سال آینده افزایش می یابد، طرح چنین مباحثی به صلاح نیست.

لاهوتی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی اقتصادی کشور گفت: در این شرایط شخصا مخالف هرگونه سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین هستم و فکر می کنم طرح چنین مباحثی، بیش از آنکه به سود مردم و اقتصاد کشور و معیشت خانواده ها باشد، به ضرر آنها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه