English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

هزینه های دولت در لایحه بودجه باید شفاف شود/ نمی توان به همه مردم یارانه یکسان پرداخت کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه های دولت در لایحه بودجه باید شفاف شود و عدم شفافیت مهمترین مشکل اقتصادی کشور است.

هزینه های دولت در لایحه بودجه باید شفاف شود/ نمی توان به همه مردم یارانه یکسان پرداخت کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه هزینه های دولت شفاف نیست. این مشکل در لایحه بودجه 98 نیز مشاهده می شود و عدم شفافیت در هزینه های دولت، مشکلات اقتصادی بسیاری برای کشور ایجاد کرده و می توان گفت که مهمترین مشکل اقتصادی مادر همین موضوع است.

وی افزود: هدف از ارائه لایحه بودجه به مجلس، شفاف سازی هزینه ها و درآمدها دولت است و اگر قرار باشد لایحه ای به مجلس ارائه شود و در آن هزینه ها شفاف نباشد، اساسا چه نیازی به تنظیم و تصویب بودجه بود؟ می توانستیم به دولت اختیار دهیم هرگونه می خواهد هزینه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: به عنوان نمونه بخشی از  استخراج و درآمدهای نفتی به وزارت نفت تعلق می گیرد که نحوه هزینه کرد آنها برای مجلس مشخص نیست. 

حاجی بابایی گفت: به طور قطع اگر شفافیت و همچنین عدالت در زمان تنظیم و تصویب لایحه بودجه رعایت گردد، بیش از 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم کاهش خواهد یافت. البته در سال های اخیر بخش مهمی از این مشکلات برطرف شده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم.

نحوه پرداخت یارانه ها در کشور صحیح نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه پرداخت یارانه ها در کشور گفت: در حال حاضر به هر ایرانی مبلغ 45 هزار تومان یارانه پرداخت می شود که با توجه به افزایش تورم و گرانی کالاها، دیگر ارزش سابق را ندارد. این در حالی است که ما به افراد و خانواده های پردرآمد، به همان میزانی یارانه تعلق می گیرد که به کم درآمدها پرداخت می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: می توان با حذف افراد پردرآمد، یارانه خانواده های کم برخوردار را افزایش داد. البته این افزایش به معنی افزایش یارانه نقدی نیست و می توان با شیوه های دیگر از جمله افزایش حقوق کارگران و کارمندان این اقدام را انجام داد.

حاجی بابایی اظهار امیدواری کرد تا مجلس در زمان بررسی لایحه بودجه، اشکالات مطرح در این حوزه به ویژه در بخش پرداخت نقدی یارانه ها را برطرف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه