English

اختلاف نظر برادران لاریجانی درباره پالرمو

برادران لاریجانی که ریاست قوه قضاییه و قوه مقننه را بر عهده دارند، امروز اخلاف نظر خود درباره کنوانسیون پالرمو را در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دادند.

اختلاف نظر برادران لاریجانی درباره پالرمو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بررسی اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی معروف به کنوانسیون پالرمو ، امروز در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشت.

پیش از این دولت در سال 1392 یک بار لایحه عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو را تقدیم مجلس کرد که به دلایلی این لایحه تا مدت ها مسکوت گذاشته شد.

پس از آن و در سال 1395 بار دیگر دولت لایحه فوق را به مجلس تقدیم کرد و اینبار، نمایندگان مجلس با لحاظ کردن حداقل 5 پیش شرط، عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو را تصویب کردند.

البته لایحه فوق چند بار از سوی شورای نگهبان رد شد و در نهایت و در تاریخ هفدهم مهر ماه سال جاری، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مجلس، ایرادات شورای نگهبان به این لایحه برطرف شده است و از نظر شورا ایرادی وجود ندارد، اما نظراتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مغایرت این لایحه با سیاست های کلی نظام در بخش امنیتی و اقتصاد مقاومتی وجود داشت، هنوز لحاظ نشده، به همین دلیل لایحه عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو را به مجلس فرستادیم تا نظرات مجمع را لحاظ و به ما اعلام کنند.

و بالاخره اینکه، امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوع عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نکته قابل توجه اینکه، آیت الله آملی لاریجانی که همزمان با ریاست بر قوه قضاییه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت شورای نگهبان را نیز بر عهده دارد، در این حوزه دارای دیدگاه هایی بود که با نظرات علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تفاوت دارد.

این اختلاف نظر در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام حائز اهمیت بود.

تصاویر زیر مربوط به جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و چالش نظری و کلامی برادران لاریجانی است:

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام - ۲۹ دی ۱۳۹۷

 

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام - ۲۹ دی ۱۳۹۷جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام - ۲۹ دی ۱۳۹۷

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه