English

مصوبه مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شد؛

پایان بررسی لایحه جنجالی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان به مجلس برگردانده شده و با نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به مجمع ارجاع شده بود، پس از دو جلسه بحث و بررسی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شد.

پایان بررسی لایحه جنجالی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخص مصلحت نظام ، اعضا این مجمع در جلسه روز شنبه 24 آذر ماه ماده یک لایحه CFT  را بررسی و با اکثریت بیش از دو سوم آراء نظر هیأت عالی نظارت را که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعلام شده بود تأکید کردند.

همچنین در جلسه امروز 15 دی ماه موارد دیگری از این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بحث و بررسی و استماع نظر نمایندگان شورای نگهبان، دولت، مجلس شورای اسلامی و کمسیون‌های مربوطه‌؛ در خصوص بند «پ» ماده «2» نظر شورای نگهبان را تأیید کردند.

در مورد ماده 5 ، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

ماده 7 مکرر مصوبه مجلس از دیگر مواد اختلافی بود که با اصلاح بند «ب» و بند «د» و تبصره 4 بند «ذ» و الحاق یک تبصره به بند «ب» این ماده، اصلاحات مد نظر مجمع، به پایان رسید.

با اتمام بررسی لایحه پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی ( کنوانسیون پالرمو ) در دستور کار آتی مجمع قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی