English

یک تحلیل گر مسائل سیاسی:

فتنه بزرگ ۹۸ در راه است/ باید برای فتنه های بزرگ تر هوشیار باشیم

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید برای فتنه های بزرگ تر هوشیار باشیم، گفت: فتنه بزرگ 98 در راه است.

فتنه بزرگ 98 در راه است/ باید برای فتنه های بزرگ تر هوشیار باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمود امینی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی روز ملی بصیرت در جمع نمازگزاران مسجد نبی (ص) غرب تهران طی سخنانی اظهار داشت: در فتنه 88 ظاهر ماجرا این است که دو گروه سیاسی بر سر نتایج انتخابات با هم اختلاف پیدا کردند و این اختلاف منجر به تظاهرات خیابانی شد. وی افزود: اما واقعیت این است که دشمنان با یک برنامه ریزی دقیق به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام و اساس انقلاب اسلامی بودند و می خواستند حرکت انقلاب را متوقف و نظام را سرنگون کنند. این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: پیش از فتنه 88 بارها در این کشور انتخابات برگزار و مسیر قانونی انتخابات با فراز و نشیب طی شده بود، اما در این سال با وجود اینکه بیشترین تعداد شرکت کننده در انتخابات را شاهد بودیم و بیش از 40 میلیون نفر به پای صندوق های رای آمدند، ناگهان آشوب های خیابانی آغاز شد. علت این است که از ابتدا قرار نبود انتخابات مسیر صحیح خود را طی کند و می خواستند مردم را وارد فاز دیگری کنند.

امینی گفت: حتی این تحلیل که برخی بدرفتاری های انتخاباتی موجب آشوب ها و اعتراضات شد، صحیح نیست، بلکه جریانی می خواست از فرصت انتخابات برای اضمحللال و فراموشی باورهای اسلامی و ارزش های انقلابی مردم استفاده کند و جریانی شوم را در کشور رقم بزند. وی با بیان اینکه نوع اعتراضات در سال 88 ، اعتراض به نتایج انتخابات و نتایج آرا و صندوق ها نبود، گفت: سران فتنه و فتنه گران به بهانه انتخابات اصل و اساس انقلاب را هدف قرار دادند. به همین دلیل به جای اینکه بگویند به آرا و یا نتایج صندوق ها معترض هستیم، می گفتند رهبری در انتخابات از یک جریان حمایت کرده، شورای نگهبان در جریان شمارش آرا تقلب کرده و سپاه در تعیین نتیجه انتخابات دخالت داشته است.

این فعال سیاسی افزود: بنابراین در فتنه 88 شاخص های اصلی انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت. این شاخص ها عوامل اقتدار حکومت اسلامی و پایه و اساس حفظ جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب هستند و با شناخت آنها متوجه می شویم که هدف فتنه 88 ، از پیش مشخص شده بود.

امینی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد هیچ زمانی مدعی محافظت از اسلام و انقلاب نبود، گفت: به همین دلیل دولت و نتایج انتخابات هدف آشوب گران و فتنه گران نبود و آنها اهداف مشخصی که پایه های اقتدار نظام اسلامی بودند، را هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه در برنامه فتنه گران اساسا بنا نبود که موسوی پیروز انتخابات و رییس جمهور شود، اظهار داشت: آنها می خواستند جریان انتخابات به سمتی برود که به بهانه نتایج آن، اساس اسلام و انقلاب زیر سوال برود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با یادآوری برخی اتفاقات سال 88 گفت: در آن دوره موسوی به رهبری معظم انقلاب پیغام داد و به صراحت گفت که "ما" جلسه ای برگزار کردیم و به این نتیجه رسیده ایم که باید انتخابات باطل شود. این "ما" یعنی موسوی، کروبی، هاشمی و خاتمی. بعد از مدتی هاشمی و خاتمی حضور خود را در این جلسه را تکذیب کردند. حال این پرسش مطرح می شود که این "ما" چه کسانی بودند؟ آیا همان هایی نبودند که اطلاعیه صادر می کردند؟ آیا همان هایی نبودند که مردم را به آشوب تشویق می کردند؟

امینی ادامه داد: به طور قطع فتنه 88 نمی توانست بدون پشتوانه حرکت کند. با تحلیل وقایع به این نتیجه می رسیم که یک ستاد در داخل کشور تشکیل شد که در آن افرادی چون تاجزاده، حجاریان، عطریان فر و ابطحی ها بودند و یک ستاد هم در خارج تشکیل شده بود که از آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و سلطنت طلب ها و رقاصه ها و مطرب ها در آن حضور داشتند. یک گروه نیز نقش رابط را بازی می کردند که کدیور، مهاجرانی و سروش از آن جمله هستند. وی تاکید کرد: برخی این واقعیت های تاریخی را منکر می شوند. باید از آنها پرسید اگر با سرویس های جاسوسی و بیگانگان رابطه نداشتید، چرا مقابل حمایت صریح اوباما از آشوب ها موضع گیری نکردید؟ چرا در مقابل حمایت صهیونیست ها، سلطنت طلب ها، منافقین، رقاصه ها و مطرب ها سکوت کردید؟

وی با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده تا بخش های ناگفته وقایع فتنه 88 برای مردم بازگو شود، گفت: در جلسه مهمی که روسای ستاد نامزدها با رهبری معظم انقلاب داشتند، فردی که تا چند هفته پیش هم در این کشور وزیر بود و آن زمان ریاست ستاد انتخابات موسوی را بر عهده داشت، به صراحت گفته بود که اگر هزار بار دیگر صندوق های رای شمرده شود، تغییری در نتایج آرا صورت نخواهد گرفت، اما ما می خواهیم نتیجه انتخابات باطل شود. رهبری معظم انقلاب تاکید فرمودند که اگر همه جمع شوند و بگویند انتخابات باطل شود، من مقابل آن ایستادگی خواهم کرد و اجازه نمی دهم بدعت جدیدی در کشور پایه ریزی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که چرا نام وقایع سال 88 را فتنه گذاشته ایم و از آن با عبارات دیگری چون کودتا یاد نمی کنیم؟ گفت: به این دلیل وقایع فوق فتنه بود که دامان خیلی ها را گرفت و بسیاری را منحرف کرد. برای اینکه آزمونی شد برای سنجش بصیرت نخبگان و کسانی که در راس مسوولیت ها قرار دارند. کسانی که ساکت بودند و کسانی که با فتنه همراهی کردند، به خوبی عیار خود را به نمایش گذاشتند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: چه اتفاقی افتاد که خواص ما و نخبگان ما در برابر اتفاقات شوم سال 88 سکوت کردند؟ چرا در مقابل توهین به قرآن، توهین به سیدالشهدا و مراسم عزاداری امام حسین (ع) و برهنه کردن و آتش زدن یک بسیجی سکوت کردند و از خود واکنشی نشان ندادند؟ عده ای به صراحت از فتنه حمایت کردند و حتی به زندان افتادند. همین افراد امروز در حال بازگشت به فضای سیاسی کشور هستند. البته از آنها توقعی زیادی وجود ندارد، اما کسانی که در برابر این افراد همچنان سکوت می کنند، همان راه فتنه را دنبال نمی کنند؟

امینی با طرح پرسش هایی چون "آیا امروز کروبی اطلاعیه نمی دهد؟" ، "آیا امروز در مجلس افرادی دم از دفاع از فتنه نمی زنند و به دنبال آزادی فتنه گران نیستند؟ گفت: اگر هوشیار نباشیم، فتنه های بدتری دامن گیر ما خواهد شد. چرا که دشمنان همین امروز به دنبال تدارک فتنه های بزرگ تری برای سال 98 است.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 سران فتنه و دشمنان خارجی بر روی جلب دانشجویان و جوانان سرمایه گذاری کردند، گفت: وقتی این قشر به خیابان ها آمدند و شعارهای ضد اسلامی سردادند، با خروش مردم در 9 دی ، بساط فتنه گران برچیده شد، اما در فتنه های بزرگ تر پیش روی، هدف جلب کسانی است که در مقابل رهبری، شورای نگهبان و سپاه و دیگر ارکان اصلی انقلاب و اسلام مقاوم تر باشند و این موضوع باعث نگرانی اصلی است. بنابراین در فتنه بزرگ تری که دشمن برای سال 98 تدارک دیده، ما با شرایط پیچیده تری روبه رو خواهیم بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: اگر هوشیار نباشیم، فتنه بزرگ پیش روی، دامان طلاب و اساتید دانشگاه و حتی برخی از بچه های سپاه و انقلابی را خواهد گرفت. این فتنه دامان حقوقدانان و نخبگان را می گیرد.

امینی با طرح این پرسش که چگونه می توان مقابل فتنه ها ایستادگی کرد؟ گفت: بسیاری از بزرگان و دلسوزان انقلاب مانند آیت الله ناصری می فرمایند اگر می خواهید منحرف نشوید و گرفتار فتنه ها نگردید، چشم به ولایت داشته باشید و تنها در مسیر ولایت گام بردارید.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه عده ای تنها شعار ولایت مداری سر می دهند، اظهار داشت: این افراد مدعی هستند که ولایت مدارند، اما مدام چون و چرا می کنند و اما و اگر می آورند. اگر شما ولایت مدار هستید، باید پشت سر ولایت حرکت کنید و مراقب باشید که نه از ولایت جلوتر بروید و نه از معظم له عقب بیافتید. اگر مردم را ناامید کرده و یا اینکه مردم را به غیر از ولایت و اسلام امیدوار کنید، مطمئن باشید که در راه فتنه و فتنه گران قدم برداشته اید.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: متاسفانه عده ای به طور مدام به دنبال ناراضی تراشی در کشور هستند و می خواهند مردم را ناراضی کنند. اینها مدعی هستند که برای رفع مشکل کشور باید با آمریکا مذاکره کرد، مدعی هستند که راه حل برون رفت از مشکلات کشور اجرای سیاست های غرب و پذیرفتن مسائلی چون FATF و 2030 است. این در حالی است که قوانین مشابه داخلی مانند قانون مبارزه با پولشویی را اجرا نمی کنند و به طور مدام سیاست هایی را به اجرا می گذارند تا مردم از نظر اقتصادی با مشکل روبه رو شده و ناراضی شوند.

امینی با اشاره به موفقیت ها و پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف به ویژه حوزه دفاعی گفت: چگونه کشوری که موشک می سازد، موشک پران می سازد، زیردریایی می سازد و موجود زنده به فضا می فرستد، در تولید یک خودروی مناسب و با کیفیت ناتوان است؟ معلوم است که این کارها برای ایجاد نارضایتی در میان مردم انجام می شود. رهبری معظم انقلاب بارها بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند و شخصا شاهد بودم که در برخی از دستگاه ها و قوا، از روی عمد این فرمان صریح را نادیده می گیرند.

وی تصریح کرد: در جای دیگری رهبری معظم انقلاب می فرمایند با این شرایط موافق برجام نیستم، اما عده ای فرمان ولایت را نادیده گرفتند و تاکید داشتند که تنها از طریق برجام می توان مشکلات را رفع کرد. اگر شما ولایت مدار هستید، چرا در موضوعات حساس گوش به فرمان ولایت نمی دهید؟ شرایط به نحوی است که باید با تاکید گفت عده ای می خواهند فشار اقتصادی بر مردم افزایش یافته و از این طریق با دشمن همراهی می کنند.

امینی تاکید کرد: اینها می خواهند صدای اعتراض مردم بلند شود و سپس بگویند تنها ما می توانیم شرایط را آرام کنیم و راه رسیدن به آرامش و حل مشکلات مردم نیز تنها از طریق دوستی با آمریکا می گذرد. این در حالی است که به دلیل ساختار انقلاب اسلامی و اصول و ارزش هایی که ما داریم، آمریکایی ها هرگز با ما از سر دوستی وارد نمی شوند و حتی اگر به آنها بگوییم غلط کرده ایم نیز دست از سر ما بر نمی دارند. وی افزود: فتنه در جایی اتفاق می افتد که باور کنیم اسلام و انقلاب و انقلابیون نمی توانند مشکلات را حل کنند و برای رفع مشکلات و پاسخ دادن به اعتراضات مردم، ناچار به دراز کردن دست در مقابل دشمنانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم. دشمنان ما نمی خواهند اسلام و انقلاب در مدیریت نظام موفق شود تا به جهانیان بگویند که اسلام و مدیریت انقلابی برای اداره یک نظام مناسب نیست و فتنه اصلی و بزرگ تر برای تحقق این هدف شوم شکل خواهد گرفت.

امینی در پایان تاکید کرد: این در حالی است که هر زمانی مدیریت در اختیار بچه های انقلاب و تفکر انقلابی قرار داشت، ما موفق شدیم و هر گاه در مدیریت ها از این تفکر و گفتمان دور شدیم، با شکست های سنگین روبه رو گشتیم. بنابراین باید مراقب فتنه های بزرگ تر بوده و اجازه ندهیم که مدیریت در اختیار افراد غیر انقلابی قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه