English

به همت سازمان بسیج مستضعفین اتفاق افتاد:

اقوام ایرانی در همایش حمایت از مردم مظلوم یمن

همایش حمایت از مردم مظلوم یمن به همت سازمان بسیج مستضعفین در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

اقوام ایرانی در همایش حمایت از مردم مظلوم یمن

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم یمن با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران و جمع کثیری از مسئولان و فرماندهان بسیج به مناسبت هفته بسیج در مرکز همایش های بین المللی تهران برگزار شد.

در این همایش اقوام ایرانی با حضور و مشارکت حمایت خود از مردم مظلوم یمن را اظهار کردند و نماد وحدت و تجلی همدلی با جهان اسلام در هفته وحدت آشکار شد.

ما معنای بمب و موشک را می فهمیم

 

در این همایش سردار غیب پرور با بیان اینکه عربستان ذلت درو می کند، تصریح کرد: بیست میلیون نفر از مردم یمن آواره شدند، قریب به ۵ هزار نفر کودک کمتر از ۵ سال قتل عام شدند و مردم یمن با عزت از کیان خود دفاع می کنند.

وی گفت: خبرنگاری از من پرسید چرا این همایش؟ من گفتم چرا نه؟ اگر همدردی نکنیم کوتاهی کردیم و ما به عنوان ملت با عزتی که هزاران شهید دادیم، طعم خباثت های دشمن را چشیده ایم.

فرمانده بسیج با طرح این موضوع که ما معنای محاصره اقتصادی را می دانیم، ادامه داد: ما مفهوم ریختن بمب و موشک را می دانیم، ما مفهوم محاصره اقتصادی و تمام آنچه بر ملت یمن می گذرد را می دانیم و احساس می کنیم به خاطر این احساس مقدس از مردم مظلوم یمن هم دفاع می کنیم و با انها هم همدردی می کنیم.

 

مستکبران در زمان شاه با ایران کاری نداشتند

الدیلمی رئیس شبکه المسیره که رسانه و صدای مردم یمن است، گفت: من به نمایندگی از مردم مظلوم یمن از شما تشکر می کنم برای این همپیمانی با مردم یمن و یمن در یک تجاوز وسیع قرارگرفته و آل سعود از همه سلاح های غیر متعارف برای کشتار مردم استفاده کردند.

وی ادامه داد: مدارس، بیمارستان ها، مزارع کشاورزی و حتی قبرستان ها را بمباران کردند و کشتارهای بزرگی انجام دادند و حتی از مزدوران خود در داخل یمن استفاده کردند.

رئیس شبکه المسیره خاطر نشان کرد: همانطور که در زمان شاه هیچ کشوری علیه ایران اقدامی انجام نداد و همینطور در یمن هم زمانیکه دولت مزدور بر سر کار بود کاری با نداشتند.

الدینی افزود: وقتی انقلاب یمن پیروز شد و یمن بخشی از مقاومت اسلامی شد تجاوز به یمن از سوی مستکبران شروع شد.

 

آل سعود وظیفه نابودی بشریت را بر عهده گرفته

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه جهان غرب هم صدا می زند کشتار مردم یمن باید متوقف شود، گفت: سعودی ها باید این جنگ را متوقف کند.

ابوشریف افزود: متاسفانه آل سعود وظیفه نابودی بشریت را به نمایندکی از صهیونیست ها بر عهده گرفتند.

 

۱۲ هزار کودک شهید یمنی چه مفهومی دارد؟

خانم رکن آبادی نماینده امور زنان اهل بیت در مجمع تقریب مذاهب در ادامه همایش، تصریح کرد: بسنده نکنید به این نشست ها در حالیکه تاثیرگذاری این نشست ها مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد:  ۱۲ هزار کودک شهید در یمن یعنی چه؟ حدود ۵ هزار زن شهید در یمن یعنی چه؟ اگر جنگ با حکومت است چرا مراکز درمانی را بمباران می کنند؟

رکن آبادی در پایان اظهار کرد: اطلاعات از جنگ یمن سطحی است، جنگ بسیار عمیق تر از این حرف هاست.

 

تاکید اسلام، یهودیت و مسیحیت به صلح

در ادامه همایون سامیهح رئیس انجمن کلیمیان تهران با بیان مطالبی دین اسلام را دین سلام و سلامتی خواند و افزود: در دین مسیحیت هم شعار آرامش و صبح هست و در یهودیت نیز بر همین موضوع تاکید شده است.

وی تاکید کرد: جایگاه یهودیت را از صهیونیست جدا بدانید.

رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به تجاوز آل سعود به یمن اظهار کرد: چگونه رژیمی که در سرزمینی حکومت می کند که خانه خدا آنجاست برادران دینی خود را که دارای یک پیامبر و یک کتاب هستند با ظلم و ستم کشتار می کند.

 

مدعیان حقوق بشر قاتلان کودکان یمنی را تشویق می کنند

عبدالرضا عزیزی در این همایش در حمایت از مردم مظلوم یمن اظهار کرد: از دیدگاه حقوق بشر باعث تعجب است که منادیان حقوق بشر این همه ظلم و جنایت و کودک کشی و محاصره ناجوانمردانه توسط رژیم منحوس ال سعود و اربابان پر مدعایی که گوش جهانیان از ادعای حقوق بشری خود را پر کرده ولی نه تنهاجلوگیری نمی‌کنند بلکه تشویق و حتی کمک های نظامی و تسلیحاتی هم می‌کنند.

 

یمن غذا و دارو ندارد

نادر طالب زاده در همایش حمایت از مردم مظلوم یمن اظهار کرد: مسئولان یمنی به ما گفتند که از هر ۱۰ تیرانداز ۹ تک تیرانداز دارند.

وی افزود: مردم یمن فشنگ و اراده کم ندارند و غذا و دارو کم دارند.

وی ادامه داد: آمریکا امروز در معرض تحول و بهم ریختگی عظیم است و به دست و پا افتادند که صلح برقرار کنند.

 

سرنگونی جبهه کفر نزدیک است

آیت الله اراکی در ادامه همایش با قرائت آیاتی از قرآن گفت: سنت الهی است که رژیم غاصب سرزمین فلسطین امروز با عربستان و آمریکا یکی می شود نشان دهنده آن است که آغاز سرنگونی این قدرت هاست و جبهه حق هم متحد می شود.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: اینکه ترامپ اعلام می کند اگر ما عربستان را حمایت نکنیم ظرف ۲ هفته نابود می شود یعنی در حال نابودی و نقطه نابودی جبهه باطل هستند.

وی ادامه داد: گویا آیه قرآن برای آب آل سعود نازل شده که خداوند فرموده است: کافران مال خود را انفاق می کنند و کفر در برابر رسول خدا مورد نظر خداوند است.

 

یمن چهره واقعی منادیان دموکراسی را آشکار کرد

الراشدین رهبر حزب جریان ۱۴ فوریه یمن در این همایش اظهار کرد: اگر خون شهدای ایران نبود ما در این اجلاس جمع نمی شدیم و سلام و درود می فرستم به همه مجاهدان که از مرزهای این کشور بزرگ حراست می کنند.

الراشدین بیان کرد: ما اینجا جمع شدیم و با کمال امنیت در نتیجه اقتدار سپاه است .

وی با طرح این موضوع که یمن چهره حقیقی دشمنان را رو  کرد، افزود: آنها که ما را فریب دادند ما در تمدن انسانی زندگی می کنیم و آنهایی که شعارهای دموکراسی را سالهای طولانی اعلام کردند در یمن چهره واقعی آنها نمایان شد.

 

مسلمانان پیکر واحد هستند

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در پایان همایش با اشاره به میلاد پیامبر و هفته وحدت اظهار کرد: مرزهای حقیقی ما مرزهای اعتقادی ماست و همه مسلمان پیکر واحد یک اما هستند و قرآن عظیم به این معنای بلند و زیبا در چند جا اشاره کرده است.

وی گفت: بنابر این اگر ما از فلسطین و مردم مظلوم یمن حمایت می کنیم و برای مردم مظلوم سوریه و عراق و افغانستان، میانمار و بوسنی نگران هستیم، فلسفه ای عظیم پشت این دیدگاه است و این پیام درخشان هفته وحدت است.

 

تشکر کودک یمنی از آیت الله خامنه ای

مجتبی الحلیلی نماینده کودکان در پایان همایش و در مراسم تقدیر گفت: مناسبت روز جهانی کودک را در مقابل کشتار کودکان یمن تبریک می گویم.

وی با صدای کودکانه اما محکم خود بیان کرد: ما کودکان یمن هر گونه خواب خوب و بازی را فراموش کردیم.

الحلیلی که شرایط دشوار کودکان یمن را توصیف می کرد، افزود: ما کودکان یمن زندگی پر از ترس و دلهره داریم.

وی با صدایی رسا از مردم جهان خواست به کمک مردم یمن بیاییند چرا که کودکان یمن در برابر بمباران کشته می شوند.

این کودک یمنی فریاد می زد که در یمن همه آواره شدیم و داستان کودکان یمن در تاریخ اسلام سابقه ای ندارد.

الحلیلی خاطر نشان کرد: کودک یمنی به مدرسه می رود و به خانه خود بر نمی گردد.

وی به جنایت کودکان در یمن اشاره کرد و گفت: ۴ هزار کودک یمنی تا کنون شهید شدند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک یمنی گرسنه هستند و ۳ میلیون کودک یمن در درد و رنج هستند.

الحلیلی در پایان اعلام کرد: ما در راه امام حسین و در خط مهدی عج الله هستیم و خداوند پشتیبان ما است و از آیت الله خامنه ای برای حمایت از یمن تشکر می کنیم.

 

در پایان از مجتبی الحلیلی نماینده کودکان مظلوم یمن، خانواده علی آقا عبدالهی شهید مدافع حرم به نمایندگی از شهدای مدافع حرم، مهدی مَشکینی خبرنگار حاضر در کشتی امداد رسان صلح و علیرضا کریمی به نمایندگی از قهرمانان و ورزشکاران جبهه مقاومت به نمایندگی از ورزشکاران جبهه مقاومت تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه