English

انتشار اسناد جدید از رشوه امارات به اندیشکده‌های آمریکایی

یک رسانه آمریکایی اسناد جدیدی درباره رشوه امارات به اندیشکده‌های آمریکایی برای انتشار مطالب همسو با سیاست‌های این کشور منتشر کرده است.

انتشار اسناد جدید از رشوه امارات به اندیشکده‌های آمریکایی

به گزارش  خبرگزاری موج، یک رسانه افشاگر آمریکایی امروز دوشنبه اسناد جدیدی درباره رشوه امارات متحده عربی به اندیشکده‌های آمریکایی برای انتشار مطالب همسو با سیاست‌های این کشور منتشر کرده است.

یک گروه هکری به نام «GlobalLeaks» (افشاگران جهانی) ماه گذشته اعلام کرد با هک ایمیل «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن توانسته به اطلاعات مهمی درباره مسائل سیاست خارجی امارات متحده عربی دست پیدا کند. جزئیات پیشتر منتشر شده از این ایمیل‌ها از ارتباط میان سفیر امارات با لابی صهیونیستی و تلاش این کشور برای ممانعت از سرمایه‌گذاری در ایران پرده برمی‌دارند. 

وبگاه خبری-تحلیلی «اینترسپت» روز دوشنبه سندی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اندیشکده «مرکز امنیت جدید آمریکا» (Center for a New American Security) برای انتشار یک مطلب در حمایت از فروش سلاح به امارات متحده عربی از سفیر این کشور صورت حسابی به ارزش 250 هزار دلار صادر کرده است.

«اینترسپت» نوشته است: «امارات متحده عربی در زمره سرکوب‌گرترین دولت‌ها در جهان است. این کشور دیکتاتوری در خلیج [فارس] به شکلی بی‌رحمانه هر گونه مخالفت داخلی را سرکوب می‌کند و شرایطی را فراهم آورده که به سوءاستفاده از جمعیت عظیم نیروی کار مهاجر منجر شده است.»

این پایگاه خبری-تحلیلی همچنین نوشته است: «این کشور همچنین نقشی کلیدی در جنگ خونین یمن بازی می‌کند و اداره‌کننده یک شبکه شکنجه در بخش‌های "آزادشده" این کشور است.»

به نوشته اینترسپت، «آنچه ماجرا را شوکه‌کننده‌تر می‌کند این است که امارات به ندرت در اندیشکده‌های پیشرو آمریکایی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و این اندیشکده‌ها نه تنها سرکوبگری این کشور دیکتاتوری خلیج [فارس] را نادیده می‌گیرند، بلکه به یوسف العتیبه، سفیرش جایگاهی ممتاز اعطا می‌کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی