English

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با موج خبر داد؛

قول کتبی چهار وزیر جدید برای استفاده از بانوان در مدیریت کلان

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: چهار وزیر جدید دولت قول کتبی دادند تا از بانوان در مدیریت کلان این وزارتخانه ها استفاده کنند.

قول کتبی چهار وزیر جدید برای استفاده از بانوان در مدیریت کلان

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد وزرای جدید اقتصاد، کار، صنعت و راه و شهرسازی به نمایندگان زن مجلس تعهد داده اند که از بانوان در مدیریت ها استفاده کنند؟ گفت: هر چهار وزیر پیش از جلسه رای اعتماد در پاسخ به مکاتبه فراکسیون زنان مجلس در خصوص لزوم استفاده از بانوان شایسته و توانمند در مدیریت وزارتخانه های اقتصاد، کار، صنعت و راه و شهرسازی به صورت مکتوب تاکید کردند که حتما از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه هنوز وزرای جدید برای انتصاب ها اقدامی نکرده اند، پیگیری این موضوع زود است و منتظر روزهای آینده هستیم، اما به طور قطع این تعهد وزرای جدید را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم قزوین در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه وزرای جدید قول دادند در چه سطحی از زنان در مدیریت استفاده کنند؟ گفت: فراکسیون زنان مجلس پیگیر این موضوع است تا در بالاترین سطح وزارتخانه ها و در حوزه معاونت از بانوان توانمند استفاده شود. به عنوان نمونه هفت معاون وزیر صنعت به دلیل بازنشستگی از کار کنار رفتند و انتظار داریم از این هفت پست خالی مانده، حداقل یک سهم به زنان توانمند اختصاص یابد.

آیا این انتظار در وزارتخانه های دیگر نیز پیگیری می شود؟

زرآبادی تصریح کرد: شرایط کشور به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار حساس بوده و در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به ثبات مدیریتی نیاز داریم.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر باید بیش از گذشته به ثبات  مدیریتی توجه کنیم و به همین دلیل نمی توانیم از وزرا بخواهیم که مدیران خود را به خاطر استفاده از بانوان جا به جا کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: اما انتظار داریم در پست ها و سمت های خالی از بانوان استفاده شود. پیش از این دولت وعده داده بود تا 30 درصد از مدیریت کشور را در اختیار زنان و جوانان قرار دهد. متاسفانه این وعده محقق نشده است.

زرآبادی در پایان اظهار داشت: البته در این دولت استفاده از بانوان و همچنین جوانان شتاب بیشتری یافته و به همین دلیل بخش مهمی از انتظارات از دولت برآورده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی