English

نماینده مردم قزوین در مجلس

انتخاب جهرمی برای جوانگرایی کابینه نیست

نماینده مردم قزوین گفت: با وجود بیش از 100 دکتری متخصص ارتباطات در این وزارتخانه، انتخاب آقای جهرمی شائبه‌ای دارد که نشان می‌دهد در این انتخاب جوانگرایی در میان نبوده است.

انتخاب جهرمی برای جوانگرایی کابینه نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، سیدحمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به مسئولیت خطیر نمایندگان، دغدغه‌هایی که عواقب آن در آینده برای مجلس روشن خواهد شد، اعلام می‌کنم.

وی افزود: یکی از آنها حذف ادارات نظارتی و ادغام در بخش نگهداری است. ادغام بخش‌هایی از دست‌ها که نقش ناظر و مجری در برابر هم را دارند خلاف اصل مدیریت تعارض منافع ملی است و دستگاه را از مسیر شفافیت و سلامت خارج می‌کند و زمینه‌ساز بروز فساد و رانت است.

زرآبادی ادامه داد: اقدام به حذف و جمع‌آوری تجهیزات شبکه‌های ماهواره‌ای و ماکروویو در صورتی که در زمان بحران و حوادث و بلایای طبیعی لازم است مسیرهای اضطراری و کامل کننده از محیط‌های انتقال غیر فیبر نوری استفاده کنند. 

نماینده مردم فزوین تاکید کرد: جمع‌آوری 200 ایستگاه ماکروویو و بیان اینکه جمع حساب دفتری تجهیزات منصوبه در این ایستگاه‌ها 22 میلیارد تومان است چگونه می‌توان پذیرفت که وقتی یک پروژه با حجم 205 لینک بیش از 300 میلیارد تومان ارزش‌گذاری می‌شود در 200 ایستگاه فقط 22 میلیارد تومان تجهیزات نصب شده باشد در حالی که تمامی ایستگاه‌ها دارای دکل، آنتن، دیزل، ساختمان، تجهیزات رادیویی و کیلومترها سیستم انتقال نیرو و نیز جاده‌های اختصاصی است که جمع آنها بالغ بر 1500 میلیارد تومان برآورد می‌گردد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: نکته دیگر جمع‌آوری هاب ماهواره‌ای است که ارزش ریالی آن 114 میلیارد و 800 میلیون ریال است. این در حالی است که وزیر سابق ارتباطات هاب ماهواره‌ای را با هیاهو و تبلیغات فراوان در سال 94 افتتاح کرد و در سال 95 تجهیزات مربوطه آزمایش و تحویل شد. باید به چنین مدیریتی تبریک گفت چرا که پروژه‌ای قبل از آنکه به بهره‌برداری برسد،‌جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر کاهش یکطرفه، تعرفه اینترنت به میزان 45 درصد در سال 95 و 25 درصد در سال 96 است. این کاهش تعرفه مستقیما و به طور غیرقابل بازگشت به جامعه و یا صندوق درآمدهای عمومی دولت و به نفع اپراتورهاست. متخصصان اقتصادی پاسخ دهند که حاشیه سود پهنای باند اینترنت چقدر بود که با کاهش یکطرفه 57.5 درصد افزایش سوددهی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر چه میزان از ظرفیتی از فیبر نوری منصوبه بدون ترافیک است. این میزان از دید کارشناسان 70 درصد است و چرا با وجود آنکه در زنجیره تامین ارتباط به دلیل کاهش هزینه‌ها نصب فیبر بایستی به عنوان آخرین حلقه زنجیره صورت پذیرد.

زرآبادی در پایان اظهار داشت: اگر ما نگاه جوانگرایانه داریم باید اصول و مبانی آن را هم اعمال کنیم در حالی که با وجود بیش از 100 دکتری متخصص ارتباطات در این وزارتخانه انتخاب آقای جهرمی شائبه‌ای دارد که نشان می‌دهد در این انتخاب جوانگرایی در میان نبوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه