English

فرمانده کل سپاه:

۱۳ آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی بر ایران است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سیزده آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی بر ایران است.

13 آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی بر ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: در سیزده آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داد که نشان دهنده اهمیت این روز است.

وی ادامه داد: اولین رویداد آن سیزده آبان سال ۱۳۴۳ است که برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق طلبی امام با دستور آمریکایی‌ها دستور تبعید امام به ترکیه را صادر کردند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: پانزده سال بعد در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ جهان شاهد خفت و خواری آمریکا و جبران حرکت سرکوبگرانه آنان بودند.

وی ادامه داد: حادثه بعدی شهادت دانش آموزان مومن و انقلابی بود که رژیم شاه دستور شلیک به آن‌ها را صادر کرد و تعداد زیادی از ان‌ها در خاک و خون غلطیدند و خون پاکشان پیروزی انقلاب را تضمین کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها تحمل دیدن چنین حرکات خطرناک و منحرف کننده انقلاب را نداشتند، تصریح کرد: با حرکتی خودجوش و مردمی و در دانشگاه‌های محدود قرار شد تظاهراتی بر ضد آمریکا انجام شود و تعداد محدودی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه‌ها خبر از تسخیر لانه جاسوسی داشتند.

وی ادامه داد: دانشجویان با عزمی راسخ به لانه جاسوسی حمله کردند و تمام دیپلمات‌ها به اسارت درآمدند و در همان لحظات اول این اتفاق با تایید حضرت امام مواجه شد.

سردار جعفری با بیان اینکه مردم نیز با حضور در این مکان از این حرکت پشتیبانی کردند، تصریح کرد: اگر آمریکا در لانه جاسوسی باقی می‌ماند انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد و در دهه اول کار انقلاب تمام بود.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب امریکایی‌ها با برخی مسولان ارتباط گرفته بودند، تصریح کرد: از سیزده آبان به بعد ما دیگر لانه جاسوسی در کشور نداشتیم، هرچند که آمریکایی هنوز هم به دشمنی خود ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیزده آبان روز فروریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی بر ایران است، خاطرنشان کرد: نماد مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی است و در این روز کشور ایران از لوث وجود آمریکایی‌ها پاکسازی شد.

وی ادام داد: اگر لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد، آمریکا با حمایت از لیبرال‌ها و تکنوکرات‌های غربگرا در همان دهه اول، انقلاب را با شکست مواجه می کرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه افول آمریکا به واقعیت مورد اجماع صاحب نظران جهان تبدیل شده استف تصریح کرد: برخی از مسولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتادند و با ادامه آن مخالف بودند و توصیه به آزادی گروگان ها و توصیه به بازگشت آمریکایی‌ها به لانه داشتند و برخی نیز بروز نمی‌دادند ولی بعدها در گفته‌های  نمایان شد.

وی با بیان اینکه حرکت تسخیر لانه جاسوسی حرکت خود جوش انقلابی جوانان بود، خاطرنشان کرد: باید برای اثبات کارآمدی نظام و خدمات بیشتر و حل مشکلات اقتصادی حرکات انقلابی صورت گیرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی گویای شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه است، خاطرنشان کرد: آخرین حربه دشمن یا همان جنگ اقتصادی هم به شکست خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه این روز‌ها شاهد افول قدرت و هیمنه پوشالی آمریکا هستیم، تصریح کرد: کم و بیش همگی تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن هستیم و به همین دلیل باور افول آمریکا کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی باید به صحبت‌های کارشناسان و صاحب نظران توجه کرد که افول آمریکا را بیان می‌کنند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: وزیر سابق آمریکا اخیرا اعلام کرده که تهدید ایران حماقت محض است و هرگونه تلاش برای ساقط کردن نظام ایران دیوانگی است و از طرفی نشریه فارن پالیسی می‌نویسد آمریکا در جنگ سوریه شکست خورد.

وی ادامه داد: از طرفی پنتاگون اخیرا یک بخش نامه‌ای را به واحد‌های نظامی در منطقه صادر کرده که ترویج و نشر هرگونه اخبار در خصوص توانمندی‌های دفاعی ایران به هیچ وجه نباید صورت بگیرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آمریکا در این چهل سال فقط شکست خورده است، خاطرنشان کرد: حادثه طبس که همه جهان دیدند که چه بلایی بر سر آن‌ها آمد. شکست دوم شکست آمریکا در جنگ هشت ساله بود که تمام ابرقدرت‌ها برابر ایران ایستادند و می‌توان گفت که شکست سیاسی سه بر صفری از ایران در عراق خوردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در اجرای برنامه هایشان  و سیاست‌هایشان در خاورمیانه مانند توسعه اسراییل از نیل تا فرات شکست خورده‌اند، تصریح کرد: اسراییل که می‌خواست در جهان گسترده شود، اما اکنون در مرز‌ها زیر آتش موشک‌های فلسطین است و شاهد بودیم که آمریکا در سوریه شکست سختی خوردند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: در پایان باید به رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا بگوییم هرگز ایران را تهدید نکن چراکه هنوز ناله‌های نظامیانتان در طبس شنیدنی است، خودتان بهتر می‌دانید چند نفر از سربازان تان در آمریکا دست به خودکشی می‌زنند، پس مارا تهدید نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی