English

فیضی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

برنامه‌های اسلامی تنها ۳۴ درصد با اسناد بالادستی منطبق است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های اسلامی تنها ۳۴ درصد با اسناد بالادستی منطبق است.

برنامه‌های اسلامی تنها ۳۴ درصد با اسناد بالادستی منطبق است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد فیضی زنگیر در نشست علنی امروز (شنبه،5 آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آقای اسلامی شما وزارتخانه‌ای را می‌خواهید اداره کنید که زمین، هوا، آب، خاک، حمل و نقل، مسکن، مسائل شهری و روستایی را در بر می‌گیرد، حال آیا شما برای تصدی چنین وزارتخانه‌ای آمادگی و برنامه دارید یا با استعفای یک وزیر و  در یک لابی و چانه‌زنی یک شبه به اینجا رسیده‌اید و برای این پست پیشنهاد شده‌اید از این رو بنده و نمایندگان دیگر شک نداریم که یک شبه انتخاب شده‌اید و خودتان نیز گفته‌ اید که به سفارش یکی از وزرای دولت به دفتر رئیس جمهور رفته‌اید و آقای روحانی به شما گفت که تا فردا برنامه ارائه کنید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای اسلامی آیا شما موارد مربوط به اسناد بالادستی و وزارت راه و شهرسازی را مورد مطالعه قرار داده‌اید یا بعد از تصدی وزارتخانه به دنبال آگاهی از این اسناد هستید، از طرف دیگر بر اساس گزارش مربوطه برنامه‌های شما تنها 34 درصد با اسناد بالادستی منطبق است. در برنامه شما به 33 درصد از احکام اشاره‌ای نشده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با سیاست‌ نرخ‌گذاری خدمات فرآوری چه برنامه ای دارید، نیازمندی‌های کشور از نظر خدمات کارشناسی و شناسایی مسائل مربوط به مصالح ساختمانی و تجهیزات مربوطه چه برنامه‌ای دارید، آیا نیازها را شناسایی کرده‌اید، آقای اسلامی آیا در طراحی فضای شهری و اماکن عمومی و رعایت نیاز و آسایش معلولان و جانبازان برنامه‌ای دارید، شما اگر به آموزش معتقد هستید پس چرا برای افزایش آموزش و آگاهی جهت رویارویی با عوارض بلایای طبیعی برنامه ندارید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در سیاست‌های کلی در بحث پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی، وزارت راه و شهرسازی باید تا 10 سال ایمن‌سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده را برعهده بگیرد، حال آیا اصلا به چنین موردی فکر کرده‌اید. از طرف دیگر آیا برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و رفاه حاشیه‌نشینان برنامه‌ای را در نظر گرفته‌اید اما با مطالعه برنامه‌هایتان چیزی در این رابطه ندیده‌ایم.

فیضی ادامه داد: آقای اسلامی آیا در رابطه با مسئله آمایش سرزمینی برنامه‌ای داشته و مطالعه‌ای کرده‌اید، در شرایط کنونی کل دنیا به سمت خصوصی‌سازی و برون‌سپاری خدمات و فعالیت‌های تصدی‌گری دولت می‌رود و شما هم باید مطابق با اصل 44 قانون اساسی 80 درصد از سهام بنگاه‌های دولتی را واگذار کنید، حال برنامه شما هیچ‌گونه توجهی به قانون اصل 44 ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم  افزود: سیاست‌های کلی به تشویق سرمایه‌گذاری جهت توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم و بلندمدت تأکید دارد اما در این رابطه نیز هیچ برنامه‌ای وجود ندارد. از طرف دیگر در رابطه با قطع وابستگی به نفت تا پایان برنامه ششم هیچ راهکاری را ارائه نکرده‌اید حال آیا از نقش وزارت راه و شهرسازی در تهیه طرح‌های هادی روستایی و مسئولیت‌هایی که نهادهای مختلف در این زمینه دارند باخبر هستید، آیا در این مورد راهکاری دارید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای اسلامی در تعیین شاخص‌های بافت فرسوده و نابسامانی روستایی و طرح‌های بهسازی بافت‌های فرسوده شما باید برنامه داشته باشید، از طرف دیگر جهت کاهش سالانه 5 درصدی تلفات انرژی در بخش ساختمان چه برنامه‌ای دارید. همچنین پیمانکاران بومی باید در ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه اولویت داشته باشد اما در برنامه‌هایتان هیچ اشاره‌ای نکرده‌اید، آقای اسلامی شما هیچ شناختی از سازندگان تجهیزات صنایع ریلی در کشور ندارید و جهت حمایت از آنها برنامه‌هایتان منعکس نشده است، شما توجه به جوانان و همچنین اعمال رویکرد جنسیتی در برنامه‌هایتان ندارید.

وی ادامه داد: آقای اسلامی من مدارک تحصیلی شما را بررسی کردم، شما در سال 1360  در مقطع تحصیلی مهندسی راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شده‌اید و یک دوره NBA را گذرانده‌اید که البته گفته‌اید مدرک آن را تحویل نگرفته‌اید، حال لطف کنید و به ما بگویید که طبق مواردی که خودتان نوشته‌اید چگونه شما استاد راهنمای دوره دکترا هستید، چه کسی به شما چنین اجازه‌ای را داده و خودتان نیز چگونه این مسئله را پذیرفته‌اید که یک فارغ‌التحصیل فوق لیسانس تز دکترا را راهنمایی کنید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: آقای اسلامی در مدیریت گذشته شما یکی از بستگانتان را به عنوان ناظر 500 واحد ساختمان برای رزمندگان دفاع مقدس و وزارت دفاع تعیین کردید حال در شرایط کنونی آن فرد کجاست و بگویید که این پرونده در سازمان بازرسی در چه مرحله ای است.

فیضی گفت: شما مجری و متولی پرونده هواپیماسازی ایران 140 بودید، تا آنجا که من خبر دارم 3 فروند از این هواپیماها سقوط کرده و مابقی آیا در دل آسمان‌ها پرواز می‌کنند یا در کنج آشیانه‌ها خاک می‌خورند از این رو این مسئله باید برای مردم شفاف‌سازی شود و بگویید که ثمره بیش از 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری چه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: آقای اسلامی از شما مطلبی در رسانه‌ها منتشر شده که بر اساس آن گفته‌اید که حرف‌های یک نماینده را از یک گوش باید شنید و از گوش دیگر باید خارج کرد این در حالی است که در حکمرانی خوب یکی از مولفه‌ها شفافیت و پاسخگویی است و نمایندگان به عنوان وکیل مردم وظیفه نظارت و پاسخگویی را دارند از این رو در این رابطه نیز شفاف نظرات خود را اعلام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه