English

کلانتری در حاشیه جلسه هیات دولت:

قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: خوشبختانه در کمیسیون قضایی مجلس لایحه‌ای در حمایت از محیط بانان تصویب شده که براساس آن قرار است مانند نیروهای انتظامی، محیط بانان نیز نظامی محسوب شوند.

قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته حدود ساعت یک بامداد، تعدادی شکارچی وارد پارک گلستان می‌شوند و هنگامی که با نورافکن دنبال شناسایی شکار خود بوده‌اند، دو محیط‌بان متوجه حضور آنان می‌شوند و آنها را دنبال می‌کنند، اما متاسفانه با شلیک شکارچیان یکی از محیط‌بانان شهید و دیگری زخمی می‌شود و مشخص نیست که زنده بماند یا خیر.

وی افزود: یکی از شکارچیان پیش از این نیز به دلیل شکار غیرمجاز بازداشت شده بود. در حال حاضر نیز براساس اطلاعات به دست آمده به خراسان شمالی فرار کرده است و ما دنبال او هستیم و امیدواریم که تا پایان امروز بازداشت شود.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به تصویب قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کمیسیون قضایی مجلس لایحه‌ای در حمایت از محیط بانان تصویب شده که براساس آن قرار است مانند نیروهای انتظامی، محیط بانان نیز نظامی محسوب شوند.

کلانتری با بیان اینکه این لایحه هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است، اظهار کرد: متاسفانه براساس قانون موجود، اگر محیط بانان به طور مستقیم به شکارچیان تیراندازی کنند محکوم به قصاص می‌شوند و اگر هم که این اقدام را انجام ندهند، کشته می‌شوند. به همین دلیل شکارچیان خیلی جری شده‌اند و در اولین فرصت به سمت محیط بانان تیراندازی می‌کنند و سپس به دنبال شکار خود می‌روند. این در حالی است که محیط بان نمی‌تواند تیراندازی کند.

وی ادامه داد: محیط بانان تنها می‌توانند به سمت پای شکارچیان شلیک کنند یا در صورت شلیک به سایر اعضای بدن شکارچیان باید در دادگاه ثابت کنند که برای حفظ جان‌شان از خطر این کار را انجام داده‌اند که این اقدام نیز در بیابان‌ها و کوه‌ها خیلی سخت است و در نهایت محیط‌بان محکوم به قصاص می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس صحبت‌هایی که در این زمینه با رئیس مجلس انجام داده‌ایم، ایشان دستور داده‌اند که موضوع با اولویت در صحن بررسی شود و امیدواریم که پیش از آغاز فصل بودجه این قانون به تصویب برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه