English

کلانتری در جمع خبرنگاران:

مصرف زیاد آب، محیط زیست را تخریب می‌کند/ باید از امنیتی‌ کردن مسئله آب خودداری‌ کنیم

رئیس سازمان محیط زیست‌ گفت: مصرف زیاد آب، محیط زیست را تخریب می‌کند و اولین تخریب‌‌ کننده محیط زیست همین مصرف زیاد آب است.

مصرف زیاد آب، محیط زیست را تخریب می‌کند/ باید از امنیتی‌ کردن مسئله آب خودداری‌ کنیم

به گزارش خبرگزاری موج؛ عیسی‌ کلانتری رئیس سازمان محیط زیست‌ در هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مردم باید آگاهی‌ خود را از محیط زیست افزایش دهند و اگر مردم به کمک سازمان محیط زیست نیایند، این سازمان با 6 هزار نفر نیرویی که دارد، نمی‌تواند برای محیط زیست کاری مؤثر انجام دهد.

رئیس سازمان محیط زیست‌ با بیان اینکه اگر مردم تشخیص‌ بدهند که باید صرفه‌جویی کنند، اقدام خواهند کرد، گفت: در این شرایط نتیجه‌ 100 برابر اقدامات ما می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: مصرف زیاد آب، محیط زیست را تخریب می‌کند و اولین تخریب‌‌ کننده محیط زیست همین مصرف زیاد آب است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مصرف بالای انرژی موجب گرمای زیاد کره زمین شده است، افزود: متأسفانه در حال حاضر هر کسی با خودرو شخصی وارد شهرها می‌شود، در حالی که دولت باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهد.

کلانتری با بیان اینکه خودروهای‌ تولیدی باید به اندازه استاندارد مصرف سوخت داشته باشند، تصریح کرد: وقتی مردم متوجه می‌شوند که مشکل کجاست، دولت هم مجبور به اصلاح مشکلات می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: با ادامه یافتن روند فعلی مصرف آب، منابع آبی ما زودتر از 50 سال دیگر به اتمام می‌رسد و ما باید مصرف آب را کم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف آب 90 میلیارد متر مکعب است، گفت: ما باید این میزان را به 40 میلیارد متر مکعب برسانیم.

کلانتری با اشاره به اینکه اولویت‌ دستگاه‌های دولتی کاهش مصرف آب در شهرهاست، تصریح کرد: ما باید مصرف آب را 40 میلیارد متر مکعب کاهش دهیم و با گفتن واقعیات‌ به مردم از امنیتی‌ کردن مسئله آب خودداری‌ کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست‌ با بیان اینکه همه شهرهای‌ کشور و حتی استان گیلان گرفتار کم آبی هستند، گفت: در حال حاضر‌ در بخش‌هایی از جهان مشکل آب وجود ندارد، اما تغییر‌ اقلیم‌ در ایران‌ ناجوانمردانه‌ صورت گرفته و وضع بسیار بدی را به وجود آورده است. چنانچه‌ ما با توسعه کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه آن را خشک کردیم و برای رساندن آب به نقاط بالا دستی هورالعظیم و شادگان‌، خوزستان را خشکاندیم‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه