English

یک نماینده مجلس در گفتگو با موج؛

استعفای دو وزیر دولت مطرح است/ رییس جمهور به بلاتکلیفی وزارتخانه ها پایان دهد

​نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس شنیده ها استعفای دو وزیر کابینه حسن روحانی مطرح شده است.

استعفای دو وزیر دولت مطرح است/ رییس جمهور به بلاتکلیفی وزارتخانه ها پایان دهد

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج با اشاره به جلسه مشترک ایران با 4 + 1 و تاثیر آن بر آینده کشورمان اظهار داشت: ما باید هوشمندانه عمل کنیم و ضمن اینکه ارتباطات جهانی داریم، نباید خودمان را سرگرم این موضوعات کنیم.

وی افزود: به عبارتی ما باید در معادلات بین المللی، مواضع اصولی خود را با قدرت و جدیت مطرح کرده و از این مواضع دفاع کنیم، با دنیا هم باید ارتباط داشته باشیم، اما در داخل کشور هم باید با برنامه باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یعنی نباید در داخل شاهد نوعی آشفتگی در تصمیم گیری ها باشیم. متاسفانه در این شرایط دو وزارتخانه حساس اقتصاد و کار ما بلاتکلیف هستند و پس از استیضاح وزیر اقتصاد و وزیر کار، این دو وزارتخانه با سرپرست اداره می شوند.

وی بدون نام بردن از فرد و یا وزارتخانه خاصی گفت: از سوی دیگر  استعفای دو وزیر هم مطرح شده است.

عباسی گفت: بر اساس شنیده ها دو وزیر کابینه صحبت از استعفا کرده اند که در این شرایط به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و انتظار داریم رییس جمهوری بلافاصله پس از بازگشت به ایران برای ترمیم کابینه با مجلس هماهنگی کرده و وزرای پیشنهادی را معرفی کند.

مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند

وی تاکید کرد: مردم ما در شرایط سخت معیشتی و اقتصادی قرار دارند و همه باید کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود و مجلس این آمادگی را دارد که با دولت برای ترمیم کابینه همکاری لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت مسائل ارزی، کاهش ارزش پول ملی، تورم شرایط اقتصادی، مشکلات معیشتی و ... زندگی را برای مردم سخت کرده است، اما مطمئن هستم که با عبور از این وضعیت، شرایط خوبی خواهیم داشت که تحقق این مهم نیازمند تلاش بیشتر دولت و همکاری دستگاه ها و اقدامات هوشمندانه است.

نظر عباسی در مورد استیضاح وزرا

عباسی افزود: اگر ما تلاش کنیم و برای رفع مشکلات برنامه داشته باشیم، دشمنان مایوس می شوند و دست از توطئه بر می دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا دولت برنامه لازم برای عبور از بحران فعلی را دارد؟ گفت: به دلیل اینکه دولت تحولات لازم برای رفع مشکلات را انجام نداده و حداقل با مردم صادقانه و شفاف صحبت نکرده است، مردم نگران هستند.

نماینده مردم رودسر در مجلس اظهار داشت: اگر بخواهیم ساکت بمانیم و با مردم حرف نزنیم و شرایط را به همین صورت ادامه دهیم، آینده به نفع مردم و حتی دولت نخواهد بود.

نباید در شرایط فعلی ساختار وزارتخانه ها تغییر کند

عباسی در ادامه به برخی اظهار نظرها درباره ادغام و یا تفکیک برخی وزارتخانه ها گفت: در شرایط فعلی نباید ساختار وزارتخانه را تغییر دهیم. از سوی دیگر نیاز است که افراد کارآمد و دلسوز را برای وزارتخانه های اقتصاد و کار معرفی شوند.

وی بیان داشت: شایعاتی مطرح شده که چه کسانی برای این دو وزارتخانه معرفی می شوند، اما انتظار داریم رییس جمهور افراد کارآمد را معرفی کند.

شنیده ام که رییس جمهور می خواهد وزیر صنعت را برای وزارت کار معرفی کند

این نماینده مجلس ادامه داد: البته شنیده ایم که رییس جمهوری می خواهد تغییراتی در بین وزرا انجام دهد و به عنوان نمونه وزیر صنعت را برای وزارت کار معرفی کند.

عباسی در پاسخ به این پرسش که چرا محمد شریعتمداری وزیر صنعت در آستانه استیضاح در جلسه کمیسیون صنایع و معادن که به همین منظور برگزار شد، شرکت نکرده است؟ گفت: دلیل را باید خود ایشان توضیح دهند، اما به نظر می رسد آقای شریعتمداری هم از وضع موجود راضی نیست و معتقد است که با این شرایط نمی تواند در وزارت صنعت کار کند. چرا که از یک سو مساله استیضاح وزیر صنعت مطرح بوده و از سوی دیگر مسئله استعفای وی در دولت مطرح شده است.

وی اظهار داشت: این مسائل موجب می شود که شیرازه مدیریتی در یک وزارتخانه تضعیف شود و باید هر چه سریعتر رییس جمهور در این زمینه ها تصمیم گیری کرده و بلاتکلیفی وزارتخانه ها را به پایان برساند.  

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی