English

نماینده مردم سنندج در گفتگوی اختصاصی با موج؛

دولت به جای نیروی کارآمد، سیاهی لشکر دارد/ چرا سخنگوی دولت معرفی نمی شود؟

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم معرفی سخنگوی دولت گفت: دولت بیشتر به جای نیروی کارآمد سیاهی لشکر دارد.

دولت به جای نیروی کارآمد، سیاهی لشکر دارد/ چرا سخنگوی دولت معرفی نمی شود؟

سیداحسن علوی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در پاسخ به این پرسش که چرا سخنگوی دولت معرفی نمی شود، اظهار داشت: متاسفانه دولت سخنگو ندارد و از آن مهم تر در برخی کشورهای مهم و حساس مانند چین و هند سفیر ندارد.

وی افزود: این یکی از اشکالات عمده کار است. خیلی جالب است که سیاهی لشکر داریم و نیروی کارآمد نداریم. این میزان نیرو در ریاست جمهوری مگر می شود که کسی نتواند مسوولیت سخنگوی دولت را بر عهده گیرد.

شایعاتی مبنی بر سخنگویی علی ربیعی مطرح است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که می خواهند آقای علی ربیعی وزیر استیضاح شده  کار را به عنوان سخنگوی دولت معرفی کنند. به هر صورت باید دولت فردی را معرفی کند تا تصمیم ها و سیاست گذاری های کلان کشور را برای مردم بازگو کند.

علوی گفت: این اشکال بسیار بزرگی است که دولت سخنگو ندارد و خلع مهمی در رابطه مردم و دولت ایجاد شده است.

وی افزود: عدم معرفی سخنگو از سوی دولت نشان می دهد که تصمیم گیری و اقدام سریع برای انتخاب مدیران برای رییس جمهور و کابینه به یک مشکل تبدیل شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معرفی سخنگو از سوی دولت و پاسخگو بودن یک فرد به خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی نشان می دهد که دولت به مطالبات مردم به ویژه در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی امروز اهمیت می دهد.

علوی گفت: اما اینکه در این شرایط دولت سخنگو ندارد و با مردم حرف نمی زند، مردم و ما نمایندگان را متعجب کرده است. دولت به طور مرتب جلسات متعدد برگزار کرده و در این جلسات تصمیم هایی برای کشور اتخاذ می شود. چرا نباید یک نفر این تصمیم ها را برای مردم شرح داده و آنها را از نگرانی و سردرگمی خارج کند.

نظر علوی درباره عدم معرفی سخنگوی دولت

برای معرفی وزیر فعلی صنعت به عنوان وزیر کار با رییس جمهور صحبت شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استیضاح وزیر صنعت در مجلس اشاره کرد و در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا مطالب مربوط به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار صحت دارد؟ گفت: مطالب در حد شایعه است. البته شنیده ایم که در این زمینه با آقای رییس جمهور صحبت شده است، اما اینکه موضوع معرفی وزیر فعلی صنعت به عنوان وزیر پیشنهادی کار تا چه اندازه به واقعیت بپیوندد و یا اساسا رییس جمهور با آن موافقت کند، بحث هایی است که در روزهای آینده مشخص می شود.

همانطور که ورود مجدد سیف به دولت را تجربه کردیم، ورود مجدد کرباسیان به کابینه هم بعید نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شایعات مربوط به معرفی مسعود کرباسیان وزیر استیضاح شده اقتصاد به عنوان وزیر صنعت صحت دارد؟ گفت: همانطور که ورود مجدد آقای سیف که از بانک مرکزی عزل شد را تجربه کردیم، احتمالا ورود افراد دیگر را هم باید تجربه کنیم و بعید نیست.

علوی در پایان با انتقاد از اینکه در حال حاضر ایران در دو کشور مهم و حساس چین و هند سفیر ندارد، گفت: در این دو کشور سفیر نداریم و سفرایی هم که در برخی از کشورها داریم، کارآمدی لازم را ندارند. مجلس مدت طولانی است که در این زمینه به دولت انتقاد می کند و امیدواریم این رویه اصلاح شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی