English

یک تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با موج؛

ایران و ترکیه می توانند در مسائل منطقه ای نقش آفرینی بیشتری داشته باشند

یک تحلیلگر مسائل بین الملل معتقد است که ایران و ترکیه با افزایش همکاری های دوجانبه می توانند در مسائل منطقه ای نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

ایران و ترکیه می توانند در مسائل منطقه ای نقش آفرینی بیشتری داشته باشند

علی بیگدلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: ایران و ترکیه اختلاف نظرهایی در حوزه های مختلف از جمله در خصوص مسائل سوریه دارند، اما در کنار آن نقاط مشترک بسیاری میان دو کشور است.

وی افزود: مبادلات تجاری و نزدیک بودن دیدگاه های دو کشور در خصوص برخی از تحولات منطقه ای مانند مسئله کردستان عراق و یا تحریم های آمریکا و همچنین تلاش آمریکا برای اثرگذاری منفی بر اقتصاد دو کشور، از جمله مواردی است که می توان از آنها به عنوان نقاط اشتراک تهران – آنکارا یاد کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ترکیه و ایران مصالح بلند مدت خود را در نظر بگیرند، به این نتیجه می رسند که باید همکاری های دو طرف به صورت گسترده ای افزایش یابد و به نظر می رسد که تهران و آنکارا تا حد زیادی به این نتیجه رسیده است.

بیگدلی گفت: در صورت افزایش همکاری های تهران – آنکارا، شاهد اثرگذاری و نقش آفرینی بیشتر دو کشور در مسائل منطقه ای و حتی بین المللی خواهیم بود. چرا که ترکیه و ایران این توانایی را دارند در مسائل مهم اثرگذار باشند.

روحانی پوتین اردوغان

وی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد افزایش همکاری ها میان دولتمردان ایران و ترکیه بودیم، اما رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند برداشتن گام های بیشتری است.

بیگدلی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: ترکیه به تنهایی نمی تواند مقابل تحریم های آمریکا از ما دفاع کند، اما زمانی که پازل معادلات بین المللی را در کنار هم قرار می دهیم، آنکارا در این حوزه اثرگذاری بسیار خوبی برای ما می تواند داشته باشد. لذا نمی توانیم به راحتی از کنار ترکیه در موضوع مقابله با تحریم های آمریکا عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه